To je to što me zanima!

Nije za one slabog srca: Test (u Zagrebu) novog Rolls-Roycea...

Na tren smo postali milijunaši i sjeli za upravljač najluskuznijeg automobil na svijetu, novoga Rolls-Roycea Phantoma, a kako možete i zamisliti, osjećaj je bio nestvaran
Vidi originalni članak

Vjerovali ili ne, novost da Rolls-Royce Phantom dolazi u Zagreb i da ću ga voziti sprva me nije uopće šokirala. Prije nekoliko godina sjeo sam za upravljač Wraitha pa sam sada mislio: '...Eh, ma taj Phantom je ista stvar, sve sam to već vidio, sve je to lijepo i krasno, ali ne vrijedi toga novca'. Ipak, noć prije preuzimanja najnovijega Rolls-Roycea Phantoma, flagship modela iz osme generacije, nisam mogao spavati. Iduće jutro pokušavao sam se smiriti i uvjeriti se kako je ovo samo jedan običan radni dan u kojemu ću sjesti za volan automobila, odraditi što trebam i zaputiti se kući.

POGLEDAJTE VIDEO

Nisam si htio dopustiti euforiju i velika očekivanja, odnosno da me takvi osjećaju obuzmu. Pogotovo ispred Franka Tiemanna, glavnoga voditelja komunikacija za Rolls-Royce. Kolega iz redakcije dovezao me na ulaz, dvaput sam se ošamario i ušao u zagrebački hotel 'Esplanade'. Kratak sastanak s Frankom odradio sam uspješno pa se s njim zaputio prema parkiralištu. Hodam bezbrižno, razgovaramo o lijepom sunčanom vremenu, odjednom ispred mene stoji ogromna pojava na kotačima. 

Gledam i ne vjerujem, a u isto vrijeme pitam se 'što je ovo, ljudi moji?' S obzirom na to da uživo, odnosno barem s tolike blizine, još nisam vidio novi Phantom, njegova impozantnost zaista me šokirala. Svi moji planovi da ostanem smiren u ovome trenutku pali su u vodu, jer mi se preko lica razvukao jedan od najvećih osmijeha u životu. Frank me malo zbunjeno pogledao, ali ipak on to ne može shvatiti. Pa pobogu on svaki dan radi s ovakvim automobilima. Na trenutak sam postao pravi dječak i zaljubljeno gledao u tu 5,76 metara dugačku “jahtu” na kotačima.

Ubrzo sam došao sebi i u mislima se 'ošamario' te nastavio razgovor s ljubaznim Frankom, koji mi je objasnio sve što bih trebao znati o ovome veličanstvenom automobilu. Naravno, on nije znao da sam noć prije probdio gledajući bezbrojne recenzije ovog auta na YouTubeu. Samo sam potvrdno klimao glavom i čekao da mi u ruke preda dragocjene ključeve. Ubrzo sam završio razgovor, pozdravio se i zasjeo za volan novoga Phantoma.

Već u prvome trenu shvatio sam da sjedim u nečemu toliko dragocjenom i luksuznome. Taj prvi trenutak, taj doživljaj teško mogu opisati riječima pa ću iskoristiti jedan engleski izraz - blown away. Nevjerojatno udobna sjedala s bijelom kožom, tepisi od vune posebnih kalifornijskih ovaca (na kojima bih, usput rečeno, mogao i spavati jer su mekani i udobni), zvjezdano nebo u stotinama LED žaruljica... A ispred mene dvometarska 'hauba' te legendarni znak Spirit of Ecstasy na njezinu završetku. Morate mi vjerovati, dok pišem ovo opet me obuzimaju sreća i euforija kakve su me toga sunčanog jutra obuzele na hotelskome parkiralištu. 

No vrijeme je da se priberem i 'objektivno' pojasnim o kakvome je automobilu riječ. Naime, ovo je osma generacija najpoznatijeg i najskupljega modela iz Rolls-Royceove ponude, a javnosti je predstavljena u veljači. Početna cijena u Njemačkoj je 600-tinjak tisuća eura, a ta se brojka sa svim davanjima i opremom (koja je kompletno individualna, ovisno o željama kupca) u Hrvatskoj penje do vrtoglavih milijun eura. Zapravo, vrlo blizu tomu, jer upravo ovaj Phantom koji sam vozio košta oko sedam milijuna kuna. Naravno, nisam saznao točnu cijenu jer ju Rolls-Royce skriva kao zmija noge, odnosno kazuje ju samo onima koji imaju dovoljno novca da ovakav auto kupe. Tom približnom cijenom ovaj auto jedan je od najskupljih na planetu, ali jedno je sigurno - definitivno je najluksuzniji.

Novomu Phantomu zaista nema premca, konkurencije, suparnika... Kako god to želite reći, priča je za sebe. Priča kojoj Bentley, Maybach i ostali objektivno nisu do koljena. Naravno, ako ispred sebe imamo papir s popisom dodatne opreme i striktno ga se držimo Rolls-Royce ne odskače previše od tih konkurenata. Tajna je u tomu što je Rolls-Royce više od luksuznog automobila, više od skupog automobila. Rolls-Royce je, kako mi je rekao Frank, način života, u kojemu vlasnik jednostavno uživa na posve novoj razini. Ne trebam posebno isticati da se svaki Phantom sastavlja ručno i s nestvarnom dozom brige za detalje, u tvornici u britanskomu Goodwoodu. Ovaj Phantom iz osme generacije nastavlja megauspješnu tradiciju ove britanske kompanije, koja se već gotovo stoljeće temelji na neprikosnovenome luksuzu i prestižu. 

Sada, kad smo osjećaje ostavili po strani, možemo pričati o brojkama. Novi Phantom, težak gotovo 2,6 tona, pokreće monstruozni 6,75-litreni motor V12 s dvama turbopunjačima, koji razvija 571 KS i 900 Nm okretnoga momenta. To rezultira gradskom potrošnjom čak 24 litre goriva. Iako su performanse zadnja stvar koja bi se u vezi s Rolls-Royceom trebala spominjati, reći ćemo kako do 'stotke' može stići u 5,3 sekunde, a maksimalno pojuriti 250 km/h.

Naravno, pravi je ‘grijeh’ ovakvim autom juriti i voziti se brzo, jer se njegove čari otkrivaju upravo u lagodnoj i opuštenoj vožnji, za koju je i napravljen. Usto što je eksterijer u najmanju ruku impresivan, prava 'magija', kako to inženjeri iz Rolls-Roycea vole nazvati, događa se u unutrašnjosti. Najbolja i najskuplja koža, polirano drvo i valjda najudobnija sjedala na planetu, sve je tu.

Auto je opremljen najboljom tehnologijom razvijanom u suradnji s BMW-om, usto se diči redom masažnim i grijanim sjedalima, hladnjakom s čašama za šampanjac, televizorima straga, zvjezdanim nebom na stropu, automatskim zatvaranjem vrata, posebno rađenim audiosustavom... Iako se vjerojatno nikad više neću voziti u njemu, na kraju krajeva, ovo je sve što ću o ovome autu reći, jer sam od prvoga trena, a i danas blown away. 

Tekst: Autostart

Idi na 24sata

Komentari 45

  • Ivan Balić 24.01.2019.

    Ako naša vlada sazna za ovaj auto, odmah će si kupiti jedno 100 komada. Neće se valjda voziti u obićnim audima i mercedesima od samo 600 000 kuna.

  • MODERN TALKING 06.01.2019.

    bentley mulsanne extended wheelbase mi je bolji. iako je vec u godinama.

  • 05.01.2019.

    odličan

Komentiraj...
Vidi sve komentare