Brački aerodrom, vrijedan oko 20 milijuna kuna, uskoro bi mogao zarasti u korov. Većinski vlasnik bolska tvrtka "Zlatni rat" Jake Andabaka bi ga zatvorila jer ne može izaći na kraj s četverogodišnjim gubicima. Država, koja ima 36 posto udjela u "Aerodromu Brač", nije pokazala interes da revitalizira ovo otočko uzletište. Djelatnici, njih 14, uvjereni su kako je za sve krivo loše rukovođenje nekad profitabilnog aerodroma.
Posljednjih godina promet se sveo na svega četiri čartera te jednu liniju sa Zagrebom i to isključivo subotama
- Pad prometa na aerodromu bilježi se od 2001. godine nadalje, a što potvrđuje podatak da je navedene godine promet bilježio oko 35.000 putnika, a 2012. godina je završila s tek nešto više od 12.000 putnika. Posljednjih godina promet se sveo na svega četiri čartera te jednu liniju sa Zagrebom i to isključivo subotama. Jedini touroperator koji koristi ovaj aerodrom danas i čija su četiri navedena čartera jest agencija iz Graza - istaknuo je Tonči Obilinović, predstavnik radnika.
Zaposlenici smatraju kako bi ispravno vođenje poduzeća i osmišljavanje marketinške strategije aerodromu, ali i otoku u cjelini, moglo osigurati prosperitet i nova zapošljavanja.
Država se daleko više brine za aerodrome koji imaju i nekoliko puta više zaposlenih nego što ih je na bračkom aerodromu, a imaju višestruko manji promet od bračkog aerodroma
- Najnovija saznanja o tome kako je i država odlučila odustati od svog udjela u "Aerodromu Brač" stvara dodatno pesimistično ozračje koje prati neispunjavanje namjere revitalizacije otoka. Država se daleko više brine za aerodrome koji imaju i nekoliko puta više zaposlenih nego što ih je na bračkom aerodromu, a imaju višestruko manji promet od bračkog aerodroma. Dok se rade strategije za izgradnje aerodroma na drugim otocima, nevjerojatna je pomisao da bračkom aerodromu prijeti zatvaranje - poručio je Obilinović.
Aerodromski djelatnici žale se i na slabu komunikaciju s Upravom. Jako Andabak, pak, nedavno je izjavio da nade još ima. Istaknuo je kako su recesija i autoput doprinijeli slabijem avio prometu.
- Nismo daleko od zatvaranja, no ipak neću dignuti ruke od aerodroma. Na sve načine nastojim naći rješenje za nastavak poslovanja. Aerodrom je svojedobno imao godišnji promet od 35 tisuća putnika. Sad je ta brojka pala na jedva deset tisuća ljudi, što mi godišnje stvara gubitak od pola milijuna eura - objasnio je Andabak.
Pokušat ćemo aerodrom iz međunarodnog prekvalificirati u sportski
Obratio se i za pomoć državi, a od aviokompanija zatražio da mu izađu u susret i smanje cijenu karata. Njegov zahtjev nije naišao na razumijevanje.
- Pokušat ćemo aerodrom iz međunarodnog prekvalificirati u sportski. Time bi se znatno smanjili troškovi i gubici sveli na prihvatljivi minimum - kazao je Andabak.
Prenamjena bi uvjetovala reduciranje broja uposlenih, no poduzetnik kaže da će višak zaposlenika prerasporediti u svoja tri bolska hotela.