Javna rasprava izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju otvorena je do 3. prosinca, nakon čega bi Ministarstvo prijedlog izmena zakona trebalo poslati u saborsku proceduru
Na polugodištu će zaključivati samo ocjene, ne i opći uspjeh
Ministarstvo znanosti i obrazovanja u javnu je raspravu uputilo prijedlog izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, kojim bi se u školstvo uvele određene novosti. Kao načelo odgoja i obrazovanja u Zakon ulazi formulacija "promicanje odgojnih vrijednosti i vrednota temeljeno na pravu roditelja da samostalno odlučuju o odgoju djece.“
Ubrzava se proces kurikularne reforme?
Veliki naglasak stavljen je na kurikulum. Uz ostvarivanje kurikuluma, koje je i do sada bilo navedeno u Zakonu, kao posao školskih ustanova dodaje se i optimalno ostvarivanje ostalih kurikularnih dokumenata. Time bi se, vjerojatno, trebao ubrzati proces kurikularne reforme, koji je bio stao za vrijeme ministra Barišića.
Utvrđuje se uvođenje nacionalnog kurikuluma, vrednovanje ishoda učenja, a školama se daje mogućnost da na temelju nacionalnih uvode i vlastiti, školski kurikulum.
Prijedlog Zakona ne definira hoće li nacionalni kurikulum donositi Vlada ili samo ministar, već će Ministarstvo to odlučiti tek po završetku javne rasprave.
Trajanje osnovne škole ostaje osam godina
Trajanje osnovne škole i dalje je osam godina, no pobrojani su programi koje osnovne škole mogu izvoditi: to su redoviti, alternativni, međunarodni programi, programi na jeziku i pismu nacionalnih manjina, posebni programi odgoja i obrazovanja za učenike s teškoćama i/ili darovite učenike, umjetnički programi te ostali programi kojima će ministar obrazovanja dati suglasnost.
Lakši ispis iz jedne i upis u drugu školu
Novim zakonom olakšao bi se proces ispisa iz jedne i upisa u drugu školu, a u zakon po prvi put ulazi i produženi boravak za učenike osnovnih škola te se tako stvara zakonski temelj za izradu pravilnika o njegovom izvođenju.
Kao što je ministrica Divjak i najavila, vraća se i uvođenje zaključivanja ocjena iz pojedinačnih predmeta na kraju prvog polugodišta. Opći će se uspjeh, međutim, izračunavati samo na kraju školske godine.
Rad na dopunskoj nastavi ulazi u 40-satno radno vrijeme
Nastavnicima se daje mogućnost da sudjeluju u projektima Europske unije unutar radnog vremena. Dosada su to radili ili nakon posla ili su zbog rada na projektima dobivali manju plaću. I rad na dopunskoj nastavi od sada bi trebao ulaziti u 40-satno radno vrijeme.
Utvrđivanje radne sposobnosti obrazovnih radnika
Veliki problem dosad je predstavljalo i utvrđivanje radne sposobnosti obrazovnih radnika. Novi prijedlog zakona stoga definira da školski odbor, ako sumnja da narušeno psihofizičko zdravlje nastavniku onemogućuje rad s djecom, takvog radnika pošalje na pregled kod specijalista medicine rada.
Novi način izbora ravnatelja
Propisuje se i novi način izbora ravnatelja. Kandidati su dužni, uz ostalu natječajnu dokumentaciju, dostaviti i program svog rada, što dosada nisu morali. Ravnatelja imenuje školski odbor, na što ministar ima rok od 15 dana da mu uskrati suglasnost, čime se postupak znatno pojednostavio.
Zakonom se definira i kako roditelji imaju pravo biti upućeni u sve sadržaje koje njihovo dijete pohađa u školi. Učenicima s višestrukim teškoćama u razvoju daje se pravo, ali ne i obveza, da pohađaju osnovnoškolski odgoj i obrazovanje do 21. godine života.
Javna rasprava otvorena je do 3. prosinca, nakon čega bi Ministarstvo prijedlog izmjena zakona trebalo poslati u saborsku proceduru.