Za strašnu nesreću koja se 11. kolovoza ove godine dogodila na trajektu Lastovo u trajektnoj luci u Malom Lošinju odgovoran je David Sopta kao predsjednik Uprave Jadrolinije.
Zaključak je to nacrta završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo, koju je provela Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a koje je napisano na 36 stranica s brojnim prilozima. Protiv zapovjednika broda Gorana Đolonge, koji je tijekom istrage ispitan kao osumnjičenik, zasad nije podnesena kaznena prijava.
U nesreći su stradali Boško Kostović, Denis Šarić i Marko Topić.
Izvješće opisuje što se događalo prije pada rampe. Zapovjednik Đologna je uočio kako poluge za mehaničko osiguranje rampe nisu u položaju u kojem bi trebale biti za osiguranje od pada. Kako nije mogao dobiti vođu palube Predraga Vulića ni prvog časnika palube Davora Zagorca, sišao je u garažu i sreo Vulića te mu naložio da osigura rampu.
- Nema rampa kuda ići - odgovorio mu je Vulić, stoji u izvješću.
- Nemojmo se zajebavati i netko to mora odmah zabraviti! - odgovorio mu je Đolonga. Nakon toga je Vulić izašao na bočna vrata i uputio se prema pramcu broda, a Đolonga je krenuo za njim. U tom trenutku rampa je pala i poklopila posadu koja je stajala ispod nje, ispred pramca broda još su bila dva kormilara, a sve se odigralo naočigled Đolonge i Vulića. Prema Đolonginoj izjavi, od trenutka kad je on primijetio da rampa nije osigurana na propisan način do trenutka njezina pada prošlo je oko dvije minute, što bi odgovaralo vremenu njegova spuštanja sa zapovjednog mosta, odnosno kormilarnice do boka pramca.
Na čelu tročlanog tima koji je provodio istragu bio je Zlatko Košta, načelnik Sektora za inspekcijske poslove i standarde pri Upravi sigurnosti plovidbe.
Svi članovi posade bili su alkotestirani i nije ustanovljena prisutnost alkohola u krvi, odnosno koncentracija je bila 0,00 g/kg.
U konačnici, zaključuje se kako hidraulički sustav rampe nije predviđen za to da rampa bude neosigurana. Predloženo je da se pokrene prekršajni postupak protiv predsjednika Uprave Jadrolinije jer nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću i napravio je prekršaj iz Pomorskog zakona, a isključivo njega i nikoga drugog u Jadroliniji smatraju i odgovornim za cjelokupno održavanje broda te predlažu da se protiv njega pokrene prekršajni postupak.
- Dokument smo zaprimili kao i ostali, uključujući i medije, ali ne mogu govoriti o njegovoj autentičnosti. Ono što piše je upravo ono o čemu pričamo već mjesecima, a to je da ne postoji sustav upravljanja ni ISM kod, a to je na odgovornosti Davida Sopte. Posada nije mogla poštovati procedure koje ne postoje, niti oni donose takve dokumete i propise. O procedurama odlučuje uprava – kratko nam je kazao Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture se oglasilo navodeći da provodi neovisnu istragu o pomorskoj nesreći broda Lastovo koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine.
- O rezultatima iste javnost će biti izvještena kad istraga bude završena - poručili su.
Dokument možete pogledati u nastavku.
I dio by Ivan Hruškovec on Scribd
II dio by Ivan Hruškovec on Scribd
III dio by Ivan Hruškovec on Scribd