Državna matura je od samog početka tragedija i bilo je samo pitanje vremena kada će to i djeca shvatiti. Pod hitno treba ukinuti vrednovanje mature prilikom upisa na fakultete i vrtiti prijemne ispite jer je ovo suludo. Općenito, školstvo nikad nije bilo na nižem nivou i samo je još jedno u nizu promašaja naše politike.
Lost Cause
15.7.2019.
Odustani
Državna matura nije obvezna. Obvezna je samo za one koji namjeravaju na fakultet, a to mu dođe kao i prijemni. Iako se mogu složiti s tobom, ostaje činjenica da
sa znanjem kojim raspolažu ne mogu položiti niti prijemni za faks, kao što ne mogu ni državnu maturu. Jer je razina znanja i ukupne obrazovanosti nula bodova.
Prikaži još ↓
ryba
15.7.2019.
Odustani
vzg1966 slažem se s postom Lost Cause...Budući da je državna matura zamjena za prijemni ispit, dobro je to (ili loše...kako kome😎) što se ne može dobiti/kupiti
pitanja unaprijed, ne može ga se pustiti da prepiše sa šalabahtera, ne može umjesto njega netko ispuniti test, ne može ga se 'ispod žita' upisati zbog 'veze' na ovom ili onom fakultetu...
Prikaži još ↓
ne
nerminius
15.7.2019.
Odustani
Pa i da je tako @ryba, faks će sam profiltrirati one što će ostati. Nekad ih je samo 10% u jednoj grupi nakon 2 godine, ovisno o studiju.
mi
mican
15.7.2019.
Odustani
I razvijene zemlje zapadne Europe imaju mature, ali one nisu ključne prilikom upisa na fakultete. Mora se položiti matura, ali nemaju knock-out sustav koji stv
ara drame i tragedije, već se gleda opći uspjeh i rad tijekom školovanja, a polaganje mature je puno fleksibilnije i učenici i roditelji nisu pod velikim pritiskom zbog kojeg onda i imamo situacije gdje ljudi pucaju na bezvezarijama. Navest ću konkretan ovogodišnji primjer iz jednog većeg hrvatskog grada - učenica je pala na maturi, ali je na na dodjeli svjedodžbi dobila posebno priznanje nastavničkog vijeća za postignut odličan uspjeh i primjerno vladanje i još k tome dodatno posebno priznanje ravnatelja za izuzetan uspjeh tijekom školovanja. Tu nema namještanja, tu nema navčlačenja ocjena, to su čisti rad, zalaganje i rezultati. Ali je pritisak trenutka bio prevelik. Treba ponovno uvesti sustav prijemnih ispita na fakultete kao jedini kriterij za upis, odnosno fakultetima dozvoliti da sami kreiraju parametre i načine odabira kandidata za studij. Na nekim fakultetima prijemni ispit možda ne bi bio niti potreban, dovoljna je ananaliza ocjena kandidata tijekom srednje škole. Neki fakulteti zbog specifičnosti mogu tražiti dodatne provjere znanja, ali sve to je puno manji stres i puno manji trošak u konačnici. Tako se radi na Zapadu koji ima puno manje problema sa školstvom. Tako i tako je na svakom fakultetu prva godina filter gdje se odvaja žito od kukolja i tko nije sposoban za studij, sam će se eliminirati.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
15.7.2019.
Odustani
Državna matura nije zamjena za prijemni. Sve više je fakulteta koji uz sve traže i prijemni.
Državna matura nikako ne bi trebala utjecati na upis na fakultet. T
o je završni ispit srednje škole.
Prikaži još ↓
mi
mican
15.7.2019.
Odustani
Potpisujem!
ryba
15.7.2019.
