Ispravnost kočnica i njihovih sastavnih dijelova primaran je cilj ako se zaputite u vožnju svojim vozilom. U slučaju neobičnih zvukova, obavezno posjetite servis
Što kada vaš automobil proizvodi neobične zvukove?
Ključnu stvar koja povezuje vaše vozilo s podlogom na kojoj se vozite čine upravo kotači pa je stoga itekako važno da su svi pomoćni dijelovi koji ih pokreću u ispravnom stanju. Iako automobil možda dobro koči, često su neobični zvukovi koje pritom ispušta znak za uzbunu.
S problemom oko sumnjivog zvuka na stražnjem dijelu vozila obratila su nam se i dva čitatelja.
Buka u zadnjem dijelu automobila
''Kada mi je auto hladan i kada krenem voziti, pri pritisku kočnice čuje se nekakvo ruljanje u zadnjim diskovima. Čim se auto ugrije, ništa se više ne čuje'', rekao je jedan od njih. Napomenuo je kako su zadnje pakne na njegovom vozilu u puno boljem stanju od prednjih, na što je Ivica Ivšan s odjela Garancije & Homologacija PSC Zagreb rekao kako je normalno da se prednje disk pločice troše brže od zadnjih. ''Zbog potrebe njihova mijenjanja, nužno je javiti se u servis da se pregledaju kočnice i ustanovi zašto se čuje buka'', dodao je Ivšan.
Naime, budući da su pločice potrošan materijal na vozilu, potrebno je voditi računa o njihovom stanju. Čest slučaj je cviljenje pločica, pa čak i kod kvalitetnih. Ako se ono javi samo povremeno, onda je to najčešće zanemarivo jer u pitanju ne mora biti veći kvar već je jednostavno možda pločica izrađena od lošeg materijala ili disk i pločica nisu kompatibilni.
Upozorenje na istrošenost disk pločica
Duže cviljenje, posebice kod zagrijane kočnice, upućuje na kvar koji ipak trebate odmah riješiti jer ako reagirate na vrijeme, možete spasiti diskove.
U tu svrhu se na kontrolnoj ploči većine automobila nalazi i lampica koja upozorava na istrošenost disk pločica. Neki automobili na istu lampicu imaju povezanu i kontrolu nivoa ulja za kočnice te signalizator dignute ručne kočnice. Ako signalna lampica kočnice počinje žmirkati u zavojima prilikom vožnje, provjerite razinu ulja za kočnice. Pritom je također važno obratiti pažnju na titranje vozila. Naime, ako tijekom kočenja osjetite titranje papučice kočnice i volana, gotovo sigurno se radi o lošem stanju diskova.
Lupkanje kod stražnjeg kotača
Slične zvukove tijekom vožnje primijetio je i drugi čitatelj. ''Kod zadnjeg lijevog kotača se čuje lupkanje, a isto se događa i kada netko sjedne i ustane iz auta.'' Ivšan poručuje kako to lupkanje može biti uzrokovano neispravnim, odnosno istrošenim amortizerom. Budući da je, dodaje, ovjes vrlo važan za sigurnost vožnje, i u ovom slučaju savjetuje posjet servisu.
Naime, servis sustava za kočenje podrazumijeva i više radnji od puke izmjene pločice i diska. Potrebno je voditi računa i o amortizerima jer je njihova glavna funkcija spriječiti da opruga nekontrolirano vibrira i to posebice kada se vozilo ne nalazi na ravnom terenu, odnosno kada bi kotači tijekom vožnje više bili u zraku nego na cesti.
Istrošenost amortizera
Drugim riječima, kada vozilo naiđe na ispupčenje na cesti i kotač se u naletu odbije u visinu, opruga ga vraća natrag, dok sam amortizer usporava brzinu te opruge kako bi se kotač što polakše spustio na cestu.
Kako biste bili sigurni jesu li amortizeri na vašem vozilu ispravni, pregledajte ispuštaju li tekućinu, sadrže li kakva udubljenja ili tragove hrđe na svojoj površini. Ako primijetite neku od navedenih nepravilnosti, to znači da trebate zamijeniti dijelove kako biste se i dalje mogli sigurno voziti.
Ako imate neki problem s automobilom, trebate savjet mehaničara ili stručnjaka za rabljene automobile, obratite nam se putem ovog obrasca. U suradnji sa PSC-om Zagreb, ovlaštenim Opel i Chevrolet partnerom donosimo odgovore i savjete stručnjaka za vašeg limenog ljubimca.