Samo 14 posto u Hrvatskoj se trošilo na mobilno oglašavanje, iako smo na razini Njemačke sa čak 26 posto svih pretraživanja, koja se obave na smartphoneima
Na mobitelu smo kao Nijemci, ali oglašivači sporo reagiraju
U SAD-u će ove godine po prvi puta oglašivači budžete za tražilice ravnomjerno podijeliti na desktop i mobilni promet. Kod nas oglašivači sporo reagiraju i u 2014. skoro 90 posto mobilnih pretraga ostavili su nepokrivenim, rekla je Marija Kolak iz Googlea Hrvatska na Digital Takeover meet-up eventu u organizaciji 24sata. Govoreći o ponašanju korisnika, rekla je kako smo na razini Njemačke sa 26 posto svih pretraga preko mobilnih uređaja. No, samo 14 posto novca su oglašivači potrošili na mobilno oglašavanje.
Iako su neki sudionici predavanja komentirali kako je razlog tome što web stranice na tržištu nisu optimizirane za mobilne uređaje, Kolak je dodala da je velik problem neodlučnost i sporost u Hrvatskoj.
- Hrvatska će pratiti mobile trendove, ali moramo se ubrzati i imati više pokušaja i pogrešaka - dodala je Marija Kolak.
Marinko Penava i Sven Čujić predstavili su Premium mrežu, projekt koji je još inicijativa, ali želi biti novi digitalni kanal za oglašivače. Premium mreža uključivala bi samo top izdavače s najboljim portalima, a prikazali su i uspješne rezultate kratke testne kampanje.
Ana Jezidžić iz Styrije predstavila je Premium uslugu Večernjeg lista u kojoj se čitateljima donosi ekskluzivni sadržaj iz tiskanog izdanja, a odnosi se na intervjue, kolumne, feljtone, reportaže... Premium bilježi više od 25.000 korisnika koji mogu birati između plaćanja vremenskog pristupa u kojem su im svi članci dostupni kroz određeno vrijeme ili plaćati članke kroz bodove. Na Premiumu se danas objavljuje desetak članaka dnevno, a trendovi pokazuju da će u ovoj godini ostvariti i rast prihoda od 20 posto. Uz to je zabilježen i porast godišnjih pretplata.