Britanski The Guardian prenosi rezultate izvješća kojeg je objavio InfluenceMap, projekt nadgledanja korporativnog utjecaja na klimatske i energetske politike u svijetu. Pet najjačih naftnih divova: British Petrolium, Shell, ExxonMobil, Chevron i Total, u posljednje su tri godine od donošenja Pariškog sporazuma uložili preko milijardu dolara na promicanje fosilnih goriva.
U svojem lobiranju spomenute firme sve više se oslanjaju na društvene mreže kako bi oslabili zakonodavstvo usmjereno borbi protiv klimatskih promjena.
British Petroleum s 13 milijuna dolara je podržao kampanju koja je zaustavila donošenje poreza na ugljik u američkoj saveznoj državi Washington.
"Klimatsko brendiranje naftnih velikana zvuči sve ispraznije, a njihova vjerodostojnost je dovedena u pitanje. Oni javno podržavaju klimatsku akcije, pritom lobirajući protiv obvezujućih regulacija. Zagovaraju rješenja koja promiču niske stope ugljika ali takva ulaganja su malena pored troškova za ekspanziju njihovog fosilnog biznisa." - rekao je Edward Collins, autor izviješća.
Navedenih pet firmi zajedno godišnje troši oko 197 milijuna dolara na brendiranje svojeg poslovanja kao klimatski odgovornog.
Studija Instituta za klimatsku odgovornost, koju je proveo dr. Paul Griffith, pokazuje kako je 100 svjetskih naftnih firmi odgovorno za 72% emisija ugljika. Firmi koje se bave ekstrakcijom fosilnih goriva je 224, a njihova kumulativna emisija iznosi preko 30 gigatona ugljika godišnje. Samo 25 od njih ispušta preko polovice ukupnih emisija, a samo pet navedenih giganata sudjeluje sa 7,5% emisija svih tvrtki zajedno.
U 2019. predviđeni troškovi tih giganata iznosit će 115 milijardi dolara, a samo 3% tog novca namijenjeno je projektima s niskim stopama ugljika.
Postavljeni cilj Pariškog sporazuma za održavanje globalnog zagrijavanja ispod 1.5 °C nemaju izgleda pored lobiranja protiv mjera koje se trude implementirati taj cilj u zakonodavstvo.
Chevron je na sljedeći način komentirao izvješće:
- "Chevron poduzima razborita, isplativa djelovanja i posvećen je radu sa zakonodavcima na dizajniranju umjerenih i transparentnih politika za redukciju emisija stakleničkih plinova koje obraćaju pažnju na ekološke ciljeve i osiguravaju potrošačima pristup priuštive, pouazdane i sve čišće energije."
Chevron na klimatsko brendiranje troši razmjerno manje, tek 4 milijuna dolara, iako je na lobiranje prošle godine potrošio 29 milijuna.