Usporedili smo dva najuspješnija kompakta. Golf je na trećem, a prethodnik Aurisa, Corolla, na prvom mjestu prodaje svih vremena. Oba pokreću primamljivi dizelaši
Duel vrućih kompakata: Golf VII TDI protiv Aurisa 1.4 D-4D
Volkswagenov i Toyotin kompakt bez sumnje spadaju među najinteresantnije i najprimamljivije automobile u klasi. Osjetno veću popularnost na našem tržištu uživa Golf, koji već godinama spada među najprodavanije automobile, a “japanski Golf” Auris kaska za njim. Kakve adute imaju nove generacije ovih automobila, provjerili smo na usporednom testu osnovnih dizelskih izvedbi sa skromnijim paketima opreme. Upravo ovakve izvedbe Aurisa i Golfa trebale bi biti najtraženije. Dizajn Golfa VII minimalno je mijenjan, toliko da se razlika između prethodnika na prvu teško primjećuje. To je recept kojem su u Volkswagenu vjerni još od Golfa trojke.
Automobil je malo niži i širi, što mu daje agresivniji nastup, no u usporedbi s radikalno promijenjenim Aurisom, novi Golf djeluje vrlo pitomo i dosadno. U unutrašnjosti prednost ima Golf. Kabina i prtljažnik su prostraniji, ergonomija bolja, materijali i kvaliteta izrade bolji. Oprema je podjednaka u oba automobila, razlike su u detaljima.
Iako je Volkswagenov motor snažniji, u praksi se razlika ne primjećuje. Oba automobila su dovoljno snažna za svakodnevne potrebe, ali i duža putovanja. Toyotin motor je malo mirniji i tiši, no s druge strane smeta izražena “turborupa”, koja je kod VW-a manje primjetna. Prema tvorničkim podacima, Golf bi trebao biti desetak posto štedljiviji, no u praksi oba automobila troše podjednako - Golf 4,8, a Toyota 4,9 l/100 km u kombiniranoj vožnji. Golf ima sustav start/stop, a Toyota ne, no s druge strane Auris ima šest a Golf samo pet stupnjeva prijenosa. Kad su u pitanju dinamička vozna svojstva, Golf je malo bolji. Ima uvjerljiviji ovjes pri oštrijoj vožnji te precizniji mjenjač i upravljač. S druge strane, Toyotine su komande izravnije, uz to je udobnija na lošijim podlogama od Golfa.
Tehnički gledano, prednost u ovom dvoboju izvlači Golf, ponajprije zbog prostranije unutrašnjosti i veće uglađenosti u vožnji. No ipak, tu je i razlika u cijeni od 23.000 kuna, zbog koje vrijedi dobro razmisliti i o japanskoj alternativi...
Golf u vjerojatno najtraženijoj verziji
masa: 1295 kg
dimenzije: 435x180x145cm
obujam: 1560 ccm
snaga: 77 kW/105 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,9 s
najveća brzina: 192 km/h
potrošnja: 3,8 l /100 km
cijena: 173.687 kn (testni model) 158.870 kn (bez doplata)
konkurencija: Opel Astra, Kia Cee’d, Renault Megane, Mazda3
OPREMA: ABS, ESP, sedam zračnih jastuka, el. paket, audiouređaj sa zaslonom osjetljivim na dodir sa SD karticom, dvozonska automatska klima, kožom presvučeni upravljač i mjenjač, 16-inčni aluminijski kotači, dnevna svjetla, maglenke, elektronička parkirna kočnica, dvostruko dno prtljažnika, sustav start/stop
Motor i oprema Toyote prava su mjera
masa: 1270 kg
dimenzije: 428x176x146cm
obujam: 1364 ccm
snaga: 66 kW/90 KS
ubrzanje (0-100km/h): 12,5 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 4,2 l /100 km
cijena: 150.840 kn (testni model) 147.810 kn (bez doplata)
konkurencija: Honda Civic, Hyundai i30, Ford Focus, Peugeot 308
OPREMA: ABS, ESP, sedam zračnih jastuka, el. paket, audiouređaj sa zaslonom osjetljivim na dodir i komandama na upravljaču, Bluetooth i USB, automatski klima-uređaj, kožom presvučeni upravljač i mjenjač, 16-inčni aluminijski kotači, LED dnevna svjetla, maglenke, dvostruko dno prtljažnika, kamera za parkiranje