To je to što me zanima!

Prijatelji poginulog mornara za 24sata: 'Bio je savjestan čovjek i uvijek je brinuo o sigurnosti...'

Rampa trajekta Lastovo pala je u nedjelju te usmrtila tri mornara. Jednog sa zadarskog područja te dvojicu s područja splitsko-dalmatinske županije. Razgovarali smo s poznanicima i kolegama poginulog
Vidi originalni članak

Poznavao sam jednog od poginulih jako dobro. Nezahvalno mi je išta reći. Svaka kompanija ima svoja pravila, brod najbolje poznaju ljudi koji rade na njemu. Iznad svega je najbitnije pravilo ono koje se tiče sigurnosti. Pokojni je bio čovjek koji je jednostavno mario najviše za to, priča nam to kapetan s dugogodišnjim iskustvom i poznanik jednog od poginulih zaposlenika Jadrolinije.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Podsjetimo, tri mornara stradala su u nedjelju nakon što je na njih pala rampa trajekta Lastovo na Malom Lošinju. Što se točno dogodilo, još se utvrđuje. No ova tragedija duboko je potresla sve pomorce.

- Kad pogine posada, uzaludno je govoriti što se moglo napraviti. Pokojni je zaista uvijek brinuo da svi budu sigurni, i on i posada - dodaje nam kapetan s početka članka.

TROJE MRTVIH NA LOŠINJU Agencija koja istražuje nesreće pokrenula sigurnosnu istragu tragedije na Malom Lošinju...

Poginuli je živio na zadarskom području, dok su ostala dvojica s područja splitsko-dalmatinske županije.

Obitelji, kažu nam poznanici stradalog, nije imao. Bio je godinama zaposlenik Jadrolinije te kormilar rodom iz zaleđa Zadra.

- Miran, savjestan, iznimno dobre ćudi. Nije imao vlastitu obitelj, no jest dva brata i sestru. Svi su u šoku. On je zaista slovio za čovjeka koji svoj posao obavlja krajnje savjesno i odgovorno. Jednostavno nije bio jedan od onih koje treba upozoravati što znači sigurnost, specijalno na brodu. Kako se našao s kolegama ispod rampe, nije nam jasno - kažu susjedi stradalog muškarca.

Svako ljetno jutro trajekt Lastovo odvezuje se u zadarskoj luci Gaženica, a točno šest sati i deset minuta poslije pristaje na Mali Lošinj, te se još istog dana vraća u Zadar. Pomorska ruta duga 51 nautičku milju druga je najdulja na Jadranu. Što se dogodilo, da rampa tako padne, tek treba utvrditi.

- Događaj je to koji nas je sve jako skupa potresao i uznemirio, nažalost, tri člana Jadrolinije su izgubila život, a četvrti član je ozlijeđen, a dobra vijest je da je njegovo zdravstveno stanje stabilno. Prije svega želim izraziti duboko žaljenje i sućut, članovima posade i obiteljima - kazao je Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove, ne ulazeći u detalje istrage koja se odvija, a u koju su uključena Lučka kapetanija, kao i Agencija za istraživanje nesreća u pomorskom prometu.

Državni tajnik kratko je rekao da se je dvojica smrtno stradala iz splitsko dalmatinske, te jedan iz zadarske županije, koji je ujedno i najstariji među poginulima. Kormilar iz rodom iz zaleđa Zadra, godinama je radio na Jadroliniji. Osim na liniji Zadar - Mali Lošinj, plovio je i na daleko kraćoj, onoj između Zadra i Preka.

Lastovo je zapravo po mjestu proizvodnje - Japanac koji je 2025. godinu trebao ići u rezalište. Kraj svoje slavne ere, dočekao je tako najgorim tragedijom koja se dogodila Jadroliniji otkad ona postoji kao državni brodar.

TRAGEDIJA NA LOŠINJU Umirovljeni kapetan 'Lastova': 'To je bila mala korekcija kakvih ima stalno. Dogodio se previd'

- Sukladno Pomorskom zakoniku u slučaju pomorske nesreće ili pomorske nezgode Ministarstvo provodi izvide pomorskih prekršaja, u skladu s odredbama propisa kojima se uređuje prekršajni postupak, radi otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja koji su u vezi s događajem pomorske nesreće ili nezgode. Istragu provode ovlašteni djelatnici Ministarstva i nadležne Lučke kapetanije. Usporedno s ovom istragom, Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu provodi sigurnosnu istragu radi utvrđivanja okolnosti i uzroka, koji su do pomorske nesreće doveli te predlaganja korektivnih mjera za njihovo sprječavanje i ponavljanje, unaprjeđivanje sigurnosti plovidbe, kao i smanjivanje opasnosti od posljedica pomorskih nesreća - objavili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Idi na 24sata

Komentari 36

  • gula2024 12.08.2024.

    Hidraulika za otvaranje je pokrenuta i vrata su tresnula na obalu jer nisu bila vezana klinovima za osovine cilindara.

  • mario190 12.08.2024.

    Taj nekakav klin ili osigurač je očito trebao dodatno biti ugrađen na tu rampu jer ga u originalnom stanju trajekt nije imao znači u stvari samo je sreća da i prije netko nije izginuo kako tolika rampa toliko teška nema dodatnu kočnicu ili osigurač (klin)u slučaju proklizavanja puknuća ne znam hidraulike sajle čega god što se tamo nalazi, ali eto sada je kasno pričati trojica su poginula jbt, sad možete stavljati šta god na tu rampu

  • pocetnik 12.08.2024.

    taj trajelt nebi smio nikad vise ploviti, a ne smije se pomaknut ni metar dok se ne nadju krivci i dok se obitelj ne obesteti za izgubljene zivote..anemicni dize place po 2.000 eura a plovila nu u cvijetu mladosti..kao meri cetinic..sad ti bas i nije bilo vrijeme da se javis...

Komentiraj...
Vidi sve komentare