Tehnologija je bez sumnje ključni pokretač digitalne transformacije. IDC procjenjuje da je u 2017. godini globalno potrošeno 1,2 bilijuna dolara na tehnologije digitalne transformacije, što je porast od 18% u odnosu na 2016. godinu.
Međutim, organizacije trebaju shvatiti što digitalna transformacija znači za njihovo poslovanje te što žele postići prije nego što počnu ulagati u nove tehnologije. Ako se organizacije previše fokusiraju na konkurentnost i inovativnost te stavljaju većinu svojih napora u tehnologiju, moglo bi im se dogoditi da "propuste brod“. Umjesto toga, digitalna transformacija organizacije treba u fokus staviti krajnjeg korisnika i ljudski faktor – piše Esther Shein za portal cio.com.
Altimetrovo izvješće o stanju digitalne transformacije za 2017. godinu pokazuje da, iako organizacije ulažu u inovativne tehnologije, većina njih zaostaje ili ne reagira na nova očekivanja potrošača zbog slabe digitalne pismenosti. Izvješće također navodi da mnoge tvrtke imaju svoju kulturu i da su politika, ego i strah glavne prepreke u postizanju suradnje i solidarnosti koji su neophodni unutar tvrtki kako bi napravile promjene koje digitalni potrošači žele.
Kako ne biste upali u tehnološku zamku, ovo su navike koje trebate usvojiti za učinkovitu digitalnu transformaciju.
Digitalna transformacija zapravo je ljudska transformacija
James Lowey, CIO u TGen-u, navodi da je jedan od najvećih izazova oko preobrazbe poslovanja taj da radna snaga bude u toku s trenutnim vještinama potrebnima za sudjelovanje u digitalnoj promjeni.
"U digitalnoj transformaciji pomaže ako imate odličan tim koji je uvijek spreman prihvatiti nove tehnologije te drži tempo s tehnološkim promjenama koji nadilazi formalno obrazovanje. Vjerujem da su strastveni, znatiželjni i motivirani ljudi ključ uspjeha u postizanju stvarne digitalne transformacije".
Krajnjeg korisnika stavite u fokus
Altimetrovo izvješće pokazuje da većina tvrtki malo ulaže u razumijevanje digitalnih potrošača. Nekolicina koja ih shvaća poantu digitalne transformacije ima pristup koji kreće izvana prema unutra, odnosno usredotočeni su na iskustvo korisnika.
Takve tvrtke u potrazi su za onime što nedostaje ili treba unaprijediti kako bi riješili potrebe svojih korisnika i na taj način stvorili još bolju poslovnu priliku.
Kreirajte nove timove i izgradite kulturu učenja
CarMax, najveća američka tvrtka za rabljene automobile, unaprijedila je iskustvo online kupovine za svoje kupce tako da je zaposlenike podijelila u timove s tri ključne uloge. Timovi su se sastojali od product managera, glavnog inženjera te osobe zadužene za korisničko iskustvo, a njima su pridruženi i ostali odjeli poput financija, razvoja i sl. Ideja koju su željeli isprobati je dostava automobila na kućnu adresu kupca, a jedan od timova razvio je mobilnu aplikaciju. Do idealnog rješenja nisu došli u jednom danu već su radili na unaprjeđenju rješenja. Timovi su imali dvotjedne otvorene sastanke kako bi osigurali internu transparentnost i nadogradili načine kako zadovoljiti poslovne ciljeve i potrebe kupaca. Danas, s timovima koji se nalaze na licu mjesta, cilj je osmisliti veliku ideju u nekoliko sati, isprobati je i pogledati kako radi te je poboljšati.
Sličan pristup ima i američka tvrtka John Deere koja ima cilj razvoja pametno povezanog poduzeća. Okupljaju timove i potiču agilnost jer im to pomaže izgraditi kulturu učenja. Prolaze kroz cikluse sprinta i razvijaju proizvode svaka dva mjeseca, pokušavaju ih implementirati kako bi vidjeli jesu li ispunili očekivanja kupaca, umjesto da čekaju mjesece ili godine prije nego daju prototip novog rješenja.
