Brinete li se da će kolege pomisliti kako nemate pojma što radite ako ih zatražite pomoć, učinite to diskretno. Recite: “Imam nekoliko ideja kako to riješiti, što vi mislite koja je najbolja?”, savjetuju psiholozi. Činjenica je da traženje pomoći pokazuje snagu, a ne slabost.
Ako tražite pomoć kako bi se neki zadatak brže i kvalitetnije odradio, time pokazujete da vam je na umu dobrobit kolega i čitave kompanije jer što je posao kvalitetniji, zaposlenici su zadovoljniji. Najlošija taktika kojoj možete pribjeći je samoiscrpljivanje. Kada ste svjesni da vam je previše posla ili da su rokovi prekratki, nemojte da vas samo ponos sprječava u traženju pomoći.
Ako niste sigurni je li vam pomoć nužna ili ipak možete sami, primijenite pravilo tri udarca. Jednostavno, ako ni nakon tri rješenja kojih ste se domislili niste zadovoljni, vrijeme je da priznate da vam treba malo inspiracije i posavjetujete se s kolegama i šefom.
Prvo pitajte Google i stručnu literaturu
Prije nego zatražite pomoć, potražite rješenje na internetu ili u stručnoj literaturi - ispast ćete neprofesionalni ako kolegu ili šefa zatražite savjet, a on ili ona u roku od dvije minute na webu pronađu rješenje problema koji je vama danima zadavao. glavobolje.
Odredite što vam točno treba
Budite određeni kakvu vrstu pomoći trebate, od kojih kolega i na koji rok. Tako ćete pokazati da ste dobro promislili o situaciji, postavili ciljeve, ali i da ste svjesni tko najbolje može odraditi posao. Ako se nešto u međuvremenu promijeni, obavijestite tim suradnika i zajedno pokušajte doći do najboljeg rješenja.
Kompliment sposobnostima
Ljudi su, u osnovi, sretni kad ih zamolite da pomognu jer smatraju komplimentom da ste izabrali upravo njih. Osim toga, puno je ljudi nesklono reći ne kad je netko u nevolji, tako da ćete pomoć, u svakom slučaju, dobiti.