Sin je nedavno napunio 18 godina. Odmah su ga zvali iz teleoperatera A1 i nudili mu mobilne usluge - požalila nam se čitateljica.
- Danima se nije htio javiti na nepoznati broj, no konačno je prihvatio poziv. Tražili su ga broj osobne iskaznice i OIB. Rekao im je jer je ipak dijete, iako je službeno punoljetan, i ne shvaća opasnost davanja povjerljivog podatka putem mobitela. Puno puta sam zvala broj s kojeg su se javili sinu, no zauzet je ili ne odgovaraju na poziv - ispričala je zabrinuta majka koja je, kaže, poslala i pismeni prigovor teleoperateru.
Ne sile na razgovor
Čini joj se da su pratili kad će sin postati punoljetan pa ga nazvali.
Iz A1 su rekli da su zvali na registrirani pre-paid broj.
- Naši prodajni djelatnici kontaktiraju samo one korisnike koji su iskazali izričiti interes za primanjem obavijesti o drugim ponudama. Pri sklapanju ugovora s korisnikom utvrđuje se je li punoljetan - rekli su iz A1.
Ocjenjuju imućnost
Dodali su kako pri telefonskom kontaktu korisnika traže broj osobne iskaznice uz ostale osobne podatke. Pri dostavi ugovora ili uređaja, korisnik mora dostavljaču dati na uvid osobnu iskaznicu. Dostavljač na dostavnicu upisuje broj osobne iskaznice i broj na dostavnici mora odgovarati broju navedenom na pretplatničkom ugovoru. Tako potvrđujemo da su ugovor ili uređaj dostavljeni osobi s kojom je ugovor i sklopljen - objašnjavaju.
Pri sklapanju ugovora na daljinu, a u tu “kategoriju” spadaju i telefonski dogovori, korisnik može odustati u roku od 14 dana bez obrazloženja i ikakvih posljedica. Ugovor postaje valjan tek nakon što ga potpišu obje strane.
A čitateljica iz Slavonije naišla je na problem i pri dogovoru u prostorijama operatera. Nisu joj dopustili da uz liniju kupi i skupi mobitel.
- Korisnik koji uređaj želi platiti na rate uz ugovornu obvezu za koju ne postoji osiguranje naplate prolazi provjeru platežne sposobnosti kako bismo minimalizirali rizik u slučaju neplaćanja računa - kažu u A1.