Svi gospodarski subjekti u lancu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda moraju biti registrirani. Ovakav način povezivanja i označavanja omogućava nadzornim tijelima da prate put kutije cigareta
Tko se ne registrira, neće moći prodavati cigarete nakon 20. 5.
Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) izvijestila je u srijedu kako je sukladno europskoj direktivi o sustavu sljedivosti duhanskih proizvoda, počela izdavati jedinstvene identifikacijske oznake gospodarskim subjektima, pri čemu se ti subjekti moraju registrirati do 20. svibnja.
- AKD je, kao nacionalni izdavatelj za Republiku Hrvatsku, 23. travnja započeo s izdavanjem jedinstvenih identifikacijskih oznaka gospodarskim subjektima. Svi gospodarski subjekti u lancu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda moraju biti registrirani i označeni identifikacijskom oznakom. Ovakav način povezivanja i označavanja omogućava nadzornim tijelima da prate put kutije cigareta ili drugog duhanskog proizvoda od tvornice ili države u koje su proizvedeni, do krajnjeg prodajnog mjesta - kaže se u priopćenju AKD-a.
Ističu da se do 20. svibnja, kada direktiva stupa na snagu, svako prodajno mjesto mora jednokratno prijaviti u sustav, čime će dobiti jedinstvenu oznaku gospodarskog subjekta i prodajnog mjesta.
Proizvođači pak, uz navedene jedinstvene oznake, moraju dobiti i oznake strojeva. Prilikom proizvodnje i pakiranja duhanskih proizvoda, u kodu apliciranom na samo pakiranje, bit će naznačeno u kojoj je tvornici kutija proizvedena, na kojem stroju te za koje je tržište namijenjena, a jedinstvene kodove nosit će i sve daljnje razine skupnih pakiranja proizvoda, navode iz AKD-a.
Napominju da je u tu svrhu AKD razvio tehnološko rješenje koje omogućuje generiranje jedinstvenih kodova i komunikaciju svih uključenih strana. Za sve korisnike osiguran je i jednostavni sustav prijave putem web stranice: https://tpd.akd.hr/, gdje svi gospodarski subjekti koji se žele baviti prodajom cigareta i drugih duhanskih proizvoda moraju prijaviti svoje prodajne objekte.
AKD procjenjuje da će u prvoj fazi registracije zaprimiti prijave od 15 do 20 tisuća gospodarskih subjekata te oko 50 proizvođača iz EU-a i svijeta.
Napominju da se na hrvatsko tržište u opticaj mjesečno stavi oko 25 milijuna pakiranja duhanskih proizvoda, a kako će AKD za svaki od tih proizvoda izdati zaseban kod.
Kažu da je sustav sljedivosti duhanskih proizvoda najkompleksniji sustav sljedivosti koji je do sada implementiran u RH, koji nadzornim tijelima omogućuje pregled tržišta u realnom vremenu te smanjuje mogućnost nelegalne trgovine.
Iz AKD-a navode da ih je Ministarstvo financija imenovalo kao pravnu osobu odgovornu za generiranje i izdavanje jedinstvenih identifikacijskih oznaka u RH, što znači da svi oni koji na području RH žele proizvoditi i plasirati duhanske proizvode moraju dobiti jedinstvenu oznaku dodijeljenu od strane AKD-a.
Napominju i da je AKD prvi izdavatelj identifikacijskih oznaka u EU-u sa spremnim tehničkim rješenjem za sljedivost duhanskih pro