U Hrvatskoj ima nešto više od 1100 tvrtki raznih veličina koje su temeljem analitičkih i financijskih podataka kandidati za vrlo uspješnu digitalnu transformaciju poslovanja, ocijenili su stručnjaci u predavačkom timu mini MBA Digital programa Algebre. Upravo njima je namijenjen program kojem je fokus digitalna transformacija.
Radi se o obrazovnom konceptu prilagođenom vremenu brzih promjena, a koji je namijenjen naročito za poduzetnike iz tradicionalnijih gospodarskih grana, rukovoditelje u tvrtkama, poduzetnike i vlasnike rastućih tvrtki, pred kojima je imperativ neizbježnih promjena i konstantni pritisak konkurencije.
Kako su istaknuli iz Algebre, znanja koja će se nuditi u programu već su danas neophodna za sve razine menadžmenta, u svim područjima poslovnog djelovanja, naročito u tvrtkama koje su na vrijeme shvatile neophodnost promjena s kojima će nastaviti rast ili preokrenuti trendove. Istaknuli su također i da nema tvrtke koja ima luksuz reći da je digitalizacija nešto što će biti tek za godinu ili dvije, a oni koji su možda uspješni i misle da se ovo njih ne tiče su i najugroženiji, kažu.
Kako je na današnjem medijskom briefingu naglasio Ivan Maglić, zastupnik analitičke tvrtke Gartner za Adriatic regiju, još uvijek postoji veliko nerazumijevanje procesa digitalne transformacije među menadžerima velikih, srednjih i malih tvrtki. Prisutna je i velika doza skepse treba li ići u tom smjeru jer neki smatraju kako neki biznisi ne mogu biti digitalno transformirani. Spora tranzicija i prihvaćanje tehnologija, strah od nepoznatog i nespremnost na promjenu poslovnog modela, te slabo povezivanje s drugim industrijskim vertikalama glavni su faktori koji usporavaju procese digitalne transformacije i time ugrožavaju konkurentnost hrvatskih tvrtki na širim tržištima, naglasio je Maglić.
On je poručio da žele ljude u ovom programu naučiti da razmišljaju kreativno i proaktivno te im dati alate da sami odluče. Dodaje da ne znaju što je problem u njihovim kompanijama, već da oni počnu razmišljati o tome i prepoznati što bi moglo biti rješenje.
Na današnjem predstavljanju programa razbijao se i mit o digitalnoj transformaciji kao sveobuhvatnom programu transformacije cijelog poslovanja, koji ima veliku šansu neuspjeha – programa ovog mini MBA programa, naime ide u dva smjera – kako se strateški odrediti prema digitalno transformiranoj budućnosti organizacije, ali i kako kroz inkrementalne korake postizati brze rezultate u odabranim indikatorima: porast prihoda, bolje korisničko iskustvo, optimizacija procesa, smanjenje troškova, učinkovitija raspodjela rada zaposlenika ili povećanje profitne margine.
- Mini MBA program fokusiran na digitalno pokrenuli smo upravo svjesni činjenice da hrvatske tvrtke mahom nisu sustavno i ozbiljno zakoračile na put digitalne transformacije i da je potencijal velik, ali zasad još uvijek neostvaren. Velike i nagle promjene u digitalizaciji, uslijed svjetske pandemije bespovratno su okrenule trendove u korist digitalne transformacije, a zajedničko EU tržište sigurno će stvoriti jake konkurente hrvatskim tvrtkama koje neće razmatrati prilagodbu digitalnom dobu. Nije nevažno i da će za ove procese već krajem ove godine biti dostupna financijska sredstva za privatne kompanije, kroz programe Europske unije. Kako smo i vidjeli na predstavljanju programa, već danas postoje odlični primjeri hrvatskih tvrtki koje su prošle kroz proces digitalne transformacije, ali i konkretni projekti transformacije na kojima su radili naši predavači te očekujem da će to biti okidač za sudjelovanje na edukaciji i početak promjena - naglasio je Arsen Šolić, rukovoditelj MBA programa u Algebri.
Mini MBA Digital je program na kojemu polaznici prolaze kroz deset temeljnih modula i uče kako uskladiti poslovne ciljeve i poslovne vizije s promjenama koje donosi digitalna transformacija, kako prepoznati primjenjivost pojedinih digitalnih tehnologija u procesu transformacije njihove tvrtke i kako pripremiti plan digitalne transformacije organizacije. Razvijanje i usmjeravanje zaposlenika u uvjetima digitalne transformacije, jačanje inovativnih i kreativnih procesa kroz uvođenje novih tehnologija i praćenje potencijala digitalnih tehnologija u poslovanju tvrtke neke su od vještina koje rukovoditelji danas nužno moraju posjedovati, a program Mini MBA Digital ih nudi polaznicima.
Trajanje cjelokupnog programa Mini MBA Digital je pet mjeseci – pohađaju se dva modula mjesečno, svaki po 10 nastavnih sati, u vidu interaktivne nastave radioničkog tipa, u malim i dinamičnim grupama. Po potrebi, i ovisno o epidemiološkoj situaciji u određenom trenutku, predavanja se mogu održavati i online, putem virtualnih učionica.
Deset tema – modula s kojima će se upoznati polaznici Mini MBA Digital programa su:
Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0 (nositelji modula Ivan Maglić i Goran Radman),
Platforme i poslovni modeli temeljeni na internetu stvari (Marina Pavlić, OiV),
Napredne i prediktivne analize poslovnih podataka (Leo Mršić, Algebra),
Blockchain tehnologije u primjeni (Vedran Brničević, Suprabit),
Automatizacija i robotika u poslovnim operacijama (Kruno Lenac, Gideon Brothers),
Primjene virtualne i proširene stvarnosti (Darian Škarica, Delta Reality),
Poslovanje u oblaku (Ratko Mutavdžić, Microsoft),
Umjetna inteligencija i strojno učenje u poslovanju (Davor Runje, airt),
Kibernetička sigurnost i privatnost u poslovanju (Milan Parat, PBZ)
Digitalna transformacija poslovanja (Senad Kulenović, Digitalni nomad).
Algebrin Mini MBA Digital programa započinje 11. studenoga ove godine, a više informacija o mini MBA potražite na: https://www.algebra.hr/mba/about/mini-mba-digital/.