Dorijan Lendvaj, Krešimir Nežmah, Patrick Pavić i Vito Anić kraj školske godine obilježili su još jednim nedodirljivim uspjehom - dva zlata, srebro i bronca na 33. Međunarodnoj informatičkoj olimpijadi u Singapuru.
Naši srednjoškolci pritom su postali i najbolji mladi informatičari iz Europe, a Dorijan, od kojeg smo već “navikli” na sjajne rezultate, sad je postigao četvrti najbolji rezultat u svijetu poslije dva učenika iz Kine te jednog iz Japana. Sva četvorica učenici su XV. gimnazije u Zagrebu, popularnog MIOC-a. Vlado Lendvaj, Dorijanov otac i predsjednik Hrvatskog saveza informatičara, za RTL je prokomentirao njihov uspjeh:
- Nema tu pripremanja samo za jedno natjecanje, godinama se pripremaš i preko noći ne dođe do rezultata.
Velike mogućnosti industrije
Kako je već u više navrata isticao, ovakve mlade već u srednjoj “love” privatne tvrtke, najčešće međunarodne, koje im mogu platiti koliko vrijede, neki ostaju na FER-u ili PMF-u, no u našem sustavu nema prostora za napredak onih koji mogu napraviti razliku.
A i u Hrvatskoj polako postajemo svjesni golemih mogućnosti koje pružaju IT, gaming industrija, robotika, te kolika je važnost STEM-a u obrazovanju, ne samo za one najbolje. Pokazuje to i jučerašnje otvaranje Centra izvrsnosti u robotici na Strojarskom fakultetu. Uz to, oživljava i studij izrade videoigara, koji osmišljava i pokreće pet zagrebačkih fakulteta. U Novoj Gradiški već nekoliko godina radi i razvija se IT i gaming inkubator, Osijek je postao meka ove industrije, a koliki je interes mladih pokazuje i činjenica da dvije srednje škole, Tehnička škola Sisak i Srednja škola Novska, upisuju već treću, odnosno drugu generaciju tehničara za gaming.
Malo obavezna, malo izborna
Pa ipak, uvođenje informatike u hrvatske škole na način kako ga je zamislila bivša ministrica Blaženka Divjak ostalo je nedorađeno. Prema podacima koje smo dobili od više ravnatelja osnovnih škola, sve više roditelja ispisuje djecu s izborne informatike uvedene za sve razrede u školskoj godini 2020./2021.
Nisu zadovoljni onim što se na toj informatici uči, a posebno je zbunjujuće to što je informatika uvedena kao obavezan predmet u 5. i 6. razredu, dok u ostalima nije obavezna.
- S obzirom na nedostatak prostora, kao i samih nastavnika koji trebaju provoditi informatiku, morat ćemo je prebaciti u drugu smjenu. To već odbija još više učenika. I kako se sad postaviti u toj situaciji? Djeca odslušaju informatiku u 1. i 2. razredu, pa se ispišu, a onda ponovno moraju ići na taj predmet u 5. i 6. razredu. Što bi oni trebali učiti? I onda se ponovno mogu ispitati u 7. razredu - plastično nam je pomalo bizarnu situaciju objasnio Igor Matijašić, ravnatelj OŠ “Milan Lang” u Bregani. A kako su nam odgovorili iz Ministarstva znanosti i obrazovanja na tu temu, promjena neće biti ni iduće godine.
Istovremeno, prirodoslovno-matematičke gimnazije apsolutno su najtraženije, a mladi informatičari, za koje su njihovi mentori očito pronašli recept, ali ih nitko ništa ne pita, već se spremaju za novo natjecanje.