To je to što me zanima!

Kreativno mišljenje: Naši đaci znaju misliti, ali su i dalje malo ispod prosjeka OECD-a

Predstavljen drugi dio PISA testiranja provedenog prošle godine u 64 države. Hrvatski učenici su na 27. mjestu s 30 ostvarenih bodova, prosjek OECD-a je 33 boda
Vidi originalni članak

"Da bi potaknuli dijeljenje prijevoza u zajedničkom vozilu zbog ušteda i očuvanja okoliša, neke zemlje nude popust cestarine i gorivo. Smisli način za proširenje ove inicijative, te objasni ukratko."

Ovo je primjer zadataka kakve su učenici iz zemalja članica OECD-a, te pridruženih država, rješavali na prošlogodišnjem PISA testu, u dijelu koji se ticao kreativnog mišljenja. To je sposobnost da se osmisli, ali i provede ideja koja dovodi do originalnog rješenja, te razumijevanje procesa oko nas. Kolokvijalno bi se reklo, "mućni svojom glavom". Danas se kreativno mišljenje smatra jednom od ključnih vještina, kako u obrazovanju, tako i u profesionalnom radu. Stoga je u osmom ciklusu PISA-e po prvi puta uvedeno ispitivanje i na to.

OVDJE provjerite primjere zadataka

Bolji u znanstvenim zadacima

PISA testovi provode se među učenicima od 15 godina, u Hrvatskoj ih je sudjelovalo 6135, u 178 srednjih i 2 osnovne škole. Naši učenici našli su se u zlatnoj sredini - na 27. mjestu s 30 bodova, što je ipak malo ispod prosjeka OECD-a. U Hrvatskoj je nešto više od 70% učenika dostiglo barem osnovnu razinu postignuća (prosjek OECD je 78%), na najvišim razinama (5. i. 6. razina) je bilo 18% učenika (prosjek OECD je 27%). Ipak, rezultati su slabiji u usporedbi s čitalačkom pismenošću. Pokazuje se i da bolje rezultate u kreativnom mišljenju imaju učenici bolje socioekonomskog statusa, no u Hrvatskoj je 16 posto od 25 posto najboljih lošijeg socioekonomskog statusa. To pokazuje "akademsku otpornost" naših učenika. Naši učenici bolji su u poboljšanju ideja, nego u smišljanju novih, te im bolje ide rješavanje znanstvenih od društvenih problema. Nešto manje od polovice ih završava zadatke i kad postanu nešto teži.

Najbolji Singapur i Južna Koreja

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović to smatra očekivanim i solidnim rezultatom. Zanimljivo je da među prvih pet zemalja nema nijedne europske. Najbolji su Singapur i Južna Koreja, kao i u prvom dijelu testiranja, gdje se ispitivala čitalačka, matematička i prirodoslovna pismenost. Slijede Kanada, Australija i Novi Zeland, a potom Estonija i Finska. Također, među prvima nisu Makao-Kina, Hong Kong-Kina i Taipei, koji su pri vrhu u testovima pismenosti. Njihovi učenici po kritičkom mišljenju spadaju u prosjek. U dnu ljestvice su Albanija, Filipini i Uzbekistan. Djevojčice su imale bolje rezultate od dječaka.

I DALJE 'ŠTEKA' MATEMATIKA Naši učenici napokon u prosjeku po čitalačkoj pismenosti: Znate li riješiti neke od PISA testova?

Većina hrvatskih učenika (88 posto) smatra da se može biti kreativan u svim područjima, te da se kreativnost može razviti i uvježbati. Četvrtina ih je izjavila kako im je teško upotrijebiti maštu. Ravnatelji škola ipak su manje uvjereni u to. Njih dvije trećine smatraju kako se kreativnost ne može razvijati, što je možda dio odgovora na (ispod)prosječne rezultate naših učenika. Dvije trećine učenika planira završiti fakultet. Korištenje digitalnih alata u nastavi, ako se je do sat vremena dnevno, pozitivno utječe na kreativno mišljenje, no ako se slobodno vrijeme u školi provodi na mobitelu, ta sposobnost opada.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • IvanPerković Bartoluzzi 18.06.2024.

    I tko je kriv? Učitelji, profesori. Ne mi roditelji, mi smo ih odgojili, dobro, kako tko, ali mi smo ih odgojili, na vašem je da ih naučite svemu što će im TREBATI U ŽIVOTU, a ne da bubaju na pamet. Vi ste podbacili, ne mi.

  • Berstuk 18.06.2024.

    Eh, niste radili i zivjeli s Amerikancima...

Komentiraj...
Vidi sve komentare