Proizvođači automobila uvijek su željeli u metalne ljubimce ugraditi posljednju riječ tehnologije, od prvih radija pa preko integracije zaslona osjetljivih na dodir i do modernih infotainment sustava. No istodobno tu tehniku ugrađenu u automobile nikad nije bilo moguće nadograditi i modernizirati. Što ste kupili s novim automobilom, to vam je ostalo i danas, pa ima puno ljudi koji u automobilu još imaju kasetofone ili CD playere. No sada će se sve to promijeniti. Što je nekad bilo moderno u trenutku kupnje automobila i zastarjelo ubrzo nakon kupnje, sad će se moći ažurirati i modernizirati skidanjem novog softwarea preko interneta baš kao kod svakog drugog pametnog telefona.
Drugi je problem kako korištenje mogućnosti koje pružaju pametni telefoni uskladiti s vožnjom automobila na što sigurniji način. Potraga za bezbolnim ujedinjavanjem širokih lepeza mogućnosti koje nude moderni uređaji i vožnje automobila rezultirala je različitim rezultatima. Microsoft se time počeo baviti prvi, ali ne pretjerano uspješno. Google razvija sustav baziran na Androidu koji će biti što prilagođeniji upotrebi u automobilima, a Apple je nastupio u svom stilu - zadnji, ali pompozno i s najvećim ambicijama.
Na nedavno održanom salonu automobila u Ženevi predstavili su CarPlay, revolucionarni operativni sustav za automobile kojim će se uglavnom upravljati glasom, a bit će potpuno integriran s automobilom kako bi se vozaču što manje odvlačila pažnja s vožnje. U igri je još i konzorcij 56 proizvođača automobila čiji je operativni sustav MirrorLink pokrenut 2009. izvorno bio projekt Nokije.
Apple CarPlay - Privukao najviše zainteresiranih
SURAĐUJU S: Ferrari, Mercedes, Volvo, BMW, Ford, GM, Honda, Hyundai, Jaguar, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroën, Subaru, Suzuki, Toyota, Land Rover
Appleov CarPlay je najnoviji igrač u svijetu automobilskih infotainment sustava, iako je to zapravo evolucija povezivanja Appleovih uređaja s automobilima koje je omogućavalo sviranje glazbe s iPhoena i iPoda u automobilu putem ugrađenog audiosustava pomoću konektora ili Bluetootha. CarPlay rabi Appleov novi Lightning Connector, a to znači da će biti kompatibilan samo s iPhoenom 5, 5S i 5C, ali zauzvrat nudi veće mogućnosti poput korištenja automobilske navigacije, zvanja ili čitanja poruka uz pomoć Appleova virtualnog asistenta Siri. U Appleu tvrde da imaju razvijene sve potrebne protokole i hardware za projiciranje videostreama s telefona na veliki ekran u automobilu najavljujući i druge načine ujedinjavanja telefona i automobila. Koristeći lokacije često spomenute u vašim e-mailovima ili SMS-ovima, Siri će primjerice sam predlagati mogući cilj navigacije baziran na podacima iz vaše digitalne povijesti.
Google OAA - Android će biti prilagođen autu
SURAĐUJU S: Audi, General Motors, Honda, Hyundai
U siječnju je Google lansirao svoje oružje u napadu na novo tržište sustava zabave u automobilima. Projekt su nazvali Open Automotive Alliance (OAA). Kao što i ime sugerira, cilj OAA nije samo ugradnja pametnog telefona u automobil, nego prilagođavanje sustava specifičnoj upotrebi u automobilima i to na inteligentan način. OAA je zapravo grupa proizvođača automobila i elektronike okupljena oko Googlea koji žele učiniti korištenje tehnologije u automobilima intuitivnijim, sigurnijim, jednostavnijim i lakšim. Prema njihovim planovima, OAA će omogućiti proizvođačima automobila više diferencijacije između konkurentnih sustava zadržavajući međusobnu kompatibilnost istog softwarea u različitim automobilima. Trenutačno su se u OAA uključili Audi, General Motors, Honda i Hyundai kao proizvođači automobila, s time da su zadnja tri u pregovorima i s Appleom, a to znači da je moguće da će njihovi automobili biti kompatibilni s obje platforme.
Microsoft WEA - Pionir računala u autima
SURAĐUJU S: Ford, Fiat, KIA
Microsoft se bavio ugradnjom platformi u automobile i povezivošću automobila s mobitelima još od 1998. godine kad je prvi put instaliran Auto PC kao zajednički projekt Microsofta i proizvođača audiosustava Clarion. Auto PC evoluirao je 2000. godine u Windows CE za automobile, da bi potom promijenio ime u Microsoft Auto, prije nego što je službeno 2010. godine postao Windows Embedded Automotive (WEA). Microsoft trenutačno pokreće infotainment sustave tri automobilska proizvođača, a najpoznatiji je Fordov Sync System lansiran 2007. godine. On omogućuje korisnicima da kontroliraju radio i druge ugrađene uređaje poput mobitela pomoću glasa. Fiatov Blue&Me, koji spaja mobitel preko USB-a ili Bluetootha, također pokreće Microsoftov WEA, a može ga se naći i u Alfama te Lancijama. Prva generacija Kijina UVO infotainment sustava s glasovnom kontrolom također pokreće Microsoft WEA, ali se KIA ove godine prebacuje na novi sustav baziran na Androidu.