To je to što me zanima!

Što s neispravnim uređajem kojeg smo servisirali tri puta?

Naš čitatelj je kupio aparat za kavu uz garanciju od dvije godine. S obzirom na to da ga je već servisirao tri puta, boji se što će biti kada mu istekne garancija.
Vidi originalni članak

Pitanje: Kupio sam aparat za kavu uz jamstvenu garanciju od dvije godine, u periodu do danas ( godina i pol) aparat je tri puta bio servisiran. Dva puta zbog istog problema u razmaku od mjesec dana, a treći put deset dana nakon toga. Aparat je izuzetno skup i brinem što će se događati sa njime po isteku garantnog roka. Prijatelj je kupio isti aparat kada i ja te nije imao probleme s njim. Što da napravim?

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva

Odredbom članka 5. stavka 1. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“ broj 79/07, 125/07, 75/09, 79/09, 89/09, 133/09) propisana je obveza trgovca da potrošaču ispuni ugovor u skladu s odredbama ovoga Zakona i propisima obveznog prava.

Obzirom da ste dobili jamstvo za ispravnost prodanog proizvoda, možete zbog neispravnosti proizvoda zahtijevati od trgovca, odnosno proizvođača popravak ili zamjenu proizvoda u tijeku jamstvenog roka. Također imate pravo i na naknadu štete koju ste pretrpjeli zbog toga što ste bili lišeni uporabe proizvoda od trenutka traženja popravka ili zamjene do njihova izvršenja.

Nadalje kako navodite, proizvod je više puta bio na servisu zbog istog kvara te trgovac nije izvršio popravak u razumnom roku. Kako je proizvod više vremena na servisu nego u uporabi trgovac bi Vam zbog navedenih okolnosti trebao ponuditi zamjenu proizvoda za ispravan proizvod. Ukoliko trgovac nije u mogućnosti ponuditi Vam ispravan proizvod imate pravo na raskid ugovora ili snižavanje cijene, a u svakom slučaju i pravo na popravak štete.

Ukoliko trgovac nije u mogućnosti ponuditi Vam ispravan proizvod, imate pravo na raskid ugovora ili snižavanje cijene, a u svakom slučaju i pravo na popravljanje štete.

Upućujemo Vas da uputite pisani prigovor trgovcu vezano uz navedeni problem, na koji je trgovac dužan uputiti Vam pisani odgovor u roku 15 dana od dana zaprimanja Vašeg prigovora.

Ukoliko niste u mogućnosti ostvariti svoja prava izravno s trgovcem, putem pisanog prigovora, možete uputiti prijavu Državnom inspektoratu, Petračićeva 4, Zagreb. 

Provjerite radi li se o tvorničkoj greški?

S obzirom na to da naš čitatelj nije naglasio o kojem se uređaju radi ni gdje je kupljen, za komentar smo upitali www.ekupi.hr, specijaliziranu trgovinu za kupnju preko interneta te su komentirali: "Budući da ne znamo o kojem se proizvodu radi i kakav je kvar, jedino što mogu je savjetovati kupcu da se obrati trgovini u kojoj je kupio aparat. Budući da je očito neka greška na uređaju, s obzirom da je tri puta servisiran, najbolje kontaktirati ovlašteni servis te provjeriti je li tvornička greška ili je možda cijela serija pogrešna. Osoba ima pravo tražiti drugi uređaj ili ga vratiti dok god traje jamstvo."

Idi na 24sata

Komentari 1

  • tom milles 23.05.2012.

    Kada se desi ovakva situacija ispada da kupca zapravo ne štiti nitko jer je taj postupak previše birokratiziran a uz to je kupac koji opravdano traži svoje pravo na ispravan proizvod kojeg je platio izložen dopunskim troškovima kao i maltretiranju od strane prodavača .Imao sam takvo gorko iskustvo kada sam prije 2 godine kupio mobitel Sony-Ericsson g -705 koji sam platio gotovinom u iznosu od 2050,00KN te već za koji dan ustanovio ne samo da je neispravan već i da je predhodno bio korišten.Taj sam mobitel kupio u Rijeci na Obali u trgovini" TELE 2" te ovom prilikom skrećem svima pozornost da ista trgovina dopušta sebi prodavati rabljene mobitele kao da isti jesu novi,znači time čini kazneno djelo prijevare a na koju niti Državno odvjetništvo ne želi reagirati...

Komentiraj...
Vidi sve komentare