U Pošti smo svjesni kako su zaposlenici najveća snaga tvrtke i stoga je razvoj znanja važan dio nove razvojne strategije, rekao je Damir Babić iz Hrvatske pošte
'Opstat će samo tvrtke koje se prilagode modernom tržištu'
Nedostatak iskustva i stručnih vještina jedan je od najvećih razloga za slabo zapošljavanje mladih u Hrvatskoj, istaknuo je na nedavno održanoj konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić.
To pokazuju i podaci raznih relevantnih institucija, ali i iskustva samih tražitelja posla nakon fakulteta, te poslodavaca. Nepovezanost programa koji se nude studentima, te potreba u poslovnim sustavima problematična je i stoga što se tehnologije i radni procesi mijenjaju brže nego ikada. Kako primjerice ističe Jonathan Weber, Reutersov urednik sektora globalne tehnologije, možemo najviše do pet godina prognozirati što će se događati u svijetu tehnologija i poslova. Toga su svjesni i veliki poslodavci u Hrvatskoj poput Hrvatske pošte, gdje posebno razmišljaju o stručnom napretku svojih zaposlenika.
- U stručnom smislu mladi zaposlenici mogu očekivati priliku za razvoj i napredak. Hrvatska pošta donijela je sredinom ove godine novu Razvojnu strategiju Pošta 2022. koja velik naglasak stavlja na tri stupa razvoja: razvoj temeljnog poslovanja, razvoj znanja i razvoj s ciljem ulaska na nova tržišta. U Pošti smo svjesni kako su zaposlenici najveća snaga tvrtke i stoga je razvoj znanja važan dio nove razvojne strategije. Okvir strategije predstavljaju digitalizacija i društveno odgovorno poslovanje, za što možemo reći da je također značajno za mlade zaposlenike. Projekt kompanijske kulture koji provodimo već godinama također je važna poluga u privlačenju mladih zaposlenika - kaže Damir Babić, izvršni direktor ureda za upravljanje ljudskim resursima Hrvatske pošte.
Kako ističe, samo će tvrtke koje se uspješno prilagode modernom tržištu na tom tržištu i opstati.
- S druge strane razumijemo važnu ulogu Hrvatske pošte u zajednici te stremimo biti društveno odgovorno poduzeće koje brine za sadašnje i buduće potrebe naših korisnika i zaposlenika - dodaje Babić.
Što se tiče mladih stručnjaka, ali i stručnog kadra općenito, u Hrvatskoj pošti su u sličnoj poziciji kao i većina poslodavaca na tržištu.
- Nije lako brzo doći do specifičnih znanja jer nemamo tako konkurentne plaće kao neke privatne tvrtke, no oni koji prepoznaju priliku, doista imaju interes raditi s nama. Mladi ljudi posebno prepoznaju i cijene poštanske vrijednosti (povjerenje, proaktivnost i izvrsnost) koji proizlaze iz Razvojne strategije Pošta 2022 - kaže Damir Babić, ističući kako Pošta 2022 pokreće i velik broj zanimljivih projekata u digitalizaciji poslovanja, što je također važno, posebno mladim osobama. Na takvim i projektima i uslugama prije svega rade interni timovi.
- Osim poznavanja vlastitog temeljnog poslovanja, sve više koristimo i ulažemo u razvoj novih znanja. Moramo i spomenuti kako je ove godine Hrvatskoj pošti prvi puta dodijeljeno i vrijedno priznanje Certifikat poslodavac partner, što je dokaz iznimne kvalitete u upravljanju ljudskim resursima - kaže Babić.
Tu kvalitetu Hrvatska pošta, ističe naš sugovornik, iskazuje i kontinuiranim ulaganjem u edukacije zaposlenika, pa je u protekloj godini odrađeno gotovo 230.000 sati usavršavanja. Ove je godine pokrenuta i Akademija Hrvatske pošte za rukovodeće kadrove, a HP ima i dobru suradnju s visokoobrazovnim ustanovama.
- O izazovima obrazovnog sustava već se dugo govori tako da smo svi upoznati sa potrebama usklađivanja obrazovnog sustava i tržišta rada. Hrvatska pošta, u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti, raspisala je natječaj za deset stipendija studentima smjera logistika. Na taj način potičemo izvrsnost studenata i pomažemo obrazovati mlade ljude s kompetencijama i znanjima koja su potrebne i poželjne na tržištu rada - zaključuje Babić.