LJEPOTA S TRAČNICA: Međimurac Franjo Kapusta (76) počeo je 1983. sastavljati model njemačke lokomotive. Za novac koji je uložio mogao je kupiti Mercedes
'Sastavljao sam lokomotivu 36 godina, mogao sam kupiti auto'
Trebam samo spojiti pumpu i moja lokomotiva je napokon gotova. Trebalo mi je 36 godina da ju završim, kazao nam je Franjo Kapusta (76) iz međimurskog naselja Prilesa, koji se sa suprugom Slavicom nakon 38 godina vratio iz Njemačke.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Jedinstvena lokomotiva koju, je Franjo počeo sklapati 1983. izrađena je po originalnom nacrtu. Kad ga je nabavio, koji je u odnosu na pravu lokomotivu umanjena 11 puta, raspitao se o cijeni dijelova i ostao zaprepašten. Koštali su 21.000 tadašnjih njemačkih maraka. Iste te godine Franjo i Slavica kupili su novi Mercedes koji je koštao 6000 više od dijelova za Prusku ljepoticu.
U to vrijeme se, u ondašnjoj Saveznoj Republici Njemačkoj, moglo kupiti dijelovi za izradu replika lokomotiva, aviona i drugih strojeva.
S lokomotivom se Franjo upoznao prvi put upravo 1983. kad je kao poslovođa radio u njemačkoj tvrtki Massa Ferguson. Bio je poslovođa tokarima, glodačima i brusačima te mu je izrada dijelova od metala bila u malom prstu. Jedan kupac često je dolazio i, osim dijelova koji su mu bili potrebni za poslovanje njegove tvrtke, od Franje je tražio da mu po nacrtu izrade dijelove za mini lokomotivu koju je počeo sastavljati. Original je na pruskim, ali i željezničkim tračnicama po Europi počeo vući putničke vlakove 1890. godine. Lokomotiva je vozila pod nazivom Pruska Badenija, model T-3. Radilo se o parnoj lokomotivi, koja je nakon nešto više od gotovo pola stoljeća upotrebe otišla u muzej.
Umjesto u muzej, Franjina lokomotiva otići će na posebno mjesto u u dnevnom boravku kuće. Sprema joj posebno postolje koje će stajati uz TV prijemnik kako bi svako malo mogao baciti pogled na ovaj jedinstveni rad. Rekao je kako nema novca za koji bi prodao Prusku Badeniju jer je to njegovo životno djelo.
Kapusta je rad lokomotive demonstrirao na Dan općine Sveti Đurđ.
- Nikada neću u njoj naložiti vatru, jer moja lokomotiva nije izrađena od crnog lima, već od mesinga. Ne bi mogla podnijeti vatru, ali, tko bi ju i ložio u tako malom ložištu? Ona će biti pogonjena na komprimirani zrak. Kotači su joj od gusa, a postolje će biti čelično. Lokomotiva je duga 735 milimetara, kotači su promjera 100 milimetara, a promjer klipa je 30 milimetara. Hod klipa ravno ke 50 milimetara - pojašnjava Franjo dok pokazuje originalni nacrt. Nijemac s početka priče, koji je od Franje naručivao dijelove, svoj model nikad nije dovršio.