To je to što me zanima!

U Ženevi 180 noviteta: Tadić reklamirao Fiat iz Kragujevca

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Boris Tadić pozdravio je proizvodnju Fiata 500L u Kragujevcu. Na sajmu se ovog tjedna za titulu zvijezde bore svi, od malih gradskih automobila, do sportkih jurilica
Vidi originalni članak

Najznačajniji i najatraktivniji međunarodni salon automobila otvorio je u utorak vrata za oko 10.000 novinara iz 80 zemalja svijeta, a od 8. do 18. ožujka automobile koji će se tek naći u prodaji moći će razgledati i posjetitelji (cijena ulaznice je 16 švicarskih franaka, odnosno oko 100 kuna) 

>>> Pogledajte video galeriju noviteta iz Ženeve

Ženevski salon od svih je ostalih međunarodnih salona posjetiteljima draži zbog kompaktnosti i lakoće obilaska. Proizvođači automobila, pak, vole ga zbog odličnog termina, na samom početku aktivnije prodaje automobila, te zbog neutralnosti zemlje domaćina. Švicarska, naime, nema vlastitu autoindustriju, pa niti jednu marku ne stavlja u prvi plan, već do izražaja prvenstveno dolaze noviteti. A njih je na 82. ženevskom salonu automobila premijerno pokazano čak 180. Ima tu i europskih premijera, ali većinom su proizvođači za Ženevu čuvali prvo svjetsko pokazivanje novih modela. 

Za titulu zvijezde salona bore se modeli iz svih kategorija: od skromnih gradskih automobila, preko obiteljskih modela, pa do prestižnih i skupih jurilica. Zahvaljujući blještavilu i, općenito, iluziji bogatstva, gotovo zaboravljamo da je automobilska Europa 2012. godinu dočekala s minusom na računu (pad prodaje za 1,2 posto). Novi modeli trebali bi potaknuti rast prodaje novih automobila, te tržištu napokon donijeti plus. Hrvatskih tvrtki nema na popisu izlagača. Podsjetimo, u rujnu su u Frankfurtu izlagali Rimac automobili i Dok-Ing, koji su se predstavili s električnim modelima a pogon na struju i danas prednjači u konceptima i hibridima. 

No, sada će ipak hrvatskom vozaču zanimljiviji biti modeli poput Fiata 500L, koji bi se trebao prodati u 250.000 primjeraka godišnje. Ta izdužena izvedba šminkerskog retro modela proizvodit će se u Kragujevcu. Iako se naslanja na model 500, novitet je zapravo gradski monovolumen, svojevrstan nasljednik modela Idea, koji se prestao proizvoditi 2008. godine. U Fiat 500L moći će se utrpati pet odraslih osoba i 350 litara prtljage. Očekuje se cijena od oko 16.000 eura, za osnovnu izvedbu sa 0,9-litrenim turbobenzincem s 86 KS. U ponudi će biti i turbodizelaš od 95 KS. 

Zbog premijere Fiata 500L gost Fiatovog štanda je bio i predsjednik Srbije Boris Tadić koji je rekao kako je vrlo sretan što je u Kragujevcu na mjestu stare tvornice niknula nova, u kojoj će se proizvoditi novi Fiatov automobil. 

Stiže i niz hibridnih modela

Uz Fiat 500L, pažnju prosječnog vozača privući će i novi kompaktni SUV Opel Mokka, Fordov jednovolumen B-Max, Citroenov prvi hibridni model koji spaja dizelski agregat i elektromotor – DS5 Hybrid4 – ali i crossover C4 Aircross istog proizvođača, potom rumunjski jednovolumen Dacia Lodgy, novi Peugeot 208, Mitsubishi Outlander, Seat Ibiza, Volvo V40, Kia Cee’d... 

Premijerno pokazivanje u Ženevi odrađuje i Toyota Yaris Hybrid – europski prvi mali hibridni model, koji u prodaju kreće tijekom lipnja. S druge strane realnosti modeli su nad kojima možemo samo uzdisati, no već nam i sam pogled na njih itekako podigne raspoloženje. U prvom redu, takav je Ferrari F12 Berlinetta, sa svojih 730 konjskih snaga najjači cestovni Ferrari u povijesti, prema kojem također premijerno pokazani BMW M6, Jaguar XF Sportbrake ili Mini John Cooper Works djeluju prosječno. 

Idi na 24sata

Komentari 24

  • gospić 07.03.2012.

    Kod nas je problem, aha ti bi otvorio.... aaa kolika je moja provizija,dobro, javit će mo vam.Ma ništa od ovog....

  • Veni Vidi Vici 06.03.2012.

    skupo - necu zbog mode dati 16.000€ (+ 3000€ za dizela s nesto opreme....). Mnogo brate.

  • cokina 06.03.2012.

    u hrvatskoj nemožeš ni kokice proizvoditi ako nisi sin sabora ili financijer vodečih stranki. ozbiljne svijetske firme ne poznaju hrvatski biznis pa hrvatsku zaobilaze u širokom luku. ima možda 15 godina da je mercedes kupio tisuće kvadrata u okolici rijeke kako bi napravio jedan od glavnih svojih centara u ovom dijelu europe ili balkana. još sređuju papire a centri poput ovog su več otvoreni na više od 5 mjesta po balkanu i europi i kolikoi znam ne pada im na pamet nastaviti sa agonijom zvana hrvatska ili matulji opatija. mercedes neče sigurno svojim najboljim partnerima uplatiti ljetovanje u hrvatskoj jer bi oni misle taj buking trajao taman do božića a onda bi im bilo malo hladno u japankama šetati. mi smo jedan mali pogani narod ne zaslužujemo da živimo ovako dobro kako nam je danas več bi izraelu trebalo postati jasno da ovdje sa malo para može stvoriti franšizu , izrael R

Komentiraj...
Vidi sve komentare