To je to što me zanima!

Milanović: Naša brodogradnja je na putu da bude profitabilna

Premijer Zoran Milanović je s ministrima Baukom i Marasom bio na porinuću novog tankera iz Brodotrogira koji vrijedi 45 milijuna eura. Riječ je o inovativnom brodu
Vidi originalni članak

Uz limenu glazbu, u petak je u Brodotrogiru porinuta novogradnja tankera vrijedna 45 milijuna eura. 

Na svečanosti se pojavio premijer Zoran Milanović s ministrima Gordanom Marasom i Arsenom Baukom, a vlasnik Brodotrogira Danko Končar pohvalio se kako se radi o inovativnom brodu koji troši 25 posto manje goriva nego slični brodovi ranije generacije. Premijer je tom prilikom poručio kako je hrvatska brodogradnja na putu da postane profitabilna.

- Ovo brodogradilište je još u sanacijskom programu, no, brodovi se grade i gradit će se uz zaradu. Do sada se radilo uz gubitke i to su plaćali porezni obveznici. U Brodosplitu će se graditi brodovi za Hrvatsku obalnu stražu što prije nije bio slučaj. Pulski Uljanik gradi najsloženije brodove po kojima se po toni najviše zarađuje. Brodogradnja je u istočnoj Europi nakon ulaska u EU propala, a Hrvatska se drži i vjerujem da će zarađivati. Nije brodogradnja samo pitanje radnih mjesta, već i hrvatskog identiteta. Ovo je brod od kojeg će investitor i brodar zaraditi, a to je kod nas nova stvar - rekao je premijer Milanović.

Končar je dodao kako je riječ o prvom brodu koji je izgrađen na trogirskim navozima nakon privatizacije. Osim tankera koji će se dovršiti u moru, u petak je na navoze postavljena i kobilica za brod za prijevoz kemijskih proizvoda od 49.500 bruto registarskih tona. Riječ je o dva chemical tankera koje je unajmila norveška Blystad grupa. 

- Brod smo radili za našu vlastitu kompaniju Trogir Maritime koja je u stopostotnom vlasništvu Brodotrogira. Taj će se brod iznajmljivati, ima inovacije, troši 25 posto manje goriva nego drugi ovakvi brodovi, stoga je vrlo poželjan za najam - rekao je Končar.

Idi na 24sata

Komentari 30

  • ivič 24.12.2014.

    nekad iz bivše Juge svi selili u Rijeku za zaradom a sada če svi van jer su gradilišta uništena i radnike!

  • NinoMogorović 23.12.2014.

    Taj brod je već bio davno započet za jednog norveškog brodara, koji je odustao od posla, a od Končara potom preuzet zajedno s brodogradilištem. Zanimljivo da je Končaru prilikom preuzimanja brodogradilišta Trogir uvaženo, uz korporativno jamstvo njegovog poduzeća koje vrijedi manje od najmanje dizalice u brodogradilištu, kao jamstvo i zemljište u Istri koje je kupio s ciljem pranja novca. On je u Istri i na kvarnrerskim otocima kupio desetak milijuna m2 zemljišta koje sada prodaje, a što je klasičan način pranja prljavog novca. Nigdje on do danas (nakon 6 - 7 godina) nije zabio lopatu u zemljišta koje su kupljena novcem koji mu je stavljen na raspolaganje od offshore firmi sa poreskih oaza. Čak niti u natječajnu dokumentaciju nije uložio ni lipe. Ona mu je stavljena na raspolaganje od bivšeg i sadašnjeg šefa Matea Tramontane. Kompletan deal je odrađen preko HNS-a, Ante Nobila, R. Čačića, Pere Maravića (brata druge supruge Ante Nobila, Vinke, inače sudkinje Općinskog suda u Zagrebu), nezobilaznog "savjetnika" i "gradonačelnika u sjeni" Milana Bandića, Milana Miće Carića ... Yugo udbin perač novca Slobodana Miloševića, Danko Končar, pozatvarao je "rupe" ("rudnike") u JAR-u i Turskoj nakon što mu je (trenutačno) prošla priča kako se na njima obogatio. Tako će se dogoditi i sa Trogirom gdje namjerava od kompletnog trogirskog zaljeva napraviti veliku marinu. Radnici brodogradilišta neka samo mole Boga da što dulje redovito dobivaju prosječnu hrvatsku plaću, a prvi puta kada zakasni neka odmah obustave rad jer to "kašnjenje" će biti kraj "brodograditelja" i brodara" Danka končara.

  • 22.12.2014.

    Kod nas je sve "na putu", samo nigdje cilja. Em kružni tok, em "na putu" - kontam da smo posve zalutali.

Komentiraj...
Vidi sve komentare