To je to što me zanima!

Razlika od 11 metara koja vam može spasiti život: Od petka na cesti obavezna zimska oprema

U većini europskih država, zimsku opremu čine četiri zimske gume, ali u pojedinim državama poput Hrvatske vrijede i ljetne gume minimalnog utora do 4mm s lancima za snijeg u prtljažniku
Vidi originalni članak

U petak, 15. studenog, na cestama u Hrvatskoj stupa zimski režim što znači da je zimska oprema na automobilu obavezna i ako se niste na vrijeme opremili zimskim gumama možete platiti kaznu.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Zimski uvjeti obično nastupaju kada se temperatura spusti ispod 7 stupnjeva Celzijusa jer ispod te temperature ljetne gume gube elastičnost kao i svojstva prijanjanja na podlogu. Ljetne gume po snijegu su izrazito opasne, budući da se u takvim uvjetima produljuje zaustavni put. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Razlika je to od 11 metara koja vam može spasiti život. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži, piše HAK.

KOJE GUME ODABRATI? HAK proveo veliko testiranje čak 28 kompleta zimskih guma: Evo koje su se našle na vrhu

U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.

U većini europskih država, zimsku opremu čine četiri zimske gume, no u pojedinim državama, kao i u Hrvatskoj, pod zimskom opremom dopuštene su četiri ljetne gume, minimalnog utora do 4 mm, s lancima za snijeg u prtljažniku.

VRIJEME ZA ZIMSKE GUME Sve što trebate znati o zimskoj opremi automobila: Mijenjanje, životni vijek i skladištenje guma

Nipošto se ne preporuča na put bez zimske opreme, a osobito se to odnosi na vožnju autocestom. Kazne za one koji zaborave na zimsku opremu kreću se od 130 eura pa na više.

Vulkanizeri ovih dana zasigurno imaju pune ruke posla, a cijene zamjene guma uglavnom se kreću oko 40 eura.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Vlad23 23.11.2024.

    Automobilske gume su veliki kompromis. Ne postoji najbolja guma već je moguće napraviti najbolju gumu ili za suho i toplo vrijeme, ili za kišu, ili za snijeg, ili za led, ali nema gume koja može biti odlična u svim uvjetima. Pri ocjeni guma za prosječnog vozača koji ne juri po cesti ne bi trebao biti najvažniji faktor zaustavni put već upravljivost, tj. držanje ceste. Zaustavni put se može riješiti većim razmakom između vozila i sporijom vožnjom, no mongo je opasnije izgubiti kontrolu nad vozilom zbog proklizavanja. Stoga je važno znati kako se guma ponaša u određenim uvjetima i sukladno tome prilagoditi vožnju. Osobno dajem prednost zimskim gumama koje su u najgorim uvjetima (snijeg, led, hladno) neusporedivo bolje od cjelogodišnjih i ljetnih guma, a solidno drže podlogu i u drugim uvjetima - vrućim, ljetnim danima. Dakle, kada je trenje najmanje, po snijegu i ledu, zimske su gume neizmjerno sigurnije i bolje od svih drugih tipova guma (ljetne, cjelogodišnje). S druge strane, ljetna guma u vožnji po snijegu i ledu je neupotrebljiva, bez obzira što je zakon prihvaća. Nasuprot zimskim uvjetima, u ljetnim je svaka guma prihvatljiva (i zimska i cjelogodišnja) ako se ne pretjeruje. Ako se voze trke, onda za svako vrijeme treba posebna guma - slick guma (guma bez utora) za suho i vruće, guma s dubokim utorima za kišu, zimske gume za snijeg i led ...

  • tutek! 13.11.2024.

    A kad dođe proljeće, već u 3. mjesecu mogu temperature po danu biti i 15, pa čak i 20 stupnjeva. Koga onda kazniti što je uveo obavezu zimske opreme do 15. 4. ? Jer u tim danima, svatko sa ljetnim gumama će biti daleko sigurniji od nekog pa i sa najkvalitetnijim zimskim gumama. Dakle, zaključak: najsigurnije bi bilo (osim onih dan ili 2 godišnje, ako i toliko kad pada snijeg) imati cjelogodišnje od sredine 10. mjeseca pa do sredine travnja. A onda staviti ljetne gume, jer proizvođači su otišli do ekstrema pa su napravili zimsku gumu koja odlično drži kad je na cesti snijeg ili led ali u svim ostalim uvjetima (onih 97%) ljetna i cjelogodišnja su puuuno bolje. Tko ne vjeruje ima hrpu testova na internetu. Ja već godinama koristim ljetne i cjelogodišnje, zimske mi ne trebaju.

  • tutek! 13.11.2024.

    Točno, na -10 je zimska bolja. A što ako je u sred zime, što je čest slučaj, +10? Onda je zapravo ljetna toliko bolja od zimske, možda i više od tih 11m. Dakle ne valja ni jedno ni drugo. Možda je najpametnije u hladnijem dobu godine, gdje već više godina zime postaju sve blaže i toplije imati cjelogodišnje gume. Jer one su prilagođene, kako sam Juraj Šebalj kaže, za 97% hladnijeg vremena u našim krajevima a zimske samo za 3%. Dakle tko ne misli putovati u planine zimske mu zapravo ne trebaju. A ona kombinacija ljetne sa 4mm profila i lanci u prtljažniku, ne da je smiješna nego je opasna i trebalo bi kazniti "genijalca" koji je taj propis donio.

Komentiraj...
Vidi sve komentare