"Sljedeći korak je formiranje ekipe zaposlenika koja će napraviti skok s nizom radionica kako bi ih educirali o tome što znači ovo putovanje" – kaže Ganesh Jayaram, potpredsjednik IT-a. "To je veoma drugačiji način rada. Napredovanjem pokušavamo prihvatiti pristup u kojem će aplikacije, infrastruktura i poslovni subjekti raditi zajedno".
Potaknite suradnju
Umjesto da vaši zaposlenici budu samo kotač u stroju, dajte im priliku da postanu bolje informirani suradnici, uče od svojih kolega i šire kontakte. Tako je Pitney Bowes, globalna tehnološka tvrtka sa sjedištem u Americi, formirala timove za tehnološku strategiju i organizirala globalne okrugle stolove kako bi potaknuli veću suradnju. Oni su međusobno putem aplikacija razmjenjivali prakse, a organizirane su i face-to-face interakcije kako bi se bolje povezali. Tvrtka je na ovaj način razvila standardne alate i prakse za dijeljenje među izgrađenom zajednicom. Kolaborativni napori su se isplatili. Kao rezultati prakse dijeljenja identificirali su neke vlastite neuspješne slučajeve koje su zahvaljujući praksi dijeljenja imali priliku poboljšati i to komunicirati među svim timovima.
Ne ispričavajte se zbog promjene
S prodajnom snagom od 25.000 ljudi, postojao je otpor kada je industrijski div General Electric počeo primjenjivati digitalne tehnologije u svojim globalnim prodajnim operacijama. Većina nije promijenila način na koji prodaju već 20 godina.
Cate Gutowski, potpredsjednica tvrtke, ipak je odlučila krenuti prema naprijed i akumulirala skupinu inovatora. Ona smatra da ako se usredotočite na tu grupu možete stvoriti utjecaj i pokretati bilo koju vrstu promjena. Navodi da vođenje ljudi u transformaciju nije za one "slabijeg srca" jer transformacija je zapravo razbijanje stakla.
Usvojite "startup mentalitet"
Kako organizacije postaju sve veće, različite skupine mogu se odvojiti od drugih stvarajući silose informacija. Startup mentalitet pomaže razbiti te zidove i potiče komunikaciju između timova. Zajednička suradnja, bila ona online ili osobna, može pomoći pri otklanjanju šumova koji su potencijalna prepreka razvoju i donošenju odluka.
Dajte odgovornost ljudima
Vrh menadžmenta tvrtke uglavnom odlučuje o poslovnoj strategiji koju zatim prenosi na niže razine. Umjesto tradicionalne hijerarhije, neke tvrtke odlučuju se za obrnut pristup i okupljaju ljude s raznih pozicija kako bi stvorili novu strategiju za digitalnu transformaciju. Zajednički prolaze kroz proces smišljanja strategije prije nego je predstave samom vrhu tvrtke. Na ovaj način svoj doprinos mogu dati zaposlenici koji inače nemaju ovakvu priliku ili su novi, ali su stručnjaci u svom području.
Digital Takeover otkriva kako pristupiti korisniku u eri inovacija
Na drugoj velikoj konferenciji u ožujku 2018. godine, donosimo širu sliku digitalne transformacije.
Digital Takeover tako u odnosu na 2017. ne govori samo o važnosti ulaganja u digital nego i uči kako se nositi sa svijetom neprestane inovacije: istraživanjem, analiziranjem i pružanjem primjera i načina na koji su digitalna transformacija, disrupcija, inovacija i experience ekonomija promijenili i nastavljaju mijenjati način na koji se odvija posao. Fokus se usmjerava na ljudski faktor u digitalnoj transformaciji; na način na koji treba slušati korisnika i kako mu pristupati u eri u kojoj je praćenje inovacija u tehnologiji i praćenje navika korisnika neizbježno.
Sve novosti pratite na Facebooku i na Digital Takeover službenoj stranici.