Finski nastavnik i nagrađivani edukacijski inovator Jukka Sinnemäki za 24sata otkriva kako izgleda školovanje u karanteni u Finskoj, te što najviše muči tamošnje učenike i nastavnike
I mi imamo lijene učitelje, no sad nas brine novi semestar...
Brojne zemlje zbog epidemije Covida-19 okrenule su se nastavi na daljinu baš kao i Hrvatska. I dok, primjerice, u Švedskoj još nisu donijeli odluku o zatvaranju škola, u FInskoj 16. ožujka su se također prebacili u virtualne učionice, iako su i dalje otvoreni dječji vrtići, predškola, te razredi od prvog do trećeg.
Finski nastavnik i nagrađivani edukacijski inovator Jukka Sinnemäki, osnivač "aktivne učionice" koji je gostovao na konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" 2019., za 24sata otkrio je s kojim se izazovima susreću finski učenici i nastavnici u danima korone.
- Dječji vrtići, predškola i razredi od prvog do trećeg su otvoreni, uz visoku preporuku vlasti da se ostaje kod kuće koliko god je to moguće. Preporuka je da se djecu šaljeu vrtić i školu samo ako roditelji rade posao koji od njih zahtijeva odlazak na radno mjesto, poput liječnika, policajaca, vatrogasaca, medicinskih sestara itd. - kaže Sinnemäki, dodajući kako je u početku nastave na daljinu sve bilo dosta kaotično.
- Sad se većina nastavnika prebacila na online nastavu, koriste platforme poput Teamsa, Meet-a isl. Organizirali su i brojne chat grupe. Ja svaki dan imam video-sastanak sa svojim učenicima. Ali pristupi su vrlo različiti, od vrlo lijenih nastavnika koji ne čine gotovo ništa cijelo ovo vrijeme, do onih koji su zaista uložili ogroman napor da održe visoku razinu poučavanja, motivacije i podrške, te, što je najvažnije, brige za učenike - ističe.
Ovdje pročitajte iskustva roditelja u Finskoj sa školom na daljinu
Karantena u Finskoj je trebala završiti 13. travnja, ali je produljena za mjesec dana, do 13. svibnja. Sve to otvara nova pitanja, primjerice, što će biti s novim semestrom koji u Finskoj, ali i mnogim drugim europskim zemljama počinje već u kolovozu. To je Sinnemäkiju i njegovim kolegama trenutno veliki problem.
- Glavna uloga škole i dalje ostaje ista, ali moramo se pripremiti za posljedice ove situacije i mnogo novih situacija i problema s kojima se dosad nismo susretali. Veliko je pitanje kako ćemo u sustav uspješno vratiti učenike koji su i prije korone imali poteškoća - kaže on.
'Brinem se zbog onih koji se ne snalaze'
Kako reagiraju djeca, pitamo nastavnika svjetski poznatog po uvođenju potpuno novih pristupa upravo učenicima koji se lošije snalaze u školskom okuženju.
- Primijetio sam da ovakav način rada najviše koristi onima koji se u redovnoj nastavi baš i nisu snalazili, bilo zbog straha od drugih ili nekog drugog razloga. Oni sada rade izvrsno. No uloga nastavnika je kompleksna i u ovom poučavanju na daljinu. Brinemo se zbog onih koji se ne snalaze i čiji se roditelji također ne snalaze i ne mogu im pomoći. Imamo i dosta djece s posebnim potrebama kojima je sada posebno komplicirano dati potrebnu edukaciju i pomoć - odgovara Jukka Sinnemäki.