Odustani
@mican: "razvijene zemlje zapadne Europe" očito na drugačiji način tretiraju učitelje i profesore i očito nije uobičajeno da ocjene za vrijeme školovanja rodit
elji iskamče. Svi pričaju o stresu naših učenika zbog mature... kako bi se samo spominjao stres kad bi tijekom cijelog školovanja, redovito bili podvrgavani testovima kao što su djeca u "zemljama razvijenije Europe"...Zašto to nije (takav) stres toj njihovoj djeci? Pa zato jer se roditelji od prvoga dana ne miješaju u posao učitelja i zato što sva djeca znaju da će se to od njih tražiti...Kod njih djeca od prvoga dana znaju da koliko će učiti, toliko će i postići. Pretpostavljam da ta djeca ne slušaju kod kuće kako je učitelj bezveznanjak i kako se ionako u životu ništa ne postiže znanjem.
Prikaži još ↓
mi
mican
15.7.2019.
Odustani
I toj djeci je također matura sstres i tamo ima situacija kada netko tko je konstantno izvrstan padne na maturi. Ali mu se nudi nova šansa u razumnom roku i ne
onemogućava ga se da se upiše na fakultet koji je prijavio. A ta priča o roditeljima koji stalno kamče ocjene isto nije točna. Ima u svakoj generaciji i u svakom razredu slučajeva da se netko uvlači u gu**cu i da negdje roditelji na roditeljskom malo više plaču. Danas je sustav ocjenjivanja takav da se ocjena mora dati na satu kada su prisutni svi učenici koji svjedoče razini znanja ispotivanog učenika, Također, ocjena se upisuje u e-imenik i ne može se naknadno prepravljati tako da je mjesta za manipulaciju vrlo malo. Ali doslovno optuživati nastavnike da ocjene daju pod utjecajem roditelja je u najmanju ruku smiješno, a i nekorektno prema cijeloj jednoj profesiji. Najveći dio tih ljudi itekako su se namučili diok su završili svoj fakultet i itekako imaju svijest da se znanjem ili neznanjem ne trguje. Ja sam radio kao predavač i u osnovnoj i u srednjoj školi i na fakultetu. Imao sam slučaj kada se na mene vršio pritisak da se jednom studentu pokloni ocjena na ispitu. Ali, sinko moj, moj dugogodišnji rad, moja muka i moj moralni integritet nisu na prodaju! Možeš imat kuće i vile, aute i svu lovu ovoga svijeta, ali nećeš imati diplomu ako ju ne zaslužiš. To moje postignuće i moju ovlast da ti dozvolim kititi se papirom kojeg moraš zaslužiti nitko mi ne može uzeti! A znam da tako razmišlja najveći broj kolega.
Prikaži još ↓
Gi
Gioiasono
15.7.2019.
Odustani
Neki fakulteti traze i prijemni , a to je tek tragedija, jer se to uglavnom polaze preko veze. Ako imas vezu dobijes veci broj bodova bez obzira na tvoje rezult
ate. Kod mature bar nema varanja. Govorim iz iskustva.
Prikaži još ↓
mi
mican
15.7.2019.
Odustani
Čuo sam za neke slučajeve upisa nafakultet preko veze, iako nenam svjedoke pa neću tvrditi. Sigurno je da je moguće. Kao što je moguće i da netko tko sastavlja
pitanja za maturu daje informacije kandatima. Zašto bi ovi s srednjoj školi bili totalno pošteni, a ovi na fakultetima pokvareni? Ja ne kažem da se matura treba izbacizi, alivkažem da se mora obaviti u razumnom roku i da psotupak polaganja mature ne bi trebao imati veze s postupkom upisa na fakultet. Sada imamo situaciju da djeca obilaze fakultete i polažu prijmene ispite, a da još uopće nemaju rezultate mature i ne znaju ima li uopće smisla prijavljivati se na neki fakultet. Ja sam naveo promjer Francuske u kojoj se U RAZUMNOM ROKU daje šansa učeniku da popravi rezultat mature i u kojem sami postupak mature ne utječe bitno na mogućnost upisa na fakultet. Ovdje bez prvog roka mature fakultetu ne možeš ni prismrditi, a ako kiksaš na maturi na prvom roku, sve pada u vodu i čekaj slijedeču godinu jer če u ovoj sigurno sva mjesta na željenim fakultetima biti već popunjena.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .