Muzeji imaju baštinu koju mlađim generacijama samo treba predstaviti na drukčiji način. Treba pronaći kanale putem kojih se sve to znanje i baština može njima prenijeti na zanimljiv način, kaže Dajana Batinić, jedna od organizatorica projekta Kruzej - kroz muzeje jednaki.
Projekt je osmislilo sedam kolegica sa smjera muzeologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ideja je proizašla nakon što im je profesor dao da osmisle projekt iz njihova područja interesa koji će ujedno biti društveno koristan.
Drugačiji i drugi
- Otišle smo na kavu i ideje su počele frcati. U početku smo htjele surađivati s četiri fakulteta, a kad nam se pridružila kolegica Dajana, onda smo uključile i Muzej grada Zagreba - govori nam Tea Matijević, jedna od organizatorica. Dodaje kako ih je najviše iznenadilo koliko se ljudi htjelo uključiti u projekt.
- Bile bismo presretne da se samo jedan muzej odazvao. Kad su nam svi potvrdili suradnju, tad smo osmislile ime Kruzej kao ‘kruzanje kroz muzeje’ - objašnjava Tea. Cilj im je bio učenicima predstaviti muzeje kao kulturne ustanove u koje su uvijek dobrodošli i u kojima se mogu zabaviti i proširiti svoje znanje. Temom jednakosti pokušale su osvijestiti učenike o problemu nejednakosti u društvu i da ih senzibiliziraju prema drugim kulturama i običajima. S učenicima prvog razreda XI. gimnazije prošli su pet muzeja.
Kroz muzej s povezom
U svakome muzeju nakon razgledavanja održali su radionice na drukčiju temu i s drukčijom metodom. Tako su đake kroz Tiflološki muzej proveli s povezom na očima.
- Vodila sam ih u koloni i na kraju smo im dali da dodirnu tri predmeta - Zlatnu bulu, masku srama i grb Zagreba. Iako nisu sve precizno prepoznali, zabavili su se i bilo im je interesantno - govori Dajana o zanimljivu iskustvu. Polaznici projekta uživali su u svim radionicama, a najviše im se svidjela debata koju su vodili u Hrvatskom školskome muzeju o pitanju školskih odora.
- U debati su uživali. Poslije su nas ispitivali jesmo li pripremili još tema za debatu, tako da nam je drago da su u cijelom projektu dobili znanje iz više polja - govori Tea.
Kao jedini problem navode nedostatak vremena.
Treba ih zaintrigirati
- Imale smo samo jedan semestar, nažalost. Zadovoljne smo i ovako, ali da smo imale više vremena, sigurno bismo još toga dodale i nešto bismo promijenile - objašnjava Dajana. Iako znaju da ovakav projekt ne može postati dio nastave, nadaju se kako će jednog dana možda postati izborni te da će ga učenici moći sami odabrati.
- Nikad ne bismo tjerale učenike da ovo odrade. Vjerujem da ih treba zaintrigirati i, ako ih to zanima, onda im ponuditi nove načine kroz koje će upoznati muzeje - završava organizatorica Mia Maros.