Ostavljeni smo na cjedilu, izigrani smo i prevareni, poručuju prijevoznici koji su molili Vladu za pomoć.
Hrvatski autobusni prijevoznici, bilo da se bave javnolinijskim prijevozom i održavaju redovne linije između gradova ili organiziraju turističke izlete ili sličan povremeni prijevoz, našli su se u dubokim problemima zbog korone. Zapošljavaju oko 20.000 ljudi.
POGLEDAJTE VIDEO Stranke obećavaju svašta, ali ne i reforme
Udruga Glas poduzetnika jučer je poslala priopćenje u kojem nedvosmisleno navode da je Vlada izigrala povremene prijevoznike, koji su nedavno i prosvjedovali sa stotinama autobusa. Objašnjavaju da su prije dva tjedna imali sastanak udruge, regulatorne agencije HANFA-a i svih leasing kuća te je Ministarstvo turizma na sebe preuzelo ulogu koordinacijskog tijela.
Na tom sastanku je usuglašeno da ne mogu samo prijevoznici snositi troškove leasinga i kamata, nego bi trebali dobiti i dio pomoći iz EU fondova te osigurati jamstveni fond koji bi pomogao pokrivanju gubitaka. Udruga ističe da nisu dobili nikakav povratni odgovor iako je rok bio 15. lipnja.
- Vladajući predizborno obećavaju 100.000 novih radnih mjesta u iduće četiri godine i na tim floskulama pokušavaju privući biračko tijelo, dok istodobno nisu u stanju ili ne žele učiniti ništa za spas 20.000 radnih mjesta u djelatnosti prijevoza putnika. Već dva mjeseca pokušavamo s Vladom riješiti ovaj problem, mjesec dana je prošlo od prosvjeda na Markovu trgu, a nema nikakvih pomaka ni naznaka rješenja. Vlada je puna riječi samohvale za svoj rad i uspjehe, ali mi smo iskreno i duboko razočarani ovakvim odnosom prema građanima i poduzetnicima. Još jednom se pitamo: Gdje je Vlada i što radi? - rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor UGP-a.
Slično je i s javnolinijskim prijevoznicima koje smo kontaktirali. Oni održavaju redovne, međugradske linije kojima prevoze učenike, radnike i ostale putnike. Kako kaže Hrvoje Meštrović iz Udruge javnolinijskih prijevoznika, već su po zakonu trebali dobiti ugovore da su oni javni prijevoz, kao što je, primjerice, ZET u Zagrebu ili Promet u Splitu, kao što su i Hrvatske željeznice.
Oni su dobili pomoć od 4000 kuna za radnike, kao i sve ostale industrije u Hrvatskoj. Ali ističe kako je problem za taj sektor riješen u Sloveniji kako autobusi ne bi bili zaplijenjeni, a tvrtke propale. Država je subvencionirala čak 70 posto bruto plaće, povremenim prijevoznicima plaća 33 eura po danu za one koji stoje, a javnolinijskim prijevoznicima 69 centi po kilometru.
Udruga Glas poduzetnika ističe strah da će europski novac i pomoć otići za spašavanje državnih gubitaša, poput Croatia Airlinesa, Hrvatskih željeznica, Hrvatskih autocesta. Croatia je već zatražila 700 milijuna kuna pomoći.
- Spašavat će za toliko novca tvrtku s tisuću zaposlenih. Koliko milijuna i milijardi će Vlada ulupati u HŽ i HAC ne želimo ni pomisliti. Istodobno, za rješavanje problema leasinga za sve djelatnosti, a ne samo za povremeni prijevoz i spas desetaka tisuća ugroženih radnih mjesta, potreban je iznos od 200 milijuna kuna - zaključio je Oreščanin.