Njemački automobilski div Volkswagen proizveo je na današnji dan 2019. posljednje primjerke kultnog automobila "Buba" iz svoje meksičke tvornice na svečanosti uz pratnju Mariachi benda, javlja PHYS.
Limuzina u obliku bube sišla je s proizvodne trake uz oduševljeni pljesak, posljednja iteracija modela koji je prvi put proizveden kasnih 1930. u Njemačkoj i 1954. u Puebli, središnji Meksiko.
- Gubitak Bube nakon tri generacije i gotovo sedam desetljeća trebao bi izazvati široku paletu emocija - rekao je Steffen Reiche, izvršni direktor Volkswagena u Meksiku.
Ograničena serija od 65 primjeraka "Beetle Final Edition" prodavala se u Meksiku po osnovnoj cijeni od oko 150.000 kuna.
Svaki automobil ima spomen ploču s lijeve strane, označenu brojevima od jedan do 65, a bit će dostupan u metalik plavoj, crnoj, bijeloj i bež boji.
Deseci tvorničkih radnika pojavili su se taj dan od ranog jutra kako bi doradili automobil koji je predstavljen nakon sedam sati rada.
Zaposlenici su nosili jarko žute majice s natpisom: Hvala Bubo, dok je otkrivanje teklo u svečanoj atmosferi prožetoj nostalgijom za automobilom koji je stvorio vjerne sljedbenike kao gotovo nijedan drugi.
- Tko ne bi mogao poželjeti ovakav automobil, napravljen meksičkim rukama - rekao je Roberto Benitez, proizvodni tehničar.
- Uvijek je tužno, osjećaš se kao dio jednog. To je svakodnevni rad, pune smjene za postizanje najboljih rezultata, to me čini ponosnim -dodao je Francisco Bueno, zaposlenik.
Buba ima svoje korijene u nacističkoj Njemačkoj kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvijezda uspješnih Disney filmova o automobilu po imenu Herbie.
Nakon desetljeća uspjeha, prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima.
Volkswagen nakon skandala u vezi štetnih emisija dizel vozila i ogromnog investiranja u električna vozila, smanjuje raspon svojih modela te će se fokusirati na obiteljske i električne automobile.
Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.
No, izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga.
Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milijun automobila.
Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbijem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete Bube.
Proizvodnja Bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.
Redizajnirana „Nova Buba“ devedesetih godina prošloga stoljeća pomela je američkog tržište - prodano je više od 80.000 vozila tijekom 1999. godine.
Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje.
Ipak, Woebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.