Legendarnu prugu koja se proteže od Moskve do Vladivostoka opjevali su brojni pjesnici, o njoj i na njoj su se napisale brojne knjige, a ona je i dalje najdulja na svijetu...
Ponos svih Rusa: Fascinantne činjenice o najvećoj pruzi ikad
Kada je 15. svibnja 1891. godine tada budući ruski car Nikola II simbolično započeo izgradnju pruge u Vladivostoku, vjerojatno nije ni sanjao da je položio 'temelje' pruzi koja će postati ne samo najveća, već i najpoznatija na svijetu. Pune 22 godine kasnije Vladivostok tj. Daleki istok Rusije povezan je s Moskovom prugom dugom 9,289 kilometara.
Ukoliko sjednete na vlak u Moskvi i krenete prema Vladivostoku, čeka vas put koji će potrajati punih osam dana i kojim ćete proći kroz sedam vremenskih zona te stotine gradova i gradića. Zahvaljujući pruzi Rusija je uspjela oživjeti svoj Daleki istok, a danas se Transsibirskom prugom odvija čak 30% cjelokupnog ruskog robnog izvoza.
Povijest Transsibirske pruge i njene izgradnje prepuna je fascinantnih činjenica, a ovo su samo neke od njih.
1. Izgradnja pruge stajala je 1913.godine 1,455 milijardi rublja u zlatu. Za malo perspektive - ruski policajac je u to vrijeme zarađivao 50 rubalja mjesečno.
2. Za vrijeme najintenzivnije izgradnje, na pruzi je radilo čak 90 tisuća ljudi - seljaka, vojnika i osuđenika. Prvih 7,500 kilometara sagrađenih u 12 godina radnici su gradili bez gotovo ikakvih strojeva. osuđenicima koji su radili na izgradnji ublažene su kazne.
3. Modernim vlakovima potrebno je šest dana i dva sata da iz Moskve dođu u Vladivostok u Moskvu - ili obrnuto. Udaljenost među njima je 9,298.2 kilometara, dvostruko više nego između New Yorka i Londona.
4. Na slavnoj ruti nalaze se 64 stanice, a među njima je i Slyudyanka-1, jedina željeznička stanica u potpunosti igrađena od - mramora.
5. Dionica od Mogocha do Skovordina najhladnija je na ruti - temperature zimi na njoj padaju sve do - 62°C.
6. Most Amur koji je dug 2,600 metara dovršen je 1916. godine - bila je to posljednja građevina sagrađena za potrebe putovanja Transsibirskom rutom.
7. Unatoč na mjestima iznimno teškom terenu i negostoljubivoj klimi, godišnje se gradilo između 500 i 700 novih kilometara pruge.
8. Na trasi je izgrađeno 15 tunela. Najdulji tunel koji je još u funkciji je Tarmanchukanskiy - dug je dva kilometra. Najdulji tunel, koji više nije u funkciji, bio je dug čak sedam kilometara.
9. Pruga ide preko 16 velikih Europskih i Azijskih rijeka. Među njima su i Volga, Kama, Yenisey, Amur i Irtysh.
10. Godine 2000. pruga je napokon postala dvotračna, a dvije godine kasnije je elektrizirana cijelom dužinom.