Internet je danas najbrže rastući medij. Televiziji je trebalo 13 godina da stekne 50 milijuna korisnika, radiju 38, a internet je to uspio u samo četiri godine
Na početku kod interneta nije bilo povratne informacije od korisnika, no stvari su se jako brzo promijenile, posebno pojavom društvenih mreža. Preko njih danas ljudi iskazuju svoje mišljenje, savjetuju se, traže komentare o raznim proizvodima i uslugama, ali ih i prodaju, kupuju.... Pomoću marketinga na društvenim mrežama stvara se svjesnost postojanja usluge ili proizvoda, a cilj nije nasilno prodavanje nego poticanje razmišljanja o proizvodu ili usluzi. Ako kupac stvori pozitivno razmišljanje o vašem proizvodu ili usluzi, on će to proširiti među prijateljima i poznanicima, što se naziva World of Mouth Marketing ili Buzz Marketing. Vanja Prahić, community manager 24sata, kaže da je oglašavanje uvijek bilo na mjestima gdje su ljudi.
- Činjenica je da su ljudi zadnjih nekoliko godina na društvenim mrežama, od kojih su Facebook i Instagram najdominantniji - kaže Vanja i napominje da je obrtnicima bitno da uspostave pozitivan kontakt sa svojim kupcima. Svima nam je važno i da, prije nego što kupimo neki proizvod, znamo već nečije iskustvo o njemu. A to iskustvo isto ćemo potražiti na internetu.
- Na društvenim mrežama to može biti odlična besplatna reklama. Ako netko objavi fotku nekoga genijalnog proizvoda, njegovi će pratitelji to vidjeti. Kad idu nešto kupovati danas, većina ljudi traži preporuku. Dakle, neće vjerovati reklami nego preporuci - objašnjava Vanja i napominje da rijetko koji poduzetnik (osim onih čiji proizvod svi znaju) može opstati bez digitalne priče.
- To se nikako ne misli samo na oglašavanje proizvoda preko interneta. Bitno je da mali obrt ispriča svoju priču koja će biti zanimljiva ljudima te da se kroz sadržaj integriraju i proizvodi. To je takozvano native oglašavanje koje čitatelju daje dodatnu vrijednost. Tko god uspije upakirati proizvod u priču koja se razlikuje od ostalih, definitivno će profitirati. Reklama ima previše pa ih mnogi više ne doživljavaju - govori Vanja ističući da će se i ljudi koji tek kreću u digitalne vode jako brzo snaći.
- I Facebook i Instagram toliko su popularni zato što su intuitivni. Čim se otvore, jasno je što treba stisnuti za objavu slike, statusa, videa... Najbitniji je zapravo taj kreativni status, odnosno onaj tko vodi društvene mreže, mora imati plan na koji će način komunicirati prema publici - objašnjava Vanja.