To je to što me zanima!

Zbog njegovih su sirena tisuće plakale, na njemu se i rađalo, a sada živi najtužnije dane...

Trajekt koji je u svojih pola stoljeća vidio najveće oceane, preživio požare, spašavao živote, oglašavao se sirenama za dušu pokojnog dječaka. Rampa tog broda usmrtila je troje pomoraca na Malome Lošinju...
Vidi originalni članak

Jedan osobit brod, trajekt koji je u svojih pola stoljeća vidio najveće oceane, preživio požare i svjedočio rađanju novih života, proživljava najtužnije dane. Na Malom Lošinju rampa trajekta usmrtila je troje ljudi, četvrti je teško ozlijeđen.

ČEKA SE DIZALICA Tuga i užas u Malome Lošinju: Tijela još ispod rampe trajekta koja je teška najmanje 10 tona

Stradala su tri pomorca, vođa stroja i dva kormilara, a teško je ozlijeđen prvi časnik palube, kad je iz još nepoznatog razloga pala rampa trajekta od 10 tona. 

Još tamo 2020. godine u samo tjedan dana preminuo je kapetan ovog trajekta Josip Radić, u 51. godini života, nekoliko dana ranije je tragičnom smrću život izgubio i član posade Milan Vidović. 

Pogledajte video: Legendarni trajekt

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Kažu za taj brod da je najžilaviji, najsigurniji ali i najhitriji trajekt u Jadrolinijoj floti, po nekima i najbučniji i najnezgrapniji, ali vidio je mnoga mora i mnoge luke.

NESREĆA KOD TROGIRA Ekipa s trajekta Lastovo oprašta se od člana posade: Sletio je autom u more i nastradao...

Na njemu je rađan i novi život- gospođa Meri M. iz Splita, u veljači 1984. godine rodila je u brodskom salonu. Ljudi su se uzvrtjeli oko nje, legendarni radijski voditelj Jadran Marinković o svemu je izravno izvještavao za Radio Split, a sama Meri - koju su umjesto stepenicama na kopno iskrcali kroz rampu - samo se, kažu, smijala od šoka i sreće da je sve dobro okončano. 

Jadrolinijino Lastovo, koje najbolje znaju putnici s linije Split-Vela Luka-Lastovo, je zapravo- Japanac! Izgrađen je davne 1969. godine u japanskoj tvrtki Kurushima Dock.Co. Ltd. pod imenom Ishzuchi, u flotu Jadrolinije kao devetogodišnjak ulazi daleke 1978. godine - najprije kao Partizanka, no već iste godine mijenja ime u Lastovo I, da bi 1998. godine dobio svoj današnji naziv.

Foto: Brod je proizveden u Japanu pod imenom “Ishzuchi”

Dugačak je 72,7, širok 13,6 metara, a kapacitet mu je tek pedesetak osobnih vozila i petstotinjak putnika u ukupno tri salona. 

Pogledajte video: Trajekt Lastovo

Pomorci koji su ga koncem sedamdesetih godina prošlog stoljeća doveli iz Japana tvrde da su pronašli stare brodske dnevnike s podacima da je brod plovio čak i na Pacifiku, bio je u Yokohami, ali i u San Franciscu! Kako kažu njegovi kapetani, građen je da tuče debela mora, najviše je za njegovim kormilom proveo kapetan Branko Jaram, vozeći ture od Splita preko Vele Luke do luke Ubli na Lastovu, Skoro trideset godina proveo je baš na Lastovu, mijenjajući se u smjenama s Milom Sršenom.

TEŠKI DANI Kakva tuga na trajektu Lastovo: U nedjelju poginuo član posade, a sada ih je napustio i kapetan

Bio je tu i Jere Lukšić, koji je većinu svog kapetanskog staža također otukao za ovim istim kormilom.

Taj japanski did, kako mu neki tepaju, zamalo je završio u rezalištu kad je za Veliku Gospu 1993. godine na dvije milje ispred Ublija, izbio požar u strojarnici. Premda je brod uspješno pristao, vatra je ugašena tek u zoru idućeg dana.

Ugrađena su mu potom dva moćna motora od po 1800 konjskih snaga, koju godinu kasnije temeljito su obnovljeni gornja paluba i putnički saloni, a ugrađen mu je i pramčani propeler, pa je umjesto smrti brod bio snažniji no ikad prije!

Preživio je kasnije i mnoge druge nedaće. Pa je tako 2020. godine kapetan Milo Sršren pokušao s Lastovom pristati na Silbu, usred nevere. Unatoč dva pokušaja, pucali su konopi, pa je iskusni kapetan morao donijeti odluku „vraćamo se“.

– Ovaj brod je tako konstruiran da je on dobar na otvorenom moru i maretama. Zatvorenog je tipa, ali morate računati na njegove godine, iako za 50-godišnjaka, dobro je održavan i odlično se drži – ispričao je ranije kapetan Milo Sršen za morski.hr.

U ožujku 2019. godine istim je brodom kapetan Branko Jaram za orkanske bure krenuo je s Lastova prema Splitu, a na brodu je bilo
dijete u životnoj opasnosti. Zahvaljujući kapetanu Branku Jaramu, spašen mu je život.

Kapetan je samo skromno rekao: ''Radio sam svoj posao''. Zahvalna majka na Facebooku je opisala događaj u kojem joj je spašeno jedno dijete, dok je drugo zbog prethodne prometne nesreće već bilo u bolnici:

"Prošlog četvrtka doživjela sam prometnu nesreću zajedno s bebom od četiri mjeseca. Helikopter nas je prevezao u bolnicu gdje smo bile do jučer. U petak mi drugo dijete završi na infuziji u Blatu zbog streptokoka i sumnje na upalu pluća. Liječnica, svaka joj čast, zbog činjenice da sam ja u Splitu na pedijatriji s bebom, a tata radi van Hrvatske, odluči dijete ne poslati hitnom u Dubrovnik već ga stabilizira i šalje u Split. Pogađate, ujutro trajektom Lastovo. Uglavnom, naša priča ima sretan kraj, upravo se svi troje tim istim Lastovom vraćamo na naš otok, ali eto, da se zna, Lastovo je mom sinu tog jutra praktički spasilo život. HVALA je od nas malo, premalo za posadu i brod”, poručila je mama Josipa na Facebook stranici M/t Lastovo.

Znajući za sve ove priče, nije čudno da taj trajekt ima pravu sljedbu svojih poklonika, ali i vjerne kroničare, poput administratora Facebook stranice Damira Jerkova ili Andreja Pavičića, zaposlenika Lučke uprave Hvar. Upravo je Pavičić dugo tražio najstarije fotografije broda, a prije šest godina ih je i dobio fotografije iz kompanije “Uwajima Unyu Ferries.

Lastovo je bilo akterom i jedne od najtužnijih priča u povijesti Jadrolinije. Taj trajekt je posebno obožavao dječak Robert koji je u 16. godini života preminuo od kardcinoma. Posada trajaketa Lastovo odala mu je počast na njegov 18. rođendan, u prosincu 2019. godine. Trajekt je tog dana iz Splita za Luku isplovilo s Robertovom slikom, a pri uplovljavanju se u njegovu čast oglasila moćna brodska sirena. S trajekta je u more bačeno 18 karanfila, a stanovnici Vela Luke brod su dočekali na gatu gdje su palili svijeće i u more bacali cvijeće. Na ovaj način ispunjena je želja dječakove obitelji.

Idi na 24sata

Komentari 24

  • SS paranormal 12.08.2024.

    Treba uprti prstom u upravu Jadrolinije, gdje su EU fondovi, novac iz njih sa kojima bi se ova starudija poslala u rezalište, gluposti pišete, brod sa dušom, pa tko izmišljaja i plasira takve nebuloze, da ta odrtina ne plovi mornari bi bili živi, To isto kao i većina naših ribara, kukaju kako je nafta za njih skupa, pa skupa je jer ti je brod 70 godina star, kapetan Mikula mali na njemu plovio, Ah da zaboravio sam niste u brodove ulagali već u apartmane. Sučut obiteljima nastradalih mornara.

  • bubaclex 12.08.2024.

    A ništa, onda padajte na srcedrapajuće priče i nemojte priznati da je to staro željezo krivo za tragediju. Već godinama se svi dive toj starudiji kako suvereno reže visoke valove, kako ni jedan brod u floti ne plovi tamo gdje i kad on plovi, a nitko da bi spomenuo da se radi o hrpi starog željeza odavno spremnoj za otpis. Ovaj članak nastavlja u revijalnom tonu.

  • Andrea Eso 12.08.2024.

    Tuzna i iznimno dirljiva prica, pogotovo onaj dio za 16g decka. Doista brod sa dusom. Steta sto se jucer dogodilo ali nista ne traje zauvijek, a da se ti brodovi bolje i odgovornije odrzavaju ne bi do toga ni doslo. Sucut obiteljima!

Komentiraj...
Vidi sve komentare