Audi sada ima električni auto kojim bi mogao napraviti veliki proboj na tržište. Ruku na srce, prva dva Audijeva automobila bili su modeli za milijunaše. Ogromni SUV e-tron i sportska limuzina e-tron GT diče se ekstremima. Njihove snage dosežu i 600 KS, a cijene se kreću prema, pa i preko milijun kuna. Novi Q4 e-tron trebao bi niti ipak nešto umjereniji automobil.
Novi SUV, kako je to kod Audija već tradicija, dolazi u dvije karoserijske izvedbe. Uz klasičnog SUV-a tu je i verzija koja nalikuje na coupe i zove se Sportback. Oba automobila dugačka su 459 centimetara što ih svrstava među veće SUV-ove kompaktne klase.
Dizajn novih Q4 malo je odmaknut od klasičnog Audijevog stila i podsjeća na konceptne modele Q4 iz 2019. godine. Hoće li ovakav izgled ostati rezerviran samo za ove modele ili je to novi smjer kojeg će slijediti Audi i s drugim modelima tek ćemo vidjeti. Osim što atraktivno izgleda novi dizajn je i praktičan. Naime aerodinamički koeficijent od 0,26 (Sportback) i 0,28 (klasični Q4) odličan je rezultat za SUV.
Audi posebno ističe doseg koji kod varijante Q4 40 e-tron iznosi odličnih 520 kilometara prema WLTP-u. Ovaj model ima bateriju kapaciteta 77 kWh i snagu 204 KS. Osnovni model sa 170 KS ima nešto manju bateriju, 52 kWh i doseg 341 km. Vrh ponude je Q4 50 e-tron s dva motora, pogonom na sve kotače, 299 KS i dosegom od 488 kilometara.
Osnovni model se puni strujom maksimalne snage 100 kW (istosmjerna struja) i 7,2 kW (izmjenična struja) dok ostala dva modela imaju snagu punjenja od 125 kW i 11 kW. Na brzom punjaču jačine 120 kW ili veće za deset minuta Q4 40 napuni dovoljno struje za 130 kilometara.
Iako se radi o kompaktnim SUV-ovima, Audi tvrdi da u unutrašnjosti ima prostora kao u SUV-ovima više klase. U prtljažnik Sportbacka stane 535 litara, a u klasični Q4 520 litara. Dizajn unutrašnjosti sličan je onima iz drugih Audija, ponajviše e-trona GT, s time da je Q4 dobio novi upravljač koji je ravan s gornje i donje strane.
Audi se posebno hvali head-up zaslonom sa sustavom proširene stvarnosti. On stavlja napomene određenih sustava potpora i simbole navigacije unutar vidnog polja vozača i preko elemenata u stvarnom vanjskom svijetu. One se dinamično prikazuju u jednom velikom prozoru. Ondje se prikazuju kao da virtualno lebde na udaljenosti od oko 10 ili više metara od vozača.
Kada će novi Q4 stići na hrvatsko tržište još se ne zna, a nisu poznate ni cijene za naše tržište. U njemačkoj prodaja klasičnog Q4 e-trona počinje u lipnju, a Sportback stiže pred zimu. Osnovni Q4 e-tron u Njemačkoj koštat će 41.900 eura, srednji model 47.500, a top model 52.900 eura.