Smatramo kako je u ovome metodički izuzetno osjetljivom području za rad u 4. razredu jedino kompetentan profesor glazbene kulture, odnosno glazbenik s vještinama sviranja harmonijskog glazbala i drugih didaktičkih glazbala. Izuzetno je opasno ostaviti djecu izloženu zvučnim matricama koje su često izvan njihova glasovnog opsega, upitne intonacije, bez ikakve dinamike, te rada na vokalnoj tehnici osjetljivih dječjih glasnica, poručili su profesori glazbene kulture i glazbene umjetnosti Zadarske županije u još aktivnom e-savjetovanju o novom kurikulumu za Glazbenu kulturu za osnovne škole i Glazbenu umjetnost za gimnazije.
Predloženi Nacrt odluke izazvao je ogorčenje kod nastavnika glazbene kulture. Naime, učiteljima razredne nastave ovim se prijedlogom omogućuje da mogu i sami predavati Glazbenu kulturu u 4. razredu, što je do sada bilo isključivo u domeni nastavnika glazbe.
Obezvrjeđuju nam diplome
- To naglo pojeftinjuje, ukida, naše diplome, osporava naš rad i zalaganje. Samim time, obezvređuje predmet Glazbenu kulturu/umjetnost. Osobama koje se nisu bavile glazbom, nemaju osjećaj za umjetnost ovakve vrste, moramo dokazivati važnost i potrebu bavljenja glazbom, a ona je od antike dio obrazovanja. Za obavljanje svojeg učiteljskog posla mnogi od nas uložili su godine učenja. Tko je još toliko kompetentan, jednako kvalitetan, provesti nastavu glazbe kao predmetni učitelj Glazbene kulture - komentirala je prof. savjetnica Marica Tadin, voditeljica Županijskog stručnog vijeća Splitsko-dalmatinske županije.
Veliki je problem i tko će te na koji način odlučivati hoće li u nižim razredima Glazbenu kulturu poučavati nastavnici glazbenog ili razredne nastave. Istodobno, učitelji razredne nastave i zagovaratelji ove promjene ističu da su potpuno kompetentni za realizaciju nastave te da svoje probleme s nedovoljnom satnicom učitelji glazbe ne trebaju rješavati preko njihovih leđa.
- Učitelji razredne nastave potpuno su sposobni izvoditi pjevanje, sviranje, slušanje glazbe te elemente glazbene kreativnosti primjerene djeci rane školske dobi. Djeca te dobi su vrlo osjetljiva na sve promjene te im je bitna povezanost s učiteljem/učiteljicom.
Ovako se razredna nastava sve više pretvara u predmetnu za koju učenici te dobi još nisu spremni - jedan je od citata s e-savjetovanja onih koji podržavaju novi model.
Odlučivat će škole
Ministarstvo se pritom ograđuje tumačeći kako ovom promjenom samo žele omogućiti da učitelji razredne nastave ne ostaju bez pune satnice. No kako nam kažu sugovornici u školama, bez satnice ostaju nastavnici glazbenog koji više nemaju nikakav sustav odgovornog zapošljavanja i zaštite radnog mjesta. Također, smatraju kako njihovi argumenti neće ništa značiti jer odluku donosi radna skupina koja je i dala prijedlog.
U školskome sindikatu Preporod nadaju se da će ministrica Divjak uskoro oglasiti po ovom pitanju, posebice kako bi se izbjegli daljnji i prijepori između učitelja razredne nastave i glazbe.
- Svaka promjena koja zadire u zaduženja učitelja proizvodi zabrinutost. Iza svega se i prepoznaju određeni interesi - dodao je Željko Stipić, predsjednik Preporoda.