Škola mora promijeniti metode učenja i program te ih prilagoditi današnjoj djeci, ali najbitniji su roditelji. Oni do 5. i 6. godine trebaju naučiti djecu trčati, skakati, penjati se... Dokazano je da se mozak razvija u pokretu i zato je bitno da djeca do te dobi savladaju te vještine.
POGLEDAJTE VIDEO:
Izjavio je to na konferenciji 24sata “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska” dr. sc. Ranko Rajović, predavač na Pedagoškom fakultetu u Kopru te autor NTC metode učenja. Ta metoda pomaže učenicima da lakše nauče lekciju, da je povezuju s drugim lekcijama i područjima, da dulje pamte i razvijaju nove ideje. Rajović je rekao kako mu učitelji govore da je svaka nova generacija prvih razreda malo slabija u odnosu na prethodne dvije.
- Slabija im je motorika, koncentracija, a rječnik siromašniji. Učenici takvi stignu u školu, što znači da nije samo problem u školi, nego i ranijim fazama odgoja, pa stoga treba reformirati i vrtiće i roditelje jer upravo oni rade najveće pogreške, a da to ni ne znaju. Zbog njihovih pogrešaka djeca danas ne mogu sjediti, računati, pisati, a imaju disleksiju, disgrafiju i slične probleme - objašnjava poznati stručnjak.
Naglašava da se školski programi moraju mijenjati i da glavna funkcija škole treba biti da djecu nauči misliti, a ne bubati napamet, objasnio je Rajović.
Dodao je i da probleme imaju nadareni učenici koji “sve znaju” pa se zbog toga ne snalaze dobro u razredu. Gradivo im je dosadno, a kako uvijek imaju odgovore, nastavnici im brane da se stalno javljaju.
- Samo bića koja se kreću imaju neurone. Prema toj analogiji, čovjek je biće za kretanje. Posao je djeteta da se penje na drvo i padne. Dijete rođeno u gradu već je oštećeno - poručio je Rajović.
Današnja djeca, kaže, koriste mobitele i računala te se uopće ne kreću zbog čega imaju nerazvijene motoričke sposobnosti.
- Današnjoj djeci nedostaje upravo pokret. Dokaz tome je da svako drugo dijete u Hrvatskoj ima spuštena stopala. Čak 80% djece od deset godina ima mobitel, a mobitel je za dijete poput droge - napominje profesor.