Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Učenici uživaju u neformalnim načinima učenja umjesto pasivnog sjedenja u učionici. To potiče razvoj kritičkog razmišljanja, kreativnosti i poduzetništva.
Rekla nam je to Marijana Šundov, učiteljica razredne nastave iz splitske OŠ Pujanke, koja pokušava nastavu učenicima učiniti zanimljivom. Zbog toga im je osmislila kvizove, križaljke i edukativne igre kojima ih motivira. Putujući svijetom tijekom stručnih usavšavanja prikupila je znanja i iskustava kako osuvremeniti nastavu različitim web alatima.
Podigla je razrednu internetsku stranicu kojom komunicira s roditeljima. Đacima izrađuje igre iz matematike, a aplikacija Toondoo, kojom se prave stripovi, pokazala se izvrsnom za upotpunjavanje satova hrvatskog. Također im izrađuje interaktivne prezentacije koje uključuju slike, tekstove i videa te online križaljke koje njezini učenici s užitkom rješavaju.
- Sve to omogućuje veću razinu motivacije učenika i bolje usvajanje sadržaja. Veseli me kad čujem riječi zahvale od roditelja jer im internet-stranica omogućuje da svaki vikend prime obavijesti koje će se odvijati idući tjedan u razredu, a također imaju potpuni uvid u sve naše aktivnosti i radove - istaknula je Šundov.
Na razrednoj internetskoj stranici postoji i posebni kutak isključivo za roditelje gdje mogu pročitati sve važnije pravilnike, pogledati godišnji plan i program, kurikulum, vremenik, a, između ostalog, i pokoji edukativni video, primjerice o nasilju među djecom ili sigurnosti djece na internetu.
- I učenici na internetskoj stranici imaju svoje kutke, kao što je Igraonica koja im omogućuje da jednim klikom posjete dječje zabavne stranice. U Vježbaonici ponavljaju sadržaje iz predmeta kroz zabavne kvizove, videa, prezentacije i igre koje im izradim. U Stvaraonici ću ih potaknuti da pokušaju sami izraditi jednostavniju online igricu, kviz ili strip. Učenici i roditelji imaju mogućnost da mi direktno s internetske stranice pošalju mail koji odmah mogu na mobitelu pročitati, ali i da mi pošalju svoje radove, slike i tekstove. Time je komunikacija, na uzajamno zadovoljstvo, još učinkovitija - kaže Šundov.
Sudjelovala je i u dvama međunarodnim projektima: “Koliko je zdrava Europa?” i “Građanin zemlje koja brine”. To joj je omogućilo da posjeti niz europskih zemalja i dodatno se stručno usavrši.
- Moja struka je takva da vam nalaže cjeloživotno učenje i dodatnu edukaciju. Imala sam sreću da sam od početka radnog staža u školstvu ‘bačena u vatru’ te sam dobila vrlo odgovorne zadatke, ali i mogućnost da upoznam načine rada kolega iz Europe, proširim svoje vidike i upijam nove metode rada prilikom rada na projektima, u čemu uživam. Osim toga, tijekom rada na projektnim aktivnostima uvidjela sam da učenici uživaju u neformalnim načinima učenja umjesto pasivnog sjedenja u učionici te da im takav način rada potiče razvoj kritičkog razmišljanja, kreativnosti i poduzetništva - otkrila nam je učiteljica Marijana Šundov.
Educirajući se u svijetu oduševili su je potpuno drukčiji sustavi obrazovanja, za koje ipak smatra da se kod nas još ne mogu provesti. Posebice jer, kako kaže, mnoge hrvatske škole rade u tri smjene, a neke nemaju ni osnovne uvjete za rad.
‘Djeci treba zaokupiti pažnju na nastavi’
Učiteljica Marija Šundov kaže kako njezine metode pomažu učenicima s manjkom pažnje.
- Ako sat započnete nekim interaktivnim materijalom, dulje ćete im
‘zarobiti’ pažnju. Kad dijete ima specifične teškoće u učenju, moji online
sadržaji na internetskoj stranici mu omogućuju da ih doma pregleda više
puta te odigra igru onoliko puta koliko je potrebno dok svi zadaci ne budu
točni - objašnjava nam splitska učiteljica Marija Šundov.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.