To je jedina domaća tvrtka koja se bavi gradnjom i obnovom željezničkih pruga.
Prosvjednici su ispred Banskih dvora upozorili kako je ta tvrtka izostankom kapitalnog održavanja pruga dovedena u poziciju da mora tražiti pomoć jer im prijeti stečaj i gubitak radnih mjesta.
Prema ocjeni Svjetske banke godišnje je za kapitalno održavanje pruga potrebno milijardu kuna, a izdvaja se tek 200 milijuna, rečeno je.
Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač upozorio je kako se tvrtku Pružne građevine od 1. srpnja želi razdvojiti na dva dijela te jedan dio pripojiti HŽ Infrastrukturi a drugi Centru za restrukturiranje i privatizaciju (CERP).
Država je maćeha prema željeznici i njezinim zaposlenicima jer unatrag 20-ak godina ne ulaže dovoljno za kapitalno održavanje pruga, čak niti petinu nužno potrebnoga prema pravilima struke, rekao je Forgač. Upozorio je da se pruge ne popravljaju, smanjuju se brzine prometovanja vlakova, a Pružne građevine gomilaju gubitke.
"To je posao zbog kojeg postojimo, to su naša radna mjesta i naš kruh", kazao je Forgač i najavio da će radnici ići u štrajk ako tvrtka ne dobije šansu za poslovanje. Smatra da je odgovornost Vlade i Uprave HŽ Infrastrukture da pokažu volju i pronađu rješenje za tu tvrtku.
Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever upitao je tko može reći da u Hrvatskoj nema posla za radnike na održavanju pruga kada one vape za obnovom, jer je promet na njima sve sporiji i preusmjerava se na druge pravce ili prijevozna sredstva.
"Prosvjedom moramo tražiti posao za ljude koji znaju i žele raditi na poslovima održavanja pruga i potrebno je naći sredstva kako bi ga mogli odraditi. Uvjeravali su da nije moguće koristiti EU sredstva zbog načina organizacije tvrtke Pružne građevine i HŽ-a, tražili su se modeli, prepisivala rješenja drugih zemalja no bez rezultata", upozorio je Sever. Smatra da vlast treba prerasporediti sredstva da bi se pokrili dugovi koji nisu nastali krivnjom radnika već su ih stvorila politički nametnuta vodstva koja su zapostavljala tu djelatnost.
Uz transparente "Ministre, naša sudbina ovisi o vama" i "Stop uništavanju Pružnih građevina", radnici su u prosvjednoj povorci prošli od Glavnog kolodvora do Markova trga.
Gospočić: Vlada nije zaboravila Pružne građevine, cilj izdvajanja su EU sredstva
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić izjavio je u ponedjeljak, nakon održanog prosvjeda radnika Pružnih građevina, da je odluka Vlade i Ministarstva o izdvajanju tvrtke iz HŽ Infrastrukture donesena kako bi tvrtka mogla aplicirati na EU projekte i europska sredstva.
"Odluka je da se društvo Pružne građevine (PG) izdvoji iz društva HŽ Infrastrukture (HŽin) s jednim ciljem, da može sudjelovati u EU projektima kojih neće manjkati u u narednih 10 godina", izjavio je Gospočić ispred Ministarstva.
Istaknuo je da će investicijski ciklus u narednih 10 godina financijski biti težak 3,5 milijarde eura (preko 25 milijardi kuna).
Gospočić je rekao kako "Vlada nije zaboravila PG" te su već potpisani ugovori vrijedni 600 milijuna kuna za razdoblje od iduće tri godine pa iz Ministarstva očekuju da se ta sredstava iskoriste.
Prosvjedom u organizaciji Sindikata hrvatskih željezničara više od 500-tinjak prosvjednika zatražilo je od Vlade očuvanje radnih mjesta za 1400 radnika Pružnih građevina, jedine domaće tvrtke koja se bavi gradnjom i obnovom željezničkih pruga. Prosvjednici su ispred Banskih dvora upozorili kako je ta tvrtka izostankom kapitalnog održavanja pruga dovedena u poziciju da mora tražiti pomoć jer im prijeti stečaj i gubitak radnih mjesta.
Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač upozorio je kako se tvrtku Pružne građevine od 1. srpnja želi razdvojiti na dva dijela te jedan dio pripojiti HŽ Infrastrukturi a drugi Centru za restrukturiranje i privatizaciju (CERP).
Državni tajnik Gospočić rekao je da su sa Sindikatom imali intenzivne pregovore u kojima su im naglasili sve prednosti i razloge za izdvajanjem a odnose se na gospodarske i financijske efekte.
Novim modelom i odlukom Vlade želi se pružiti prilika našim tvrtkama i djelatnicima da sudjeluju u procesu obnove željezničke infrastrukture, istaknuo je Gospočić.
Upitan o dugu Pružnih građevina te mogućnosti odlaska u stečaj ako se dug ne riješi do izdvajanja, Gospočić je potvrdio kako postoje određene obveze prema dobavljačima za koje je napravljen model plaćanja.
"Obveze su jasno iskomunicirane na razini društva HŽIn, napravljen je model prvog plaćanja za male, srednje i velike dobavljače. Moje je očekivanje da se u narednih nekoliko dana preko 95 posto dobavljača zatvori u razdoblju od mjesec dana do izdvajanja društva", kazao je Gospočić.
Kazao je kako postoji tehnički dogovor između HŽIn-a i PG-a o načinima plaćanja, odnosno zatvaranju prethodno ugovorenih obaveza koje su već u izvršenju.