To je to što me zanima!

'Zašto tjerate učitelje glazbe iz nižih razreda osnovnih škola?!'

Profesori glazbene kulture nezadovoljni su prijedlogom po kojem će u četvrtim razredima osnovne škole njihov predmet moći predavati učitelji razredne nastave. Oni odgovaraju: Mi to možemo raditi!
Vidi originalni članak

Smatramo kako je u ovome metodički izuzetno osjetljivom području za rad u 4. razredu jedino kompetentan profesor glazbene kulture, odnosno glazbenik s vještinama sviranja harmonijskog glazbala i drugih didaktičkih glazbala. Izuzetno je opasno ostaviti djecu izloženu zvučnim matricama koje su često izvan njihova glasovnog opsega, upitne intonacije, bez ikakve dinamike, te rada na vokalnoj tehnici osjetljivih dječjih glasnica, poručili su profesori glazbene kulture i glazbene umjetnosti Zadarske županije u još aktivnom e-savjetovanju o novom kurikulumu za Glazbenu kulturu za osnovne škole i Glazbenu umjetnost za gimnazije.

Predloženi Nacrt odluke izazvao je ogorčenje kod nastavnika glazbene kulture. Naime, učiteljima razredne nastave ovim se prijedlogom omogućuje da mogu i sami predavati Glazbenu kulturu u 4. razredu, što je do sada bilo isključivo u domeni nastavnika glazbe.

Obezvrjeđuju nam diplome

- To naglo pojeftinjuje, ukida, naše diplome, osporava naš rad i zalaganje. Samim time, obezvređuje predmet Glazbenu kulturu/umjetnost. Osobama koje se nisu bavile glazbom, nemaju osjećaj za umjetnost ovakve vrste, moramo dokazivati važnost i potrebu bavljenja glazbom, a ona je od antike dio obrazovanja. Za obavljanje svojeg učiteljskog posla mnogi od nas uložili su godine učenja. Tko je još toliko kompetentan, jednako kvalitetan, provesti nastavu glazbe kao predmetni učitelj Glazbene kulture - komentirala je prof. savjetnica Marica Tadin, voditeljica Županijskog stručnog vijeća Splitsko-dalmatinske županije.

Veliki je problem i tko će te na koji način odlučivati hoće li u nižim razredima Glazbenu kulturu poučavati nastavnici glazbenog ili razredne nastave. Istodobno, učitelji razredne nastave i zagovaratelji ove promjene ističu da su potpuno kompetentni za realizaciju nastave te da svoje probleme s nedovoljnom satnicom učitelji glazbe ne trebaju rješavati preko njihovih leđa.

- Učitelji razredne nastave potpuno su sposobni izvoditi pjevanje, sviranje, slušanje glazbe te elemente glazbene kreativnosti primjerene djeci rane školske dobi. Djeca te dobi su vrlo osjetljiva na sve promjene te im je bitna povezanost s učiteljem/učiteljicom.
Ovako se razredna nastava sve više pretvara u predmetnu za koju učenici te dobi još nisu spremni - jedan je od citata s e-savjetovanja onih koji podržavaju novi model.

Odlučivat će škole

Ministarstvo se pritom ograđuje tumačeći kako ovom promjenom samo žele omogućiti da učitelji razredne nastave ne ostaju bez pune satnice. No kako nam kažu sugovornici u školama, bez satnice ostaju nastavnici glazbenog koji više nemaju nikakav sustav odgovornog zapošljavanja i zaštite radnog mjesta. Također, smatraju kako njihovi argumenti neće ništa značiti jer odluku donosi radna skupina koja je i dala prijedlog.

U školskome sindikatu Preporod nadaju se da će ministrica Divjak uskoro oglasiti po ovom pitanju, posebice kako bi se izbjegli daljnji i prijepori između učitelja razredne nastave i glazbe.

- Svaka promjena koja zadire u zaduženja učitelja proizvodi zabrinutost. Iza svega se i prepoznaju određeni interesi -  dodao je Željko Stipić, predsjednik Preporoda.

'Opet se vodi borba oko satnice'
Učiteljica sam razredne nastave. Opet se, kao i obično vodi borba oko satnice. Mislim da je tu ključ svega. Međutim, nevjerojatno je da ima ideja predmetnih nastavnika kako bi nastavu Glazbene kulture trebao već od 1. razreda osnovne škole voditi upravo predmetni nastavnik. Ako se vodimo tom logikom, treba li uopće učitelja razredne nastave, jedan je od komentara s e-savjetovanja.
 
'Treba nam više, a ne manje glazbene kulture'
Kao profesor glazbene kulture, uz to poštujući sve kolege i kolegice, smatram da ukidanje glazbene kulture je još jedan korak ka izbacivanju odgojnih predmeta iz škola. Svi znamo razlog umanjenja satnice 90-ih godina, a ovo je samo nastavak toga. Ne mogu ni zamisliti školu bez pjesme, smijeha, druženja, ali ovim činom idemo prema tome. Glazbeni okuplja djecu, spaja različitosti, i bitan je čimbenik svih priredbi u školama. Glazba je umjetnost, nju ne može istinski prenijeti netko tko ne živi glazbu i zato ljudi moji, ovo nema nikakvog smisla. Nadam se da će biti sluha i da će netko ipak osjetiti što glazba znači za život jedne škole, jedan je od komentara s e-savjetovanja.
Idi na 24sata

Komentari 5

  • dudi-san 22.06.2019.

    Može, ali samo ako maknu vjeronauk, jer na vjeronauku nema mogućnosti prilagođene individualne nastave

  • slavonka_s 21.06.2019.

    Onda i Likovnu kulturu treba predavati prof. likovne kulture, matematiku prof. matematike. Čemu onda učitelji razredne nastave. Nama je sve učiteljica predavala osim Engleskog jezika i Vjeronauka.

  • milano 21.06.2019.

    Ovaj članak je pun netočnih informacija. Glazbenu kulturu u četrvrtima razredima može predavati učitelj glazbene kulture, ali ne mora te u većini škola to odrađuju učitelji razredne nastave. Ako je u Zadru tako postavljeno ne znači da je i u drugim krajevima. Glazbena kultura je glazbena kultura, a ne učenje sviranja instrumenta, a učitelji razredne nastave su osposobljeni bar za sviranje sintisajzera toliko koliko djeci toga uzrasta treba. Postoje i glazbene škole koje polaze djeca koja se žele glazbeno obrazovati, a tamo gdje nema glazbene škole, a djeca su zainteresirana u osnovnoj školi se može formirati izvannastavna aktivnost iz područja glazbe. No prema učiteljima glazbene i likovne kulture napravljena je nepravda jer je jedan sat tjedno po razredu malo, a učenici bi radije imali više sati toga predmeta nego nekih koji im se uporno namću s većim brojem sati.

Komentiraj...
Vidi sve komentare