Gong se u petak usprotivio ukidanju Politike i gospodarstva kao obveznog predmeta u strukovnim školama, upozorivši da bi mladi zbog toga ostali bez prostora za obrazovanje o demokraciji i politici.
Gong je pozvao Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kao i Agenciju za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih da reformu obrazovanja temelji na promjeni načina i metoda učenja koje bi doprinijele boljim političkim znanjem učenika, umjesto da iz strukovnih škola ukloni Politiku i gospodarstvo kao obvezani predmet.
Prema aktualnom prijedlogu reforme, čak 70 posto hrvatskih srednjoškolaca ostaje bez prostora u kojem se mogu obrazovati o demokraciji, politici i svojim pravima koje imaju kao građani i koja će im trebati za život u demokratskom društvu, upozorio je Gong.
Ističu pritom da su porazni rezultati državne mature još jedan razlog da Politika i gospodarstvo ostane predmet u školama s obzirom na to da svaki četvrti maturant koji je na državnoj maturi odabrao Politiku i gospodarstvo nije položio taj predmet.
- Politika i gospodarstvo i dalje je jedan od najpopularnijih izbornih predmeta na maturi, no rezultati pokazuju da mladi nisu dobili adekvatno obrazovanje na temelju kojeg bi mogli uspješno položiti ovaj ispit - kažu iz Gongu.
Udruga smatra da obrazovne institucije moraju pronaći način da u novi kurikul uvrste minimalno jedan sat tjedno općeobrazovnog predmeta Politika i gospodarstvo za drugi razred strukovnih škola.
- Time se satnica ne bi previše opteretila, a učenici i učenice bi i dalje imali opciju da taj predmet odabiru za polaganje na državnoj maturi što im dalje omogućava nesmetan upis na društveno-humanističke fakultete - objašnjavaju.
Kao dodatan argument za početak poučavanja Politike i gospodarstva u drugom razredu ističu i sve češću europsku praksu snižavanja dobne granice za glasanje koje bi pratilo adekvatno političko obrazovanje.
U Gongu kažu da Agencija za strukovno obrazovanje planira ukinuti kao obvezni predmet Politiku i gospodarstvu u strukovnim školama u sklopu reforme koja se planira implementirati početkom školske godine 2024. /2025.