Pobjednički projekt ovogodišnjeg natječaja InspirAkcija, Dobri buvljak, koji je osvojio besplatnu izradu internet stranice razvio se sasvim slučajno, objašnjava Boris Miletić, jedan od osnivača.
- Budući da volimo starine, buvljake i sajmove zadnjih smo nekoliko godina sakupili toliko stvari s kojima jednostavno nismo znali kuda bismo. Sve su to predmeti koji su u dobrom stanju, ali jednostavno trebaju novog vlasnika. Umjesto da ih prodamo, došli smo na ideju da ih ponudimo nekome kome trebaju, a usput napravimo i nešto dobro za zajednicu. Ideja da novac za kupnju stvari ide udrugama bio je naš mali twist. Naravno, tada još nismo ni slutili da će projekt zaživjeti u ovim razmjerima, uživamo u podršci ljudi koji nas svakodnevno kontaktiraju i upravo nas oni inspiriraju na daljnji rad - kaže Boris.
Projekt, koji je prvo pokrenut na Facebooku, uskoro će dobiti vlastitu internet stranicu, a izradit će je Web.Burza.
- Pobjeda na InspirAkciji stigla je u pravom trenutku. U zadnjih nekoliko mjeseci, koliko projekt postoji na Facebooku smo testirali ideju, vidjeli entuzijazam ljudi i želju za sudjelovanjem. Prelaskom na web stranicu dobivamo brojne nove mogućnosti, prije svega optimiziranje mehanizma i olakšavanje procesa razmjene kako bi se što više ljudi moglo uključiti. Osim toga, uključit ćemo i udruge zbog kojih i postojimo što nam je dosad zbog ograničenja na Facebooku bilo nemoguće - objašnjava Boris. Dodaje kako je planova puno, a prvi sastanci s Web.Burzom su odrađeni. Rezultat će se moći vidjeti krajem ljeta kada je planirano lansiranje stranice, a Buvljak je do tada i dalje dostupan na facebook.com/buvljak
Otkad je Facebook stranica pokrenuta, koliko ste udruga pomogli? Koliko je predmeta prodano preko Buvljaka?
- Facebook stranica postoji nekoliko mjeseci i u tom smo periodu ostvarili odlične rezultate. Ljudi su super prihvatili ideju, počeli se javljati, slati stvari i u nekoliko je mjeseci projekt zaživio. Upravo nas je ta reakcija tj. podrška ljudi koji su se uključili potaknula da idemo dalje. Obzirom da se radi o buvljaku i cijene su “popularne”, pa smo rezultatima i više nego zadovoljni: u kratkom smo razdoblju pomogli preko 50 različitih udruga, spojili preko 300 ljudi i udrugama pritom “prikupili” oko 25.000 kuna. Ne planiramo spavati na lovorikama, ovo je tek početak, čeka nas još puno posla - kaže Boris.
Kako je osnovna ideja buvljaka humanitarna, da li se predmeti samo prodaju ili se i mogu pokloniti nekoj udruzi?
Glavna ideja Buvljaka je jednostavna: na jednom mjestu okupiti ljude koji se rješavaju stvari koje im ne trebaju i one koji te stvari trebaju. U procesu profitiraju i udruge jer njima odlazi novac od prodaje. Ljudima se sviđa transparentnost, nema mogućnosti manipulacije – sredstva idu onima kojima kupac vjeruje i čiji rad želi podržati. Osim toga, željeli smo izbjeći razmjenu stvari – u online svijetu na online platformi ovo nam se činio kao najjednostavniji način da svatko brzo i jednostavno može učiniti nešto dobro. Međutim, ono što je još bitnije i zbog čega smo ovaj projekt i pokrenuli je želja da potaknemo svijest ljudi da se uključe i aktivno sudjeluju u životu zajednice. Ne želimo društvo pasivnih “lajkača” čiji se društveni angažman svodi na klikanje mišem. Bilo bi lijepo da ova ideja uđe u svijest ljudi, pa sljedeći put kad budu spremali kuću ili ne znaju što sa stvarima koje ne koriste u glavi imaju buvljak kao mjesto na kojem se reciklira, dijeli i naravno, čine dobra djela.
Među brojnim predmetima koji se prodaju na Buvljaku, koji su bili najneobičniji?
Kako koncept buvljaka uključuje apsolutno sve što se da pronaći, tako smo u njemu do sada imali svega: od hrane za kornjače, preko šivaće mašine, pa sve do noćenja u hostelu ili umjetničkih tečajeva. Ono što je bitno naglasiti je da se na buvljaku osim predmeta mogu ponuditi i različite usluge: u ponudi smo već imali usluge ličenja sobe ili recimo tarot čitanje. Od samog početka pridružili su nam se razni kreativci svojim rukotvorinama koji su u Dobrom buvljaku vidjeli i priliku za promociju vlastitog rada – važno je da svaka donacija na kraju završava dobrim. Svaki je oblik doniranja, stvari ili usluga dobrodošao, a svaki će predmet naći svog kupca i sve to pod budnim okom našeg Boška Buvljaka.
Humanitarna priča Dobrog buvljaka u koji su još uključeni Ivana Boras i Vanja Blumenšajn proširila se po cijeloj državi, a kako kaže Boris Miletić, postoji interes i iz susjedne Srbije za širenjem Dobrog buvljaka. No, naglašava da je o tome rano govoriti. Dodaje da će u širenju ove dobre priče pomoći i prelazak na web stranicu, medijska podrška 24sata te podrška partnera i sponzora koji će se tek uključiti.