Iako rad od kuće ima puno više prednosti nego mana, potrebno je pridržavati se određenih pravila kako bi učinak vašeg rada bio maksimalan
James Liang, osnivač najveće kineske putničke agencije koja ima 16 tisuća zaposlenika, želio je svojim radnicima dati priliku da rade od doma zato što je prostor tvrtke bio izuzetno skup i zaposlenicima je put do posla trajao prilično dugo. Tu je u priču ušao Liangov bivši profesor sa Stanforda – Nicholas Boom, koji mu je pomogao pri izradi testa u kojem je 500 zaposlenikapodijeljeno u dvije skupine - kontrolnu skupinu (koja je nastavila raditi u uredu firme) i onu u kojoj su se zaposlenici javili za dobrovoljni rad od doma (morali su imati privatnu sobu kod kuće i dobar internet).
Rad od kuće pokazao izvrsne rezultate
Bloom je očekivao da će rezultati studije vezano za rad od kuće imati kako pozitivne, tako i negativne aspekte na produktivnost zaposlenika, ali bio je u krivu. Umjesto toga, dvogodišnja studija pokazala je zapanjujuću efikasnost rada od kuće. Zaposlenici koji su ured zamijenili svojim domom odradili su svoju smjenu te su čak radili i više od predviđenog jer nisu gubili vrijeme na putovanje do posla. Ono što je nevjerojatno je to da se odsutnost zaposlenikasmanjila za 50%, kao i broj bolesnih dana. I na kraju, tvrtka je sačuvala skoro 2000 dolara po zaposleniku jer ih nije morala trošiti na najam.
No, studija je pokazala još nešto. Zaposlenici su nakon nekog vremena promijenili mišljenje o tome da rade cijelo vrijeme od kuće jer su se počeli osjećati previše izolirano, a neki od njih, naročito mlađi zaposlenici, smatrali su kako su im radom od kuće smanjenje šanse za napredovanje.
Takvo iskustvo imala je i Martina B. A. (31), koja je u periodu rada kod kuće obavljala posao specijalista za razvoj u odjelu marketinga: „Rad od kuće nije mi se previše svidio, jer radnog vremena nisam imala, osim što sam morala biti konstantno online tijekom svih 8 sati. Često sam mailove i druge poslove rješavala izvan radnog vremena jer mi je poslovni laptop na dohvat ruke. Osim toga, falio mi je kontakt s ljudima i predah koji sam inače dijelila s kolegama. Određene stvari puno sam brže rješavala u tvrtki nego od doma, jer je u firmi bilo dovoljno pitati kolegu do sebe, a ovako sam morala čekati na odgovor i do sat vremena što me je usporavalo u radu.", kaže naša sugovornica.
Čega se treba pridržavati?
Ako ste i vi jedna od onih osoba koje rade ili planiraju raditi od kuće, donosimo vam nekoliko savjeta kako tome pristupiti na najbolji mogući način.
1. Raspored mora biti iznad svega
Raspored radnog vremena neka bude kao i kad radite u firmi, odredite u koliko će sati biti male pauze, kao i ručak te do koliko ćete sati raditi. Rokove trebate poštivati jer ćete se u suprotnom naći u poziciji u kojoj ćete zadnja dva dana u tjednu imati pregršt posla i obaveza koje ranije niste obavili. Pritom imajte na umu da se vaša učinkovitost smanjuje u situacijama kad morate više stvari obavljati odjednom.
Iako postoji puno aplikacija koje vam omogućavaju unošenje obaveza u kalendar, primjerice Trello, običan papir i olovka također će poslužiti svrsi jer će se nalaziti ispred vas i nećete morati klikati kako biste vidjeli što je sljedeće ili na što ste možda zaboravili.
2. Potreban je poseban radni kutak
Normalno se obucite kao što biste se obukli za posao i krenite s vašim radnim danom. Iako na prvu možda zvuči komično, to će vam pomoći da rad od doma doživljavate ozbiljno. Teško ćete se skoncentrirati ako posao obavljate ležećki ili pak u pidžami na krevetu. Zato je potrebno napraviti poseban radni kutak, koji ćete odvojiti paravanom ill sličnom pregradom od ostatka doma. Naravno, ako imate prostoriju koju možete pretvoriti u mali ured, to je daleko bolja opcija. No, s obzirom na to da većina ljudi živi u stanovima, pregrada također nije loša ideja. To će biti mjesto gdje ćete obavljati sve svoje zadatke i gdje ćete na kraju dana ostaviti posao.
3. Obavezno isključiti notifikacije
Društvene mreže trebaju biti isključene, jedino ako vam posao nije usko vezan za njih. Konstantni zvukovi i poruke samo će vas ometati, a otvaranjem poruka i linkova izgubit ćete više vremena nego što vam ode na pauze. Znate i sami da, jednom kad koncentracija padne, teško ju je dobiti natrag.
4. Mjerite svoj učinak
Postavite realne ciljeve koje trebate ispuniti svaki mjesec. Pritom zapisujte sve što radite tijekom dana kako bi na kraju vidjeli postoje li neke stvari na kojima gubite dragocjeno vrijeme, a da toga niste svjesni.