Naime, ministrica obrazovanja sa sindikatom je potpisala novi kolektivni ugovor za zaposlenike u osnovnim školama, a na popisu škola našle su se i one koje ne postoje
U Ministarstvu ni ne znaju da su mnoge škole davno ugašene
Zahuktava se priprema eksperimentalnog uvođenja kurikularne reforme, koja bi nakon “provjere“ u 72 škole trebala zaživjeti u svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj. No posljednji poražavajući podaci pokazuju kako je osnovnih škola u našoj zemlji sve manje. Dok se u gradovima otvaraju nove škole, one područne svake se godine gase. Ono što se već dugo nagađa potvrdili su novi podaci Državnog zavoda za statistiku. U tekućoj školskoj godini u Hrvatskoj je 865 matičnih osnovnih škola i 1172 područne.
U posljednjih deset godina ugasilo se 68 područnih škola, koje ne samo da olakšavaju djeci iz krajeva koji su udaljeniji od matičnih škola nastavu nego su često i središta društvenog života malih mjesta. Zbog iseljavanja, najveći broj škola ugasio se u Primorsko-goranskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Mnogo djece “nestalo“ je zbog preseljenja u gradove ili čak u druge zemlje, no neka su djeca zbog boljih uvjeta otišla u udaljenije, matične škole. Zatvaranje škola je možda najbolji pokazatelj kako se hitno trebamo pobrinuti da mlade obitelji s djecom ostanu u zemlji. Ova statistika pokazuje kako tek za rijetke avanturiste budućnosti ima na selu i u manjim mjestima, a za mnoge perspektive nema ni u gradovima, pa bolje uvjete života pronalaze preko granica.
Dodatno je šokantno to što Ministarstvo obrazovanja ni ne zna da su se neke škole ugasile ili jednostavno ne ažuriraju svoje podatke. Naime, ministrica obrazovanja sa sindikatom je potpisala novi kolektivni ugovor za zaposlenike u osnovnim školama, a na popisu škola našle su se i one koje ne postoje. S tim da nije riječ o školama koje su se ugasile nedavno nego o onima koje ne postoje desetak godina, a čak su i njihove zgrade prenamijenjene ili srušene.
Koji god da je razlog za ovaj propust, on pokazuje ili nedostatak kontrole nad resorom ili manjak interesa da se gorući problemi riješe na razini cijele zemlje, a ne samo u školama odabranima za eksperimentalnu reformu. Uz ovakav ignorantski stav vladajućih prema demografskoj politici i obrazovnom sustavu, za koji ističu da im je najvažniji, ovi stravični podaci nimalo ne iznenađuju. A nažalost, mnoge obitelji neće čekati promjene u obrazovanju koje najavljuju vladajući.