Oko pet posto plana oporavka namijenjeno je za turizam. Sektor se mora oporaviti i postati otporan na nove ugroze. Cilj je kretanje ka zelenom i digitalnom smjeru, tranziciji. Resoru smo najviše sredstava namijenili za diverzifikaciju turizma, različitih posebnih oblika turizma koji su pokazali veliku otpornost i potražnju. Nedostaje nam kvalitetnih smještajnih kapaciteta, mi smo na 10 posto hotelskih kapaciteta. Svi će projekti morati dokazati zeleni i digitalni aspekt da bi mogli dobiti EU sredstva, rekla je Brnjac u programu N1.
Brnjac kaže kako je turistički sektor i prošle godine ozbiljno shvatio situaciju s koronom i kako je Vlada uložila preko 10 milijardi kuna u mjere za očuvanje radnih mjesta i to nastavljaju raditi i dalje.
- Mi smo napravili dvije investicije, jedna je u zelene i digitalne investicije, a druga je jačanje diverzifikacije i specifikacije turizma uz jačanje infrastrukture. Hrvatska se mora odmaknuti od sezonalnosti i okrenuti se proizvodima koji omogućuju razvoj turizma cijele godine. Imamo bezbroj mogućnosti sada da napravimo taj zaokret, rekla je Brnjac.
MUP i HZJZ, kaže Brnjac, surađuju svakodnevno i pripremaju se za turističku sezonu. Na razini Europske Unije radi se na jedinstvenom kriteriju za sve, a Hrvatska neće diskriminirati one cijepljenje cjepivima iz trećih zemalja.
Cilj je da svaka potvrda bude vjerodostojni dokument koji potvrđuje ispravnost informacije o cijepljenju. Za turizam nam je važno da se taj sustav što prije uspostavi. U prijedlogu Komisije stoji prijedlog prihvaćanja i antigenskih testova. Djeca do sedam godina ne moraju imati nikakvu potvrdu, nego slobodno mogu ulaziti, a svi stariji moraju imati potvrdu negativnog testa, rekla je Brnjac.
U anketi provedenoj među radnicima u turizmu čak njih 70 posto želi primiti cjepivo.
U dogovoru s HZJZ-om bi se početkom svibnja cijepili turistički djelatnici. To je i epidemiološka mjera, jer su u kontaktu s nizom različitih gostiju i bit će teško pratiti kontakte. Prva skupina su oni u direktnom kontaktu s gostima, konobari, kuhari… Računovodstvo i udaljeno osoblje od turista nisu na prvoj liniji, najavila je Brnjac.
Brnjac je poručila kako ovog ljeta ne možemo još očekivati neke velike evente i festivale,ali unatoč tome interes gostiju i dalje postoji.
Veseli nas dolazak Ryanaira, prepoznali su Hrvatsku kao dobru destinaciju i važno nam je to za našu sezonu, zaključila je Brnjac.