Pronalaženje pravog proizvoda za prodaju može biti zastrašujući zadatak u svijetu poduzetništva. To je vjerojatno najvažniji korak prema izgradnji uspješnog poslovanja, a odabir pogrešnog proizvoda mogao bi ozbiljno ograničiti potencijal tvrtke.
POGLEDAJTE VIDEO: Ovih šest tipova ljudi susrećemo na poslu
Za početak, važno je odrediti kriterije pri identifikaciji potencijalnog proizvoda za prodaju. To znači da morate odrediti je li proizvod teško pronaći na Amazonu i općenito u državi u kojoj poslujete. Kada uronite u nemirne vode e-trgovine, želite svojoj tvrtki dati šansu za borbu i izbjeći natjecanje s najvećom ribom u jezeru, piše Entrepreneur.
Nadalje, provjerite koliko je lako odaslati proizvod na vrata kupaca, odnosno kako stojite sa mogućnošću dostave. Kako se tvrtka povećava, učinkovitost dostave može poboljšati ili uništiti poslovanje. Učinite si uslugu na početku i usredotočite se na proizvode koji se mogu otpremiti i skladištiti po razumnoj cijeni.
Također, provjerite kolika je maloprodajna cijena artikla kojeg želite prodavati. Artikli viših cijena pomoći će vam da ostvarite više prihoda kao mala tvrtka u usporedbi s artiklima malih cijena s niskom maržom koji zahtijevaju velike količine da bi bili profitabilni. I u konačnici, ustanovite ima li taj proizvod nešto jedinstveno ili nešto što ga razlikuje od drugih. Proizvod mora privući pažnju potencijalnih kupaca na internetu. Pritom ne zaboravite na veliku ulogu koju ima fotografija - što je bolja fotografija proizvoda, bolji je i plasman. Evo ključnih koraka koji će vam pomoći u odabiru proizvoda za prodaju.
Korak 1: Razmišljajte
Za početak, razmišljajte o idejama. Odvojite malo vremena da zabilježite sve ideje koje vam padnu na pamet, bez obzira koliko neostvarive ili lude izgledaju. U ovoj fazi nema posljedica, stoga je vrijeme da budete što kreativniji. Ovaj proces možete izvesti sami ili sa grupom prijatelja i kolega, budući da razgovor sa drugima često može dovesti do novih i uzbudljivih koncepata. Slobodno upotrijebite alate umjetne inteligencije za razgovor kao što je ChatGPT da biste pokrenuli proces misli.
Preporučljiva je i tehnika tzv. brainstorminga kroz pretraživanje Reddita u potrazi za predmetima, primjerice suvenirima iz određene zemlje ili regije. Na primjer, ako pretražujete "Ideje za japanske suvenire Reddit," možete naići na neke jedinstvene proizvode koji su visoko cijenjeni, ali ih je teško pronaći drugdje, kao što su kimona visoke kvalitete. Samo zapamtite da tražite visokokvalitetne suvenire, a ne novitete ili sitnice.
Nakon što ste napravili popis potencijalnih proizvoda, pokrenite novu Google pretragu kako biste pratili sve svoje ideje. U početku bi ovaj dokument trebao sadržavati naziv proizvoda i kratak opis, ali kako dublje ulazite u svoje istraživanje, možete dodati detalje kao što su procijenjeni troškovi proizvodnje, potencijalna maloprodajna cijena i sve druge relevantne informacije.
Korak 2: Suzite popis
Nakon što ste napravili popis mogućih proizvoda, vrijeme je da uklonite loše ideje i identificirate one obećavajuće. U ovoj fazi SEO alati kao što su Ahrefs i Semrush postaju neprocjenjivi. Upisivanjem ključne riječi proizvoda možete vidjeti druge povezane ključne riječi koje ljudi traže. To vam može pomoći da identificirate potencijalne niše ili proizvode koji imaju veliku potražnju, ali nisku konkurenciju.
Prije nego što se odlučite za proizvod za prodaju, provjerite postoji li dovoljno raznolikosti i opsega pretraživanja oko opće kategorije. Umjesto da se fokusirate na jednu ključnu riječ, potražite šire kategorije koje imaju veliku potražnju. To će vam pomoći osigurati da postoji tržište za vaš prvi proizvod i možete nastaviti generirati novu prodaju dok budete širili svoj asortiman proizvoda.
Recimo da počnete u niši (npr. kimona), ali se zatim proširite na širu kategoriju (npr. odjeća inspirirana Japanom) kako vaš posao raste. To će vam omogućiti da se usidrite na određenom tržištu prije nego što se razgranate na druga područja. Zamislite to kao uzgoj stabla. Početno mjesto za sadnju mora biti dobro, ali mora postojati i prostor za rast stabla dok sazrijeva.
Korak 3: Povežite ideje i strast
Konačno, važno je odabrati kategoriju proizvoda koja vam se čini zanimljivom. Za izgradnju uspješnog poslovanja potrebno je vrijeme i važno je uživati u poslu koji radite. Ako volite proizvod koji prodajete, bit ćete više motivirani da uložite vrijeme i trud u razvoj svog poslovanja. Naravno, tržište kimona ima mnogo potencijala, ali ako vam je moda dosadna, osuđeni ste na neuspjeh.
Prilike postoje
Svijet e trgovine je nezamislivo velik i vlada velika konkurencija. Svaki dan na tržište izađu tisuće novih proizvoda iako velika većina njih nije ništa posebno. To je zato što su identificiranje pravog proizvoda za prodaju i ciljanje prave publike zaista teške stvari — ali ako započnete s ova tri koraka, svojoj tvrtki u nastajanju barem možete pružiti najbolju moguću šansu za preživljavanje.
Ne zaboravite, ovo je 2023. godina i imamo toliko mnogo moćnih alata koji nam mogu pomoći, bilo da je to ChatGPT za razmišljanje ili korištenje Ahrefsa za istraživanje ključnih riječi. Iskoristite ove alate, identificirajte svoju nišu i na dobrom ste putu da izgradite uspješan posao.