Obavijesti

News

Komentari 4

'Od nesreće je prošlo 13 godina i rekonstrukcijom na autocesti se ne bi utvrdile nove činjenice'

'Od nesreće je prošlo 13 godina i rekonstrukcijom na autocesti se ne bi utvrdile nove činjenice'

Marinu Čolaku i Daliboru Opačku po treći put sude za prometnu nesreću na autocesti A6 u kojoj je poginula Ivana Obad (20). Obojica su na početku suđenja odbacila krivnju

U nastavku suđenja Marinu Čolaku (39) i Daliboru Opačku (45) na Županijskom sudu u Zagrebu za prometnu nesreću iz 2010. u kojoj je poginula Dubrovkinja Ivana Obad (20) u četvrtak je svjedočio prometni vještak Zvonko Ivašić. I prije nego je krenuo odgovarati na pitanja, prvooptuženi Čolak požalio se da mu nije dobro, te je zamolio sud da nastave s raspravom bez njega.

On je ostao kod svog nalaza i mišljenja koje je izradio 2014., kao i kod svih dopuna i usmenih obrazloženja koje je dao tijekom prijašnja dva sudska postupka. 

- Prilikom izrade prvog pisanog nalaza i mišljenja prilikom izrade skice mjesta nesreće uočio sam razlike između policijske skice u pogledu tragova kretanja vozila i tragova koji su vidljivi na fotografiji te sam ih detaljno opisao i obrazložio, a uvidom u skicu vidljivo je da je dinamika kretanja vozila uhvatila ulazak u desni zavoj gdje je kolnik zakrivljen, a izlijetanje je na ravnom dijelu što odgovara izgledu kolnika na skici - odgovorio je vjaštak na primjedbu obrane prvookrivljenog Čolaka da na njegovoj skici nije realan prikaz mjesta nesreće.

- Konfiguracija terena bila je takva da je Čolak imao mogućnost vidjeti nailazeći Nissan prije skretanja udesno i odustati. Čolak bi imao mogućnost izbjeći nesreću da se njegovo vozilo kretalo manje od 163 km/h, a Opačak bi uspio izbjeći nalet da je do mjesta nesreće smanjio brzinu svog vozila na 181,5 km/h, odnosno na onu brzinu kojom se kretao Ferrari - kazao je Ivašić.

Pojasnio je da na preticajnom traku nema tragova jer se njime nitko nije kretao. Iz istog razloga nema tragova ni u desnom traku jer se Čolak, prema njegovu izračunu, kretao polovicom desnog traka. Osvrnuo se i na iskaze svjedoka koji su vozili iza okrivljenih.

- Ti su iskazi vrlo relativni jer je pojam neposredno prije nesreće vrlo rastezljiv osobito kad se vozila kreću brzinom od 200 km/h. Oni nisu vidjeli sam trenutak nesreće. Takvi iskazi nisu upotrebljivi za utvrđivanje kretanja vozila neposredno prije sudara - kazao je.

Očitovao se i prijedlogu provođenja rekonstrukcije na mjestu događaja, što su zatražili Čolakovi branitelji Luka Lenić i Dobriša Rubes.

- U konkretnom slučaju ova prometna nesreća odigravala se na nekoliko stotina metara autoceste pa nema nikakvih tehničkih mogućnosti da bi se po cesti iscrtavali tragovi već se u takvim slučajevima tragovi ucrtavaju na skici mjerila 1:300 koja vjerno prikazuje mjesto nesreće i sve tragove - smatra Ivašić.

Kako su se tom prijedlogu kao odugovlačećem protivili i zamjenica županijskog državnog odvjetnika te Opačkov branitelj Veljko Miljević sudsko vijeće taj je prijedlog odbilo.

- Provođenjem rekonstrukcije gotovo 13 godina od nesreće ne bi se utvrdile nove činjenice - pojasnila je predsjednica sudskog vijeća sutkinja Željka Skomeršić.

Na sljedećem ročištu Čolak i Opačak ponovno će iznijeti svoje obrane. Obojica tvrde da nisu krivi za nesreću.

Podsjetimo, prema optužnici Čolak i Opačak su 5.11.2010. godine oko 12.20 sati autocestom A6 u smjeru Zagreb-Rijeka, protivno odredbama zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozili brzinom znatno većom od 130 km/h. Provokrivljeni Čolak vozio je Ferrari 360 Modena, u kojemu je kao suvozač bila Ivana Obad, dok je Opačak vozio Nissan 350Z. Prolaskom čvora Bosiljevo Čolak se kretao lijevim trakom brzinom od 181 km/h, a Opačak desnim brzinom od 205 km/h. Tada je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni trak bez da se ranije uvjerio kako to može učiniti na siguran način. Opačak je počeo kočiti, ali nije mogao dovoljno smanjiti brzinu zbog čega u nastavku kretanja dolazi do okrznuća prednjeg lijevog kotača Nissana i zadnjeg desnog kotača Ferrarija. U pokušaju izbjegavanja Nissan je izašao van kolnika na zaustavnu traku, a destabilizirani Ferrari izletio je s ceste, prevrnuo se više puta i zapalio dok je Ivana od ozljeda preminula na mjestu događaja.

Inače, ovo je treće suđenje nakon što je Visoki kazneni sud u srpnju 2022. ukinuo prvostupanjsku presudu donesenu 2021. na Županijskom sudu u Zagrebu kojom je Čolak bio osuđen na dvije godine zatvora, dok je Opačak oslobođen krivnje. Prvom presudom zagrebačkog Općinskog kaznenog suda obojica su bila nepravomoćno osuđena na tri godine zatvora.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
Ubojstvo u Zagrebu: Našli tijelo žene u dvorištu na Črnomercu
ISTRAGA U TIJEKU

Ubojstvo u Zagrebu: Našli tijelo žene u dvorištu na Črnomercu

Smrt je prema dosad utvrđenom posljedica kaznenog djela. U tijeku je očevid i kriminalističko istraživanje, doznaje se
Dramatični video s Pantovčaka! Ženi pobjegao auto, trčala je za njim, a onda je uslijedio kaos
IMALA JE LUDU SREĆU

Dramatični video s Pantovčaka! Ženi pobjegao auto, trčala je za njim, a onda je uslijedio kaos

ZAGREB Policija je objavila kako je u četvrtak u 9.57 sati osobni auto naletio na četiri druga automobila i da nije bilo ozlijeđenih. Na snimci se vidi kako žena trči za automobilom koji je van kontrole. Imala je ludu sreću
ZAGREB Žena udarila djevojčicu na zebri i pobjegla! Odbila test na droge i alkohol! Uhitili su je
NEVJEROJATNO

ZAGREB Žena udarila djevojčicu na zebri i pobjegla! Odbila test na droge i alkohol! Uhitili su je

Policija je 41-godišnju vozačicu pronašla isti dan i uhitila! Odbila je alkotest i test na drogu i lijekove, a vozila je dok joj je vozačka bila oduzeta i poništena. Djevojčica koju je udarila je teško ozlijeđena