Sama filozofija picigina je da je neprofitabilan. To je tradicija stara 90-ak godina i splitski brend, ali ne može biti tržišni proizvod, tvrdi Branko Bosanac, tajnik Ekološkog društva Picigin Bačvice.
Nakon deset godina ta udruga zbog komercijalizacije više ne želi održavati prvenstva u piciginu.
- Ostvarili smo ciljeve. Privukli smo mlade - tvrdi Bosanac.
Iz Udruge Split grad sporta kažu da je naplata škole picigina krivo shvaćena kao ubiranje novca.
- Namjera nam je da sportaši veterani, koji dođu u Split na nekoliko dana, pored natjecanja dobiju i druge vrste zabave, kao što su razgledavanje palače, izleti na otoke, rafting i slično. Želimo da upoznaju i picigin, najljepšu igru na svijetu, jedinstveni splitski brend. Da dođu na Bačvice te da im piciginaši demonstriraju igranje, osiguraju balune, da obogatimo turističku ponudu - rekao je tajnik udruge Mihovil Rismondo.
- Čim zimi grane sunce, nekoliko članova društva pojavi se s balunićem za picigin i stane pred kamere. Tako su u Zagreb slali poruku da se u Splitu cijele godine samo igra picigin - rekao je član Ekološkog društva Picigin Bačvice, koji smatra da su sami krivi za komercijalizaciju te igre, koju je Ministarstvo kulture lani proglasilo kulturnom nematerijalnom baštinom.