Disk pločice i remen automobila samo su neki od njegovih brojnih potrošnih dijelova. Znate li kada je vrijeme za nabavku novih?
Kada uzeti nove zamjenske dijelove automobila?
Iako za kupnju vozila treba uložiti veće količine novca, troškovi nažalost tu ne prestaju. Budući da je svako vozilo sastavljeno od potrošnih dijelova koje treba mijenjati, svakako morate računati na to da ćete kad-tad morati kupiti nove.
Upravo s upitima o mijenjanju diska pločica i remena automobila obratila su nam se dva čitatelja. Savjete o tome što je točan uzrok zamijećenom kvaru te načinu njegova rješavanja donosi stručnjak Tomislav Fučkar, referent homologacije i garancija PSC Zagreb.
Potrošenost disk pločica
Čitateljica je u zadnjih nekoliko dana primijetila kako prilikom kočenja auto ispušta neobične zvukove. ''Čujem škripljenje. Pakne sam mijenjala prije dvije godine pa pretpostavljam da je možda vrijeme za nove.''
''Pretpostavljam da njezino vozilo Mitsubishi Colt vjerojatno nema električnu signalizaciju potrošenosti disk pločica, već sistem kao i Opelova vozila s limičima koji signaliziraju istrošenost istih. Kada se pločica istroši, limić dodiruje rub kočnog diska i čuje se cviljenje, odnosno škripa'', pojašnjava Fučkar. Dodaje kako su u slučaju jačeg metalnog zvuka kod kočenja vrlo vjerojatno pločice skoro u potpunosti istrošene te je tada potrebna hitna zamjena istih kako se ne bi oštetili kočni diskovi koji su višestruko skuplji od pločica.
Točna cijena novih pločica ovisi o modelu, odnosno određuje se prema godištu i motoru u vozilu. ''U ovom slučaju, cijene pločica od renomiranog engleskog proizvođača Ferodo koštaju oko 400 kuna te zamjena 100 kuna plus PDV'', dodaje Fučkar.
Kada treba mijenjati remen?
''Vozim Astru h 1.4i 16v iz 2008. godine. Prešla nešto više od 78 tisuća kilometara pa me zanima na koliko tisuća kilometara se mijenja remen?'', upitao je jedan čitatelj kojega također muči problem poskakivanja automobila. ''Pri vožnji auto kao da skače po cesti, ne leži dobro i to samo prednji kraj. Jesu li možda otišli stabilizatori ili nešto drugo?'', upitao je stručnjaka Fučkara koji je upozorio kako navedeno vozilo nema zupčasti remen, već lanac koji nema interval zamjene. ''On se mijenja po potrebi, a to je kada se počne čuti kao zveckanje u radu motora.''
Što se tiče poskakivanja auta na cesti, Fučkar dodaje kako je teško bez pregleda vozila odrediti problem. ''U pravilu, vozilo ne skače ako su balans štangice otišle, već se samo čuje lupkanje kada se prelazi preko neravnina. Bilo bi dobro navratiti u servis da mehaničari pregledaju vozilo, jer samo tako se može provjeriti što nije u redu s vozilom.''
Ako imate neki problem s automobilom, trebate savjet mehaničara ili stručnjaka za rabljene automobile, obratite nam se putem ovog obrasca. U suradnji sa PSC-om Zagreb, ovlaštenim Opel i Chevrolet partnerom donosimo odgovore i savjete stručnjaka za vašeg limenog ljubimca.