Koordinacija, prva specijalizirana emisija o građevinarstvu, nedavno je proslavila dvije godine kontinuiranog emitiranja. Na društvenim mrežama objavili su video u kojem objašnjavaju kako se saniraj u održavaju hrvatske ceste.
POGLEDAJTE NOVU EPIZODU:
Ekipa Koordinacije provjerila je kako napreduju radovi na postavljanju asfalta na autocesti A3. Suženje traka za vožnju prema Bregani, odnosno Lipovcu uzrokuje zastoje i nervozu svih sudionika u prometu, a sanira se 13 km autoceste na dionici.
- Ljudi često zaboravljaju da drugi rade cijeli dan kako bi prometnice bile što sigurnije - govori Igor Škrlec, inženjer gradilišta iz tvrtke Colas Hrvatska.
Radovi uključuju sanaciju tri asfaltna sloja ukupne debljine 19 cm, a ovisno o fazi, na gradilištu radi između 30 i 50 radnika te je dostupno 20 strojeva.
- Asfalt je mješavina od kamenog materijala i veziva (bitumena) koji može biti cestovno-građevni ili modificirani. Moguće je koristiti različite dodatke za asfalt u boji ili ako želimo smanjiti temperaturu na kojoj se proizvodi asfalt - ističe Velimir Lacković, voditelj osiguranja kvalitete iz tvrtke Colas Hrvatska. Lacković se asfaltom bavi više od 35 godina, a u Hrvatsku je prije 15 godina uveo reciklirani asfalt.
Tvrtka Colas dio je međunarodne grupacije Colas koja je u Francuskoj 1919. uvela asfalt sa svim tehničkim karakteristikama koje su nam poznate i danas. O prednostima i primjeni inovativnih rješenja u proizvodnji asfalta govori Siniša Košćak, predsjednik Uprave tvrtke Colas Hrvatska.
- Puno je proizvoda koje iz Francuske možemo uvesti u Hrvatsku. Tako smo na otocima počeli koristiti tehnologiju površinske obrade. Na igralištu pored Rijeke po prvi puta ugradili smo asfalt u boji. Jedan od projekata na koji smo najponosniji je asfaltiranje Pelješkog mosta i pohvala vozača Nevere koji je bio oduševljen ravnošću asfalta na kojem su i performanse auta došle do izražaja - dodaje Košćak.
Splitska ekipa Koordinacije provela je jedan dan s asfalterima na županijskoj dionici ceste Graovo-Dubravica kod Skradina. Pogledajte zašto asfaltiranje na plus 40 ima veći učinak u odnosu na vjetrovito vrijeme, kako se asfalteri nose s kritikama javnosti te zašto je potrebno i pedesetak puta prevaljati cestu. Ovim šibenskim asfalterima od crnog zlata na cesti draži je samo crni rižoto u restoranu.