Registar franšiza pruža transparentan uvid u franšizni sektor, a podaci o poslovnim subjektima u Hrvatskoj koji posluju po franšiznom kriteriju dostupni su i kroz Digitalnu komoru.
"Kako bismo olakšali snalaženje i odabir onim poduzetnicima koji kreću u poduzetničke vode, HGK je u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje formirao Registar franšiza. Na taj način se već poznate hrvatske franšize dodatno predstavljaju javnosti, a svi zainteresirani mogu provjeriti koji su uvjeti potrebni za otvaranje jedne takve poslovnice. Također, nudi se i izbor stranih franšiza, koje predstavljaju velike svjetske brandove, a već posluju na hrvatskom tržištu. Suradnja s HZZ-om je jako važna jer se za otvaranje franšiznih poslovnica mogu koristiti sredstva iz mjere za samozapošljavanje koja će biti dostupna i u 2025. godini", kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu.
Potpora za samozapošljavanje nezaposlenim osobama traje 24 mjeseca, a iznos financiranja kreće se od 7.000 do 20.000 eura, ovisno o registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta te povezanosti sa zelenom i digitalnom tranzicijom, navode iz HGK. Pritom, fiksni iznos potpore iznosi 5.000 eura, dok se varijabilni iznosi razlikuju ovisno o registriranoj djelatnosti, a mogu se razvrstati u 3 kategorije: kupnja nove opreme neophodne za obavljanje djelatnosti, kupnja ili zakup licenciranih IT programa te kupnja franšiza.
Inače, kako ističu, franšizni sektor u Hrvatskoj danas broji 267 franšiznih sustava, od čega su 83 domaće franšize. Zabilježen je rast ukupnog broja franšiza od 8 posto u posljednjih 6 mjeseci, dok je broj domaćih franšiza u istom razdoblju porastao za 12 posto, pokazuju podaci Hrvatske udruga za franšizno poslovanje. U 2023. godini u Hrvatskoj je poslovalo 248 franšiznih sustava na 4.500 lokacija, koji su zapošljavali 20.000 ljudi dok je indirektno taj broj i duplo veći.
Hrvatske franšize, poput Muzeja iluzija koji posluje u SAD-u, Francuskoj, Danskoj i brojnim drugim zemljama i Surf'n'Fries-a koji posluje u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Tinker Labs u Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Makedoniji i Mađarskoj, sve su prepoznatljivije na globalnom tržištu. Neke od uspješnih franšiza su i Fish Delish, posluje u SAD-u, Friendly Fire prisutan je u Austriji, Sloveniji, BiH, Meksiku i Portugalu te Fast Review u Saudijskoj Arabiji i najvećim hotelskim lancima u svijetu, dodaju iz HGK.