Novi profesionalni odnosi su važni, a način na koji se predstavljate po prvi put može imati trajan utjecaj na vaše nove suradnike. Stručnjaci kažu da je potrebno samo sedam sekundi kako bi sugovornik o vama stekao dojam.
POGLEDAJTE VIDEO: Govor tijela na razgovoru za posao
Bilo da ste tek zaposleni početnik ili novi šef, dobar uvod pomoći će vam da prenesete svoja prošla postignuća, svoje buduće ciljeve za suradnju, svoje najbolje karakterne osobine i dodate nešto o tome tko ste kao čovjek, piše CareerContessa.
Kako se profesionalno predstaviti
1. Neka bude opisno, ali s poštovanjem i kratko
Podijelite samo one informacije koje i drugi trebaju znati te ostavite prostora da vas drugi bolje upoznaju ako to žele. Primjerice, možete reći svoje ime i izraziti uzbuđenje što ćete u toj tvrtki raditi u ulozi koju su vam namijenili. Istaknite u kratkim crtama koje iskustvo imate te da ste ga voljni prenijeti na tim u zajedničkom nastojanju da napravite najbolje za tvrtku, a predstavljanje zaključite pozivom da vam se kolege uvijek mogu obratiti mailom ili telefonom te svratiti da popijete kavu i popričate o poslovnim temama.
2. Pazite na govor tijela i ton glasa
Govor tijela jednako je važan kao i ono što kažete u svom prvom predstavljanju. Prema istraživanju profesora Alberta Mehrabiana s UCLA-e, govor tijela čini 55 posto prvog dojma, a 38 posto dojma proizlazi iz tona glasa. Zato pripazite da prilikom predstavljanja ostvarite kontakt očima s kolegama. Nemojte prekrižiti ruke niti se vrpoljiti dok se predstavljate, a svakako uz osmijeh ponudite i čvrst stisak ruke.
Ako niste sigurni djeluje li osmijeh iskreno ili se vrpoljite ako ste nervozni, uvježbajte predstavljanje pred ogledalom kako biste bili sigurniji u nastupu. Možete vježbati sadržaj koji dijelite i način na koji to činite dijelite kako biste uočili greške i pravodobni ih ispravili. Ako imate prijatelja od povjerenja s kojim možete vježbati, pokušajte i to!
3. Potaknite stvaranje zajedničkih interesa
Na kraju predstavljanja, potaknite suradnike da saznaju više o vama kako biste se bolje povezali. Ovdje je prikladno sa njima podijelili neku smiješnu anegdotu koju ste doživjeli, ili pak izdvojit hobije koji vs posebno vesele.
Primjerice, ako ste strastveni obožavatelj nogometa i znate da zaposlenici u slobodno vrijeme igraju nogomet, istaknite da podržavate taj sport i da biste im se rado pridružili. Ako volite čitati, recite im da uvijek pozdravljate dobre preporuke knjiga.
Što ne raditi kada se predstavljate
Kao i kod svakog savjeta o tome što učiniti kada upoznajete nove ljude, postoji nekoliko stvari koje biste trebali izbjegavati. Razmislite o nekim od najgorih dojmova koje je netko ikad ostavio na vas. Lođa iskustva sigurno pamtite dulje od onih dobrih. Upravo zato je važno odvagnuti ono što treba i ono što ne treba učiniti. Tako, prilikom predstavljanja nemojte ograničavati razgovor na sebe, izbjegavati kontakt očima ili odgovore na pitanja kolega. S druge strane, nemojte dijeliti previše informacija o sebi jer možda to vaše kolege ne zanima, a nemojte dijeliti ni nepristojne šale.
Što uključiti u predstavljanje
Ako ste nervozni oko pripreme svog predstavljanja uoči razgovora za posao ili važnog umrežavanja sa klijentima, zapišite ono što morate reći. Ne zaboravite pozdraviti na početku, kratko ispričati gdje ste sve radili te istaknuti uzbuđenje što ste se pridružili timu. Svakako dodajte vaše ciljeve i planove za budućnost, što je osobito važno ako dolazite u ulozi novog šefa, a dodajte i koju zabavnu činjenicu o vama.
Kako se predstaviti u pisanoj formi
Ako se kolegama ili suradnicima iz nekog razloga ne možete predstaviti u neposrednom druženju, možda to možete učiniti pisanim putem.Samopredstavljanje treba sadržavati tri ključna elementa prisutna u svakom snažnom uvodu, a to su prva rečenica dobrodošlice koja će privući pažnju, pozadinski detalj o vama koji dodaje težinu vašem iskustvu i znanju te u konačnici kratki sažetak s pozivom na suradnju.
Kada pišete i zamišljate kakvu vrstu dojma želite ostaviti, razmislite o tome kako želite da vas drugi doživljavaju. Želite li da vas vide kao pristupačnog i otvorenog čovjeka ili onog željnog paženje, želite li da vas poštuju kao autoritet ili želite biti prijatelj sa cijelim timom. Vrsta dojma koji želite ostaviti ovisi i o iskustvu koje imate, pa se tako razlikuje ono što može ponuditi početnik u odnosu na ono što može ponuditi netko na upravljačkoj poziciji. Naravno, s obzirom na sve ovo, bitno je ostati vjeran vrijednostima koje nosite sa sobom.
U pisanoj formi uz ime i prezime te ulogu koju ste preuzeli u novom timu, dodajte kako želite iskoristiti ovaj trenutak da se predstavite kolegama. Napišite čime ste se bavili prije dolaska u tvrtku te koji vas je projekt novih kolega nadahnuo i zbog kojeg ste uzbuđeni što ćete surađivati sa njima. Zaključite pozivom da vam se jave ako ih zanima nešto u vezi posla. Potpišite se i pošaljite poruku.