Često na poslu gubite vrijedan fokus zbog raznih ometača iz okoline. Istraživač sa Sveučilišta u Kaliforniji Irvine koji je proučavao ovaj problem, rekao je za da ljudima koje prekidaju telefonski pozivi i e-poruke treba u prosjeku oko 23 minute da se ponovo fokusiraju na posao i na kraju osjećaju više stresa i frustracije od radnika kojima koncentracija nije bila prekinuta.
POGLEDAJTE VIDEO: Kako vam zvuči: 4 radna dana u tjednu?
Ponekad, prekidi koji vam odvlače pažnju dolaze od nerazumnih šefova ili brbljavih kolega. Ali često, te smetnje dolaze od bezumnih navika koje sabotiraju vašu produktivnost i koje instinktivno ponavljate.
Prvi korak u razbijanju navike je njezino identificiranje. Evo nekih od najčešćih bezumnih navika na koje treba pripaziti:
1. Stalno provjeravate privatni telefon.
Svaki put kad zazvoni telefon ili kad imaju koju slobodnu sekundu jer, na primjer stranici treba predugo da se otvori, ljudi automatski posežu za telefonima i idu na svoje omiljene društvene mreže. A to je kao zečja rupa. Umjesto par sekundi, gube 5 do 10 minuta, a koncentracija nakon toga naglo pada.
Umjesto toga, dogovorite se sami sa sobom da provjeravate privatni telefon svaka dva sata ili na početku i na kraju radnog vremena.
2. Radite nevezane zadate za koje vam treba 'samo sekunda'.
Jedne minute marljivo radite, a sljedeće se nađete u kupovini putem interneta, pišete popis namirnica, zovete za rezervaciju stola i gubite fokus na svoje zadatke.
Preporučuje se da pišete 'popis zadataka' nevezanih za posao kako bi vaše radno vrijeme bilo neprekinuto i kako biste dobili uvid u to što možete delegirati, odgoditi ili riješiti kasnije.
- U 90 minuta fokusiranog rada napravim više posla nego u tri sata bezumnog obavljanja više zadataka - rekla je.
3. Otvoreno vam je previše tabova.
Ako ste krivi za gomilanje otvorenih tabova u internet pregledniku sve dok vaš web preglednik ne postane pretrpani nered, to je problem. Svaki od tih tabova vas 'zove' da preusmjerite pažnju s posla na njegov sadržaj.
4. Opsesivno provjeravate poslovne platforme poput Slacka i Zooma.
Provjeravanje chat-ova na kojima se dopisujete s drugim zaposlenicima ili nadređenima tijekom dana je normalno, ali ako kompulzivno osvježavate ili provjeravate je li vam netko nešto poslao i odmah odgovarate na sve, bez obzira bilo bitno ili ne, možda ste zaglavili u uobičajenoj bezumnoj navici.
Kada steknete naviku da odmah odgovarate na poruke, to također može poslati poruku da ste netko tko će odbaciti sve kako bi riješio tuđi zahtjev ili hitne slučajeve, stvarajući više posla za sebe.
Da biste prekinuli ovu naviku, 'postavite granice sa suradnicima tako da znaju kada vaš fokus ne može biti prekinut.
5. Krećete odmah rješavati nove zadatke bez da ste promislili jesu li ti zadaci uopće vaši za rješavanje.
Ljudi koji sebe vide kao stručnjake mogu impulzivno uroniti u rješavanje problema, što ih sprječava da se odmaknu kako bi prvo provjerili je li rješavanje tog problema najbolje utrošeno vrijeme i resursa.
Da biste bili bolji u rješavanju problema, nemojte odmah tražiti rješenja. Najprije se zapitajte je li rješavanje problema vaš posao. Ili može li to obaviti netko niže rangirani od vas ili netko tko se specifično bavi problemima poput onog koji ste vi dobili na rješavanje.
6. Pretpostavljate da ste u pravu.
Jedna bezumna navika koju vidi kako ljudi često ponavljaju je da vjeruju da su svladali sve aspekte svog posla te zaglave u 'fiksnom načinu razmišljanja' u kojemu postaju otporniji na promjene na poslu i troše svoje vrijeme i energiju kako bi se boritili protiv njih.
Ovo može biti možda samo prigovaranje promjena, možda čak i okupljanje ljudi oko promjena, nasuprot uviđanja da je promjena potrebna iz nekih drugih razloga.
7. Zakazujete nepotrebne sastanke
Čak 47 posto radnika anketiranih od strane Salary.com u 2012. reklo je da im je 'previše sastanaka' glavna smetnja na radnom mjestu. Ako imate mišljenje o tome kako se održavaju sastanci vaše tvrtke, zapitajte se zašto ih održavate i zatražite redovite povratne informacije od sudionika o duljini i korisnosti istih.
Kada su sastanci uglavnom za distribuciju informacija, predlaže se korištenje drugih oblika komunikacije - na primjer pisanih i poslnih putem e-maila.