Obavijesti

Tech

Komentari 0

Split ispratio dragog profesora: Bio je veći od Kipa slobode...

Split ispratio dragog profesora: Bio je veći od Kipa slobode...
1

Profesor matematike Davor Belaić preminuo je krajem kolovoza u 69. godini. Život je posvetio odgoju i obrazovanju mladih, približavanju matematike djeci, te razvoju volonterstva u svojoj zajednici

"Ima jedan klub. Mladih matematičara u OŠ Sućidar. Da bi bio u njemu, nisi trebao znati znamenke broja Pi, nisi trebao znati korjenovati ni kvadrirati. Trebao si znati biti dobrim mladim čovjekom. Trebao si voljeti život, imati sluha za potrebite. Trebao si željeti učiti od drugih i naučeno znanje prenositi dalje. Klub je vodio prof. Belaić. Vodio ga dušom i profesorskim srcem. Svojim primjerom mlade ljude odgajao. U svakog od njih mudrošću utkao temelje za pošten i samozatajan život", ovim je riječima Volonterski centar Split ispratio velikog splitskog profesora Davora Belaića preminulog krajem kolovoza u 69. godini.
Taj izniman pedagog i matematičar bio je voditelj školskog Kluba mladih matematičara (KMM) za učenike viših razreda. Za svoj volonterski doprinos zajednici Klub je dobio mnoga priznanja, uključujući nagrade Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva "Otisak srca" te "Vinka Luković" za promociju i razvoj volonterstva.

Dobitnik brojnih priznanja

Sam Belaić je dobio “Oskar humanosti” Mreže udruga s invaliditetom i zaklade Kap za slap za doprinos školstvu i edukaciji, a kao dugogodišnji član Savjeta Volonterskog centra Split inicirao je mnoge akcije u koje je znao uključiti mlade matematičare koji su ga, kao i on njih, nadahnjivali. Naime, pored matematičkih sadržaja u rad KMM-a Belaić je uveo sadržaje s posebnim naglaskom na odgoj mladih kroz aktivnosti iz ekologije i humanitarnog rada. Tako su mladi matematičari skupljali novac za zlostavljanju i bolesnu djecu, potrepštine i hranu za splitske beskućnike, stradale u poplavama, oboljele od raka i pomagali slijepima i slabovidnima. Prikupljali su baterije i stari papir, pa od prodaje novac, dakako, uplaćivali u humanitarne svrhe.
- Kad bi se veličina čovjeka gledala osvojenim priznanjima za humanitarni rad ili drugi rad u zajednici, prof. Belaić bio bi veći od Kipa Slobode, ali se čovječnost mjeri nečim drugim... On nije hodao po vodi, nije bio ništa bolji od drugih ljudi. Nije imao ništa što neki drugi ljudi nemaju. Ali ono što čini razliku djela su kojima je kod drugih ostavljao trag. Otisak srca - istaknuli su njegove kolege iz Volonterskog centra.
Belaić je bio i oštar kritičar školskog sustava i nastavnika koji samo odrađuju posao. Smatrao je kako je godinama bio zanemaren odgoj djece, pa je uz redovne obveze u nastavi imao potrebu da s učenicima od petog do osmog razreda dodatno radi volonterski. Prije tri godine otišao je u mirovinu, no nije stao s angažmanom oko unaprjeđenja odgoja i znanja učenika. Bio je aktivan na učeničkim natjecanjima, kao i u županijskom Centru izvrsnosti iz matematike.
- On je živio matematiku i njome se zarazio od malena, predavanje za njega je bilo poziv, a ne posao. Uvijek je poticao kolege da se zauzmu i van svojih školskih obveza - dodao je njegov sin Miran Belaić.
Josip Melvan, danas student medicine, bio je za svog školovanja u OŠ Sućidar od 2005. do 2009. godine član Kluba mladih matematičara u splitskoj školi Sućidar. I sam je uključen u volonterske akcije i pomaganje potrebitima, na što ga je usmjerio njegov nastavnik.

'Takvu pozitivnu energiju nema mnogo ljudi'

- Prvenstveno on i njegova energija su nas privukli matematici, bio je svjetionik, primjer i uzor kako treba živjeti. Put me odveo u medicinu, a matematika mi je bila draga i osnovnoj i srednjoj školi, pa se i danas znam pozabaviti s tim stvarima koje smo učili kroz klub. Kako bi nam približio matematiku, profesor je organizirao rješavanje sudokua, kojekakvih zagonetki, pa i recitiranje broja Pi. Pored toga, on je nastajao na sve načine izboriti se za svoju školu, pa i ispravljati nepravde kad bi ih vidio. To je naprosto bio čovjek koji je svima mogao poslužiti kao primjer; i učenicima, i nastavnicima i ravnateljima. Takvu pozitivnu energije ima premali broj ljudi - kazao je Melvan.
Na Lovrincu je prof. Belaića govorom ispratio njegov prijatelj prof. Vinko Bajrović, umirovljeni viši školski savjetnik za matematiku. Autor matematičkih udžbenika koji i sam godinama besplatno pomaže učenicima oko matematike.
- Redovito je bio član gradskog, županijskog i regionalnog povjerenstva na učeničkim natjecanjima. Upravo je darovitim učenicima i onima koji pokazuju poseban interes za matematiku pridavao posebnu pozornost. Nastavio je radom i nakon umirovljenja. Pred samo tri mjeseca u tek organiziranom Centru izvrsnosti iz matematike kojeg je pokrenula Splitsko-dalmatinska županija, učenicima je govorio o Logičko-kombinatornim zadacima, Vedskoj matematici, Klokan zadacima i Matematičkoj rekreaciji, dakako uspješno kako je to radio i u razredu. Njegovom iznenadnom smrću stručni aktiv učitelja matematike ostao je bez još jednog, iako umirovljenog, člana koji je u nastavi matematike ostavio zapažen trag kojeg njegovi učenici i mi kolege nećemo zaboraviti - kazao je Bajrović.